Το κεφάλαιο 20 είναι το τρίτο επαναληπτικό των μαθηματικών της Γ' Δημοτικού και σε αυτό έχουμε να λύσουμε τις παρακάτω ασκήσεις στο βιβλίο και το τετράδιο εργασιών. Ας δούμε πώς θα τις λύσουμε.

 

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
1. Βρίσκω και γράφω τους αριθμούς (που αποτελούνται από).
👉 μία χιλιάδα, μία εκατοντάδα, μία δεκάδα, μία μονάδα 👋 διαβάζουμε: χίλια εκατόν έντεκα ☛ γράφουμε: 1.111
👉 μία χιλιάδα, τρεις εκατοντάδες, δύο δεκάδες, έξι μονάδες 👋 διαβάζουμε: χίλια τριακόσια είκοσι έξι ☛ γράφουμε: 1.326
👉 μία χιλιάδα, επτά εκατοντάδες, εννέα δεκάδες, δύο μονάδες 👋 διαβάζουμε: χίλια επτακόσια ενενήντα δύο ☛ γράφουμε: 1.792
👉 δύο χιλιάδες, τρεις εκατοντάδες, τέσσερις δεκάδες, πέντε μονάδες 👋 διαβάζουμε: δύο χιλιάδες τριακόσια σαράντα πέντε ☛ γράφουμε: 2.345
👉 δύο χιλιάδες, εννέα εκατοντάδες, τέσσερις δεκάδες, οχτώ μονάδες 👋 διαβάζουμε: δύο χιλιάδες εννιακόσια σαράντα οχτώ ☛ γράφουμε: 2.948
👉 τρεις χιλιάδες, μηδέν εκατοντάδες, μηδέν δεκάδες, μηδέν μονάδες 👋 διαβάζουμε: τρεις χιλιάδες ☛ γράφουμε: 3.000

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
2. Συμπληρώνω τους αριθμούς όπως οι λογοτέχνες, οι ζωγράφοι και οι μαθηματικοί.
☛ 1. Λογοτέχνες: Χίλια τριακόσια πενήντα δύο | Ζωγράφοι: 1 μπλε, 3 κόκκινα, 5 κίτρινα, 2 πράσινα | Μαθηματικοί: 1.352
☛ 2. Λογοτέχνες: Χίλια διακόσια σαράντα τρία | Ζωγράφοι: 1 μπλε, 2 κόκκινα, 4 κίτρινα, 3 πράσινα | Μαθηματικοί: 1.243

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
☛ 3. Λογοτέχνες: Χίλια τριακόσια είκοσι τέσσερα | Ζωγράφοι: 1 μπλε, 3 κόκκινα, 2 κίτρινα, 4 πράσινα | Μαθηματικοί: 1.324
☛ 4. Λογοτέχνες: Χίλια πεντακόσια τριάντα τρία | Ζωγράφοι: 1 μπλε, 5 κόκκινα, 3 κίτρινα, 3 πράσινα | Μαθηματικοί: 1.533

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
3. Πόσο είναι περίπου το αποτέλεσμα της πράξης;
Δώσε μια πρόχειρη, γρήγορη απάντηση και μετά υπολόγισε κανονικά.
Κύκλωσε αυτό που είναι πιο κοντά στο σωστό αποτέλεσμα.
☛ Πρόχειρη απάντηση:  520 + 260 👉 550 + 250 = 800
☛ Υπολογίζω με ακρίβεια: 520 + 260 = 500 + 200 + 20 + 60 = 780
☛ Κυκλώνω το κοντινότερο: β. 800

☛ Πρόχειρη απάντηση:  26 x 2 👉 25 x 2 = 50
☛ Υπολογίζω με ακρίβεια: 26 x 2 = (25 x 2) + (1 x 2) = 50 + 2 = 52
☛ Κυκλώνω το κοντινότερο: γ. 50  

☛ Πρόχειρη απάντηση:  66 : 6 👉 60 : 6 = 10
☛ Υπολογίζω με ακρίβεια: 66 : 6 = 11 (6 x 11 = 66)
☛ Κυκλώνω το κοντινότερο: β. 10  

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
4. Κάνω τις πράξεις και γράφω το αποτέλεσμα.
☛ 630 + 200 = 830, 550 - 350 = 200, 450 + 150 = 600, 750 - 450 = 300, 320 + 450 = 770, 500 - 250 = 250

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
5. Σχεδιάζουμε μια μαργαρίτα
1) Τοποθετούμε την ακίδα του διαβήτη στο σημείο Α και χαράσσουμε έναν κύκλο που περνά από το κέντρο.
2) Τοποθετούμε την ακίδα στο σημείο Β κ.ο.κ.
3) Κρατούμε πάντα σταθερό το άνοιγμα του διαβήτη (ακτίνα ΑΟ).

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr

6. Οι οικογένειες των τεσσάρων πράξεων
☛ 4 x 7 = 28 , 7 x 4 = 28  |  8 x 9 = 72 , 9 x 8 = 72
☛ 28 : 7 = 4 , 28 : 4 = 7  |  72 : 9 = 8 , 72 : 8 = 9

☛ 6 x 8 = 48 , 8 x 6 = 48  | 9 x 10 = 90 , 10 x 9 = 90
☛ 48 : 8 = 6 , 48 : 6 = 8  |  90 : 10 = 9 , 90 : 9 = 10


Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων


Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
1. Βρίσκω τα γινόμενα και γράφω το αποτέλεσμα.
☛ 15 x 5 = 75 , 22 x 4 = 88, 30 x 7 = 210, 40 x 4 = 160, 50 x 3 = 150, 60 x 3 = 180

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
2. Κάνω τις αφαιρέσεις και ελέγχω το αποτέλεσμα.
☛ 276 - 53 = 223 👉 ελέγχω: 53 + 223 = 276
☛ 796 - 64 = 732 👉 ελέγχω: 64 + 732 = 796
☛ 587 - 264 = 323 👉 ελέγχω: 264 + 323 = 587
☛ 875 - 458 = 417 👉 ελέγχω: 458 + 417 = 875

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://e-tutor.blogspot.gr
3. Βρίσκω με τον γνώμονα και σημειώνω τις ορθές γωνίες στα παρακάτω σχήματα.
☛ Ορθές γωνίες έχουν τα σχήματα: Α, Β, Ε, Ζ.

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
4. Κάνω τις διαιρέσεις και γράφω το αποτέλεσμα.
☛ 2 x 12 = 24 👉 24 : 2 = 12
☛ 6 x 9 = 54 👉 54 : 6 = 9
☛ 9 x 9 = 81 👉 91 : 9 = 9
☛ 7 x 100 = 700 👉 700 : 7 = 100
☛ 8 x 9 = 72 👉 72 : 8 = 9
☛ 11 x 10 = 110 👉 110 : 11 = 10

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
5. Υπολογίζω τις παρακάτω πράξεις και συμπληρώνω το αποτέλεσμα.

15 x 4 =  60   |  18 : 3 =  6
20 x 5 = 100   |  28 : 7 =  4
22 x 3 =  66   |  40 : 4 = 10
16 x 3 =  48   |  35 : 5 =  7
200 x 4 = 800  |  54 : 6 =  9
400 x 2 = 800  |  55 : 5 = 11

Κεφ. 20ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
6. Βρίσκω το αμέσως μικρότερο και το αμέσως μεγαλύτερο γινόμενο για κάθε αριθμό.
Με γινόμενα του 3:  |  Με γινόμενα του 6:  |  Με γινόμενα του 8:
3 x 3 < 11 < 4 x 3  |  2 x 6 < 15 < 3 x 6  |  3 x 8 < 27 < 4 x 8
7 x 3 < 22 < 8 x 3  |  5 x 6 < 33 < 6 x 6  |  2 x 8 < 21 < 3 x 8
5 x 3 < 17 < 6 x 3  |  3 x 6 < 19 < 4 x 6  |  5 x 8 < 43 < 6 x 8
9 x 3 < 29 < 10 x 3 |  7 x 6 < 44 < 8 x 6  |  9 x 8 < 78 < 10 x 8
4 x 3 < 14 < 5 x 3  |  4 x 6 < 27 < 5 x 6  |  4 x 8 < 37 < 5 x 8