Στο δεύτερο κεφάλαιο της τέταρτης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Xάραξη γραμμών", θα μάθουμε να χαράζουμε ευθείες, καμπύλες και τεθλασμένες γραμμές, καθώς και γραμμές όπως είναι η σούστα και το σαλιγκάρι. Επίσης θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε το χάρακα για να χαράζουμε ευθείες και να ενώνουμε σημεία.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:

Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Σχεδιάζω παρόμοιες γραμμές
Προσπαθούμε να σχεδιάσουμε παρόμοιες γραμμές. Χρησιμοποιούμε τον χάρακα, εάν χρειάζεται.

Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Για να χαράξουμε μια ευθεία γραμμή, τοποθετούμε τον χάρακα με τέτοιον τρόπο, ώστε να ενώνει τις δύο κουκκίδες. Έπειτα, μετακινούμε ελαφρά τον χάρακα, ώστε η μύτη του μολυβιού μας να ακουμπάει στο κέντρο κάθε κουκκίδας και ο χάρακας πάνω στο μολύβι. Στην συνέχεια, χωρίς υπερβολική πίεση, μετακινούμε το μολύβι από την μία κουκκίδα στην άλλη, σφίγγοντας τον χάρακα, ώστε να μην μετακινηθεί από την θέση του, τραβώντας έτσι μία ευθεία γραμμή, που να ενώνει τις δύο κουκκίδες.

Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Ενώνω με τον χάρακα τα σημεία που έχουν το ίδιο χρώμα.

Κεφ. 26 - Χάραξη γραμμών - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τέσσερις ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Xαράζω τις γραμμές με τον χάρακα για να σχηματίσω το σπιτάκι.

Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Συμπληρώνω το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
 
Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Σχεδιάζω τα περιγράμματα και συνεχίζω τη γραμμή.

Κεφ. 26ο: Χάραξη γραμμών - Μαθηματικά Α' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
4. Συμπληρώνω την κάτω εικόνα ώστε να είναι ίδια με την επάνω.
Προσπαθούμε να αντιγράψουμε όσο πιο πιστά γίνεται την παραπάνω εικόνα. Εάν θέλουμε προσθέτουμε και χρώμα όπως στο παράδειγμα.