Αλληλογραφώ - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της δέκατης πέμπτης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Αλληλογραφώ".

1. Η παιδική τηλεοπτική εκπομπή «Το κόκκινο μπαλόνι» κάνει διαγωνισμό ζωγραφικής. Γράψε ένα γράμμα, για να πεις πώς σε λένε, πόσων χρονών είσαι, πού μένεις, τι τάξη πηγαίνεις και ότι τους στέλνεις τη ζωγραφιά σου.
Κάθε παιδί συμπληρώνει τα δικά του στοιχεία.

Αγαπημένο μου Κόκκινο μπαλόνι,
Με λένε Παναγιώτη, είμαι 8 χρονών, μένω στην Πάτρα και πηγαίνω στη Β Δημοτικού. Θέλω να σας πω πως μου αρέσει πολύ η εκπομπή και δεν χάνω επεισόδιο!
Μαζί με το γράμμα μου, σας στέλνω και την ζωγραφιά που έφτιαξα για το διαγωνισμό ζωγραφικής!
Με πολύ αγάπη,
Παναγιώτης

Τώρα συμπλήρωσε τον φάκελο. Η διεύθυνση είναι: Ελληνική Τηλεόραση, λεωφόρος Μεσογείων 200, Τ.Κ. 154 00 Αθήνα.

Αλληλογραφώ - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com

2. O Λουκάς ήταν αφηρημένος και έγραψε το ρήμα έχω σε λάθος πρόσωπο στις παρακάτω προτάσεις. Η Βάγια έσβησε τα λάθη του Λουκά. Μπορείς να τον βοηθήσεις να τα διορθώσει;
Όταν διασχίζω τον δρόμο μόνος μου, έχω τα μάτια μου δεκατέσσερα!
Γιατί, Γιώργο, δεν απαντάς; Τα έχεις χαμένα;
Έχει καλό καιρό σήμερα!
Εμείς πάντως τον έχουμε μη βρέξει και μη στάξει!
Νομίζω πως εσείς πρέπει να έχετε εμπιστοσύνη στην Αλίκη.
Σήμερα τα παιδιά έχουν τις μαύρες τους, γιατί δε θα πάνε εκδρομή!

3. Η Χαρά θέλει να στείλει ένα σύντομο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη φώκια Μονάχους, για να κανονίσουν να συναντηθούν σε ένα μικρό νησί των Σποράδων. Στην αρχή το γράφει σε χαρτί. Μπορείς να το ετοιμάσεις;
Από: Χαρά Γεωργίου <xgeorgiou@kalam.gr>
Ημερομηνία: βάζουμε την σημερινή ημερομηνία
Προς: Φώκια Μονάχους <monachus@thalassa.gr>
Θέμα: Συνάντηση

Αγαπητή μου φώκια Μονάχους, σου στέλνω αυτό το μήνυμα,
για να κανονίσουμε να βρεθούμε σε κάποιο από τα νησιά των Σποράδων. Πες μου πότε σε βολεύει και πού θέλεις να βρεθούμε.
Χαρά Γεωργίου

4. Μπορείς τώρα να βρεις από ποιο γράμμα ή μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι καθεμιά από τις παρακάτω προτάσεις; Ένωσέ τα.
Αλληλογραφώ - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com

5. Φτιάξε στο τετράδιό σου προτάσεις με πέντε από τις παρακάτω λέξεις που έχουμε δανειστεί από άλλες γλώσσες. Αν δεν ξέρεις τι σημαίνουν, θα τις βρεις όλες στο λεξικό σου!
☛ Η θεία μου μου έκανε δώρο ένα παζλ 1000 κομματιών!
☛ Όταν ήμουνα μικρός, μου άρεσε να ξεφυλλίζω το άλμπουμ με τις φωτογραφίες από τον γάμο της μαμάς και του μπαμπά.
☛ Η μαμά μου φτιάχνει το καλύτερο κέικ σοκολάτας στον κόσμο!
☛ Ο ξάδερφός μου έχει φτιάξει ένα κολλάζ με φωτογραφίες από τις εκδρομές του και το έχει κολλήσει στον τοίχο του δωματίου του.
☛ Οι παλιές φωτογραφικές μηχανές, δουλεύανε με φιλμ.
☛ Εχθές πήγαμε με τον παππού μου στο τσίρκο και είδαμε έναν κλόουν να φτιάχνει ζωάκια με μπαλόνια!
☛ Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ το τραμ.
☛ Έψαχνα για κάτι εχθές στο πατάρι και βρήκα το παλιό γουόκμαν του μπαμπά μου, με μερικές κασέτες.
☛ Είδες εχθές το ματς;
☛ Το σπίτι μου δεν έχει γκαράζ κι έτσι ο μπαμπάς μου παρκάρει το αυτοκίνητο στην αυλή.
☛ Έλα να σου δείξω την συλλογή με τα κόμικς μου!

6. Έξι σύνθετες λέξεις τράκαραν και χωρίστηκαν στα δύο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ανακατεύτηκαν κιόλας. Μπορείς να βρεις ποια λέξη ταιριάζει με ποια και να τις ενώσεις; Γράψε από κάτω τις σύνθετες λέξεις που δημιουργούνται από την ένωση αυτή.
ανοιγοκλείνω, ασπρόμαυρος, κοντόχοντρος, αναβοσβήνω, γλυκόξινος, αγγουροντομάτα.