Νιώθω - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της δέκατης έκτης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Νιώθω".

1. Αν συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα όπως στο παράδειγμα, θα  βρεις πολλές λέξεις, για να περιγράφεις τα συναισθήματά σου.
ΡΗΜΑΤΑ - ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ - ΕΠΙΘΕΤΑ
χαίρομαι - χαρά - χαρούμενος
ενθουσιάζομαι - ενθουσιασμός - ενθουσιασμένος
ευτυχώ - ευτυχία - ευτυχισμένος
ηρεμώ - ηρεμία - ήρεμος
λυπάμαι - λύπη - λυπημένος
στενοχωριέμαι - στενοχώρια - στενοχωρημένος
ζηλεύω - ζήλια - ζηλιάρης
θυμώνω - θυμός - θυμωμένος
φοβάμαι - φόβος - φοβισμένος

Αντίγραψε στο τετράδιό σου τα ρήματα βάζοντάς τα σε αλφαβητική σειρά.
ενθουσιάζομαι, ευτυχώ, ζηλεύω, ηρεμώ, θυμώνω, λυπάμαι, στενοχωριέμαι, φοβάμαι, χαίρομαι.

2. Διάλεξε όποιες θέλεις από τις παρακάτω λέξεις και συμπλήρωσε τις φράσεις.
• Όταν δεν υπάρχουν προβλήματα, νιώθω χαρά.
• Όταν είμαι μαζί με δικούς μου ανθρώπους, αισθάνομαι σιγουριά.
• Όταν δεν τα καταφέρνω, νιώθω απογοήτευση.
• Όταν δεν είμαι με τους φίλους μου, αισθάνομαι μοναξιά.
• Όταν βοηθώ τους άλλους, νιώθω ευχαρίστηση.
• Όταν με μαλώνουν, αισθάνομαι ντροπή.

3. Τώρα ξαναγράψε αυτές τις φράσεις βάζοντας ένα επίθετο.
• Όταν δεν υπάρχουν προβλήματα, είμαι χαρούμενος.
• Όταν είμαι μαζί με δικούς μου ανθρώπους, είμαι σίγουρος.
• Όταν δεν τα καταφέρνω, είμαι απογοητευμένος.
• Όταν δεν είμαι με τους φίλους μου, είμαι μόνος.
• Όταν βοηθώ τους άλλους, είμαι ευχαριστημένος.
• Όταν με μαλώνουν, είμαι ντροπιασμένος.

4. Μπορείς να περιγράψεις τα συναισθήματα και με ρήματα; Προσπάθησε.
O Λουκάς νιώθει χαρά. O Λουκάς xαίρεται.
Η Γαλήνη νιώθει ενθουσιασμό. Η Γαλήνη ενθουσιάζεται.
Η Χαρά νιώθει λύπη. Η Χαρά λυπάται.
O Αρμπέν αισθάνεται ντροπή. O Αρμπέν ντρέπεται.
Η Βάγια νιώθει ευχαρίστηση. Η Βάγια ευχαριστιέται.

5. Έλα να βρούμε το αντίθετο μερικών συναισθημάτων. Ένωσε τα αντίθετα.
λύπη - χαρά
αγάπη - μίσος
ευτυχία - δυστυχία
ενθουσιασμός - απογοήτευση
φόβος - τόλμη

6. Συνέχισε όπως στο παράδειγμα.
O σκύλος μου είναι τρυφερός.
Η γάτα μου είναι τρυφερότερη.
Η γάτα μου είναι τρυφερότερη από τον σκύλο μου.

Oι μύγες είναι ενοχλητικές.
Τα κουνούπια είναι ενοχλητικότερα.
Τα κουνούπια είναι ενοχλητικότερα από τις μύγες.

Τα κεράσια είναι νόστιμα.
Oι φράουλες είναι νοστιμότερες.  
Oι φράουλες είναι νοστιμότερες από τα κεράσια.

7. Συμπλήρωσε τα κενά βάζοντας τις λέξεις στη σωστή μορφή.
• Η Γαλήνη ακούει με προσοχή το παραμύθι της παραμυθούς (παραμυθού).
• O Λουκάς παρατηρεί τις κινήσεις των μαϊμουδών (μαϊμού) στον ζωολογικό κήπο.
• Όλες οι μαϊμούδες (μαϊμού) κρέμονται από τις ουρές τους.
• Η Χαρά διάβασε στο βιβλίο της για τη γελαστή αλεπού (αλεπού).
• Έχω τρεις φίλες που είναι φωνακλούδες (φωνακλού).
• Όταν ξυπνώ αργά, η γιαγιά λέει ότι είμαι υπναρού (υπναρού).