Το κεφάλαιο 45 είναι το έβδομο επαναληπτικό των μαθηματικών της Γ' Δημοτικού και σε αυτό έχουμε να λύσουμε τις παρακάτω ασκήσεις στο βιβλίο και το τετράδιο εργασιών. Ας δούμε πώς θα τις λύσουμε.
1. Γράφω τους αριθμούς.
☛ 2.588 | 2.998 | 3.407 | 3.891 | 4.423 | 4.690
☛ Χρωματίζουμε τις πεταλούδες με όποιο σχέδιο και χρώμα θέλουμε, φροντίζοντας όμως τα φτερά τους να είναι συμμετρικά μεταξύ τους.
3. Σχεδιάζω τον δείκτη στη ζυγαριά.
☛ Σχεδιάζουμε το δείκτη στα 950 γραμμ. και στα 300 γραμμάρια.
4. Βάζω τους παρακάτω αριθμούς στη σωστή σειρά, από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο.
☛ 1.004 | 1.845 | 2.347 | 2.591 | 2.598 | 2.950 | 4.693
5. Συμπληρώνω τα μοτίβα
☛ Παρατηρούμε το πρώτο μοτίβο και βλέπουμε ότι κάθε αριθμός είναι ο διπλάσιος από τον προηγούμενο οπότε: 9 | 18 | 36 | 72 | 144 | 288 | 576 .
☛ Παρατηρούμε το δεύτερο μοτίβο και βλέπουμε ότι κάθε αριθμός είναι κατά 50 μονάδες μεγαλύτερος από τον προηγούμενο οπότε: 3.850 | 3.900 | 3.950 | 4.000 | 4.050 | 4.100 | 4.150 | 4.200 | 4.250 .
6. Η πιατέλα έσπασε! Βάζω τα κομμάτια στη σωστή τους θέση.
Γράφω μέσα στα κυκλάκια τον αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε κομμάτι.
☛ Τα τέσσερα επάνω κομμάτια έχουν αριθμό: 4, 2, 1, 6, τα δυο στη μεσαία σειρά: 3 και 8, και στα δυο κάτω: 5 και 7.
Κεφ. 45ο: Επαναληπτικό μάθημα - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
1. Παρατηρώ το μωσαϊκό και χρωματίζω δίπλα, για να φτιάξω ένα ίδιο.
☛ Παρατηρώ τι χρώμα είναι τα τετραγωνάκια στο μωσαϊκό που θέλω να αντιγράφω και χρωματίζω το διπλανό με τα ίδια χρώματα, για να το φτιάξω ίδιο.
2. Συμπληρώνω τα μοτίβα.
☛ Παρατηρούμε το μοτίβο στην πρώτη σειρά και βλέπουμε ότι αποτελείται από 1 κίτρινο παραλληλόγραμμο, 1 κόκκινο τρίγωνο και 1 μπλε κύκλο, που επαναλαμβάνονται.
☛ Στο μοτίβο στην δεύτερη σειρά, βλέπουμε ότι κάθε αριθμός (κατεβαίνει), είναι κατά 500 μονάδες μικρότερος από τον προηγούμενο, δηλαδή: 5.000, 4.500, 4.000, 3.500, 3.000, 2.500, 2.000, 1.500, 1.000, 500
☛ Στο μοτίβο στην τρίτη σειρά, βλέπουμε ότι αποτελείται από 1 πράσινο κύκλο και 2 κόκκινες καρδιές, που επαναλαμβάνονται.
☛ Στο μοτίβο στην τέταρτη σειρά, βλέπουμε ότι κάθε αριθμός (ανεβαίνει) είναι κατά 300 μονάδες μεγαλύτερος από τον προηγούμενο, δηλαδή: 300, 600, 900, 1.200, 1.500, 1.800, 2.100, 2.400, 2.700, 3.000
3. Αντιστοιχίζω με μια γραμμή τις ηλεκτρονικές με τις παραδοσιακές ζυγαριές.
☛ Η πρώτη ηλεκτρονική ζυγαριά με τη τρίτη παραδοσιακή.
☛ Η δεύτερη ηλεκτρονική ζυγαριά με τη πρώτη παραδοσιακή.
☛ Η τρίτη ηλεκτρονική ζυγαριά με τη δεύτερη παραδοσιακή.
4. Χρωματίζω, για να φτιάξω το δικό μου πλακόστρωτο.
* Κάθε παιδί ζωγραφίζει τα πλακίδια με όποιο χρώμα θέλει, για να σχηματίσει το δικό του πλακόστρωτο.
0 Σχόλια