Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της εικοστής ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Ποιος είναι; Τι κάνει;".
1. Παρατήρησε το διαβατήριο και γράψε στο τετράδιό σου:
• Ποιος είναι ο κάτοχος του διαβατηρίου;
Η Ευδοξία Καμπά.
• Πότε γεννήθηκε;
Στις 25 / 07 / 2002
• Πού εκδόθηκε αυτό το διαβατήριο;
Στη Νομαρχία Καβάλας
2. Φτιάξε τώρα τη δική σου ταυτότητα. Μπορείς μάλιστα και να ζωγραφίσεις τον εαυτό σου ή να κολλήσεις τη φωτογραφία σου.
Το κάθε παιδί συμπληρώνει τα δικά του στοιχεία.
3. Η Χαρά βρήκε για την εφημερίδα της τάξης στοιχεία της ταυτότητας και φωτογραφίες ενός ζώου που ζει στην Κρήτη. Διάβασε τα στοιχεία της ταυτότητάς του και γράψε στο τετράδιό σου ένα κείμενο για την εφημερίδα το οποίο να δίνει πληροφορίες γι’ αυτό το ζώο.
Το Κρι-κρι είναι ένα είδο αγριοκάτσικού. Ζει στα απόκρημνα βουνά και συγκεκριμένα, το συναντάμε μόνο στα Λευκά Όρη της Κρήτης.
Το τρίχωμά του είναι καστανό, έχει γενειάδα, χοντρό λαιμό και κοντή ουρά, καθώς επίσης και δύο κέρατα που φτάνουν το ένα μέτρο μήκος.
Τα δόντια του είναι 32 στον αριθμό, ενώ η διατροφή του αποτελείται από θάμνους, χλόη, βλαστούς και φύλλα.
Το Κρι-κρι αντιμετωπίζει διάφορους κινδύνους, όπως το κρύο, τις πέτρες που κατρακυλούν, τους αετούς, του λύκους, τις χιονοστιβάδες και το κυνήγι των ανθρώπων.
4. Συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις με τις λέξεις: μαραγκοί, ξυλογλύπτης, χτίστες, σοβατζήδες, αγιογράφοι.
Για να χτιστεί μια εκκλησία, δουλεύουν πολλοί άνθρωποι.
► O αρχιτέκτονας κάνει τα σχέδια της εκκλησίας.
► Oι χτίστες χτίζουν με τούβλα τους τοίχους.
► Oι σοβατζήδες σκεπάζουν τους τοίχους με σοβά.
► Oι μαραγκοί φτιάχνουν από ξύλο τις σκάλες και τα καθίσματα.
► O ξυλογλύπτης σκαλίζει το ξύλινο τέμπλο.
► Oι αγιογράφοι ζωγραφίζουν πάνω στους σοβαντισμένους τοίχους τις εικόνες των αγίων.
5. Βρες τι κάνει καθένας από τους παρακάτω επαγγελματίες, για να φτάσει στα χέρια σου ένα βιβλίο.
O συγγραφέας - γράφει το βιβλίο.
O τυπογράφος - τυπώνει το βιβλίο.
O εικονογράφος - φτιάχνει τις εικόνες.
O βιβλιοδέτης - δένει όλες τις σελίδες μαζί.
O βιβλιοπώλης - φέρνει στο κατάστημά του και πουλά τα βιβλία.
6. Γράψε δίπλα σε κάθε επάγγελμα τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται γι’ αυτό.
γεωργός: τσάπα, αλέτρι, τρακτέρ
μοδίστρα: ψαλίδι, κλωστή, δαχτυλήθρα
μουσικός: πιάνο, μπουζούκι, κιθάρα
μάγειρας: κουτάλα, γουδί, τηγάνι
γιατρός: ακουστικά, θερμόμετρο, σύριγγα
ελαιοχρωματιστής: χρώματα, πινέλο, βούρτσα
7. Συμπλήρωσε τις προτάσεις με το ρήμα: έπαιζα, έπαιζες, έπαιζε, παίζαμε, παίζατε, έπαιζαν.
• Χτες όλη τη μέρα έπαιζα με τον αδελφό μου.
• Στα αρχαία χρόνια τα παιδιά έπαιζαν με στεφάνια.
• Μαμά, όταν ήσουν μικρή, έπαιζες κουτσό;
• Εμείς παίζαμε συχνά κυνηγητό.
• O παππούς μου, όταν ήταν νέος, έπαιζε μπάσκετ.
• Εσείς τι παίζετε όταν ήσασταν μικροί;
8. Φτιάξε ρήματα από τις παρακάτω λέξεις όπως στο παράδειγμα.
καρφί: καρφώνω
κλειδί: κλειδώνω
σίδερο: σιδερώνω
θυμός: θυμώνω
ταξίδι: ταξιδεύω
δουλειά: δουλεύω
στρογγυλός: στρογγυλεύω
λατρεία: λατρεύω
9. Χώρισε τα παρακάτω ρήματα σε δύο ομάδες.
-ώνω: μαλώνω, σηκώνω, παγώνω, τελειώνω, τεντώνω.
-εύω: μαντεύω, γυρεύω, μουσκεύω, κλαδεύω, παιδεύω.
10. Βάλε τα ρήματα που είναι μέσα σε παρένθεση στη σωστή μορφή.
• O κυρ-Παντελής είπε ότι πουλούσε (πουλώ) παγωτά.
• Στα παλιά τα χρόνια οι γαλατάδες έφερναν (φέρνω) το γάλα στα σπίτια.
• Όταν ήμουν μωρό, έπινα (πίνω) γάλα με το μπιμπερό μου.
• Παππού, έβλεπες (βλέπω) τηλεόραση, όταν ήσουν μικρός;
• Όχι, δεν βλέπαμε (βλέπω) τηλεόραση, παίζαμε στη γειτονιά.
• Εσείς τι κάνετε (κάνω) στις διακοπές;
11. Διάβασε τα παρακάτω στιχάκια και γράψε τι έκανε ο Λουκάς χτες όλη μέρα.
Τώρα παίζω και γελώ
δεν πεινώ ούτε διψώ.
Παίρνω φόρα και πηδώ,
ψάχνω γύρω, τραγουδώ
κι απ’ το σπίτι σου περνώ.
Χτες όλη μέρα έπαιζα και γελούσα
δεν πεινούσα ούτε διψούσα.
Έπαιρνα φόρα και πηδούσα
έψαχνα γύρω, τραγουδούσα
κι απ’ το σπίτι σου περνούσα.
0 Σχόλια