Στο δέκατο πέμπτο κεφάλαιο των μαθηματικών της Γ' Δημοτικού, θα εξασκηθούμε στις προσθέσεις και αφαιρέσεις τριψήφιων αριθμών, προκειμένου να μπορούμε με ευχέρεια στην καθημερινή μας ζωή να τους χρησιμοποιούμε όπου χρειάζεται. Ειδικότερα θα πρέπει να μπορούμε να κάνουμε τις πράξεις με το μυαλό, αλλά και γραπτά, οριζόντια και κάθετα, με κρατούμενο και χωρίς, καθώς και να ελέγχουμε την πράξη που κάναμε με την αντίστροφη πράξη.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
1. Κάνω τις πράξεις και γράφω το αποτέλεσμα.
☛ 540 + 300 = 840, 750 + 350 = 1.000, 240 + 140 = 380, 650 + 250 = 900, 330 + 250 = 580, 150 + 650 = 800.
2. Υπολογίζω κάθετα.
☛ 154 + 34 = 188, 169 + 31 = 200, 457 + 83 = 540,
☛ 123 + 268 = 391, 346 + 275 = 621, 135 + 397 = 532.
3. Υπολογίζω οριζόντια.
144 + 23 = 167, 136 - 20 = 116,
253 + 17 = 270, 347 - 35 = 312,
143 + 39 = 182, 386 - 180 = 206,
123 + 34 = 127, 218 - 117 = 101.
4.Κάνω τις αφαιρέσεις και ελέγχω το αποτέλεσμα.
☛ 357 - 42 = 315 , έλεγχος: 45 + 315 = 357.
☛ 683 - 45 = 638 , έλεγχος: 45 + 638 = 683.
☛ 489 - 153 = 336 , έλεγχος: 153 + 336 = 489.
☛ 884 - 726 = 158 , έλεγχος: 726 + 158 = 884.
5. Η βιβλιοθήκη του σχολείου έχει 234 λογοτεχνικά βιβλία, 358 βιβλία με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, 76 βιβλία για δασκάλους και 18 λεξικά.
• Πόσα είναι όλα μαζί τα βιβλία της βιβλιοθήκης;
☛ Η βιβλιοθήκη έχει συνολικά: 234 + 358 + 76 + 18 = 686 βιβλία.
• Πόσα είναι όλα μαζί τα βιβλία εκτός από τα λογοτεχνικά;
☛ Τα βιβλία χωρίς τα λογοτεχνικά είναι: 358 + 76 + 18 = 452.
• Πόσα περισσότερα είναι τα βιβλία με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις από τα λογοτεχνικά;
☛ Τα βιβλία με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις είναι: 358 - 234 = 124 περισσότερα από τα λογοτεχνικά.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
1. Σε ένα σχολείο το 1990 υπήρχαν 348 μαθητές. Το 2000 ήρθαν αρκετοί μαθητές από την Αλβανία και έτσι στο σχολείο υπήρχαν 46 μαθητές περισσότεροι, από ό,τι το 1990. Το 2005 υπήρχαν 42 μαθητές λιγότεροι από ό,τι το 2000.
Δηλαδή:
1990 👉 348 μαθητές
2000 👉 348 + 46 = 394 μαθητές
2005 👉 394 - 42 = 352 μαθητές
Απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις:
• Πόσο αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών από το 1990 μέχρι το 2000;
Ο αριθμός των μαθητών από το 1990 μέχρι το 2000 αυξήθηκε κατά 46, γιατί: 394 - 348 = 46.
• Έλεγξε με μια άλλη πράξη, αν η πράξη που έκανες είναι σωστή.
Η πράξη μας είναι σωστή, γιατί: 348 + 46 = 394.
2. Το τρένο ξεκινά από τη Φλώρινα με 146 επιβάτες.
Στο Αμύνταιο δεν κατεβαίνει κανείς και ανεβαίνουν 32 επιβάτες. Στην Άρνισσα δεν ανεβαίνει κανείς και κατεβαίνουν 14. Ο επόμενος σταθμός είναι η Έδεσσα. Πόσοι επιβάτες φτάνουν στην Έδεσσα;
☛ Το τρένο ξεκίνησε από την Φλώρινα με 146 επιβάτες και στο Αμύνταιο ανέβηκαν 32 επιβάτες, οπότε έγιναν: 146 + 32 = 178. Στην Άρνισα κατέβηκαν 14, οπότε έμειναν: 178 - 14 = 164 επιβάτες. Άρα στην Έδεσσα έφτασαν 164 επιβάτες.
3. Ο Μιχάλης ήπιε ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι (106 θερμ.) και έφαγε μία ψητή χοιρινή μπριζόλα (197 θερμ.) και δύο μήλα (65 x 2 = 130 θερμ.). Πόσες θερμίδες πήρε; ☛ 106 + 197 + 65 + 65 = 433 θερμίδες.
Πήρε 433 θερμίδες.
Η Κάτια ήπιε ένα ποτήρι γάλα (152 θερμ.) και έφαγε μια μερίδα ψητό κοτόπουλο (165 θερμ.), ένα γιαούρτι (138 θερμ.) και μία μπανάνα (80 θερμ.). Πόσες θερμίδες πήρε; ☛ 152 + 165 + 138 + 80 = 535 θερμίδες.Πήρε 535 θερμίδες.Δηλαδή:
1990 👉 348 μαθητές
2000 👉 348 + 46 = 394 μαθητές
2005 👉 394 - 42 = 352 μαθητές
Απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις:
• Πόσο αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών από το 1990 μέχρι το 2000;
Ο αριθμός των μαθητών από το 1990 μέχρι το 2000 αυξήθηκε κατά 46, γιατί: 394 - 348 = 46.
• Έλεγξε με μια άλλη πράξη, αν η πράξη που έκανες είναι σωστή.
Η πράξη μας είναι σωστή, γιατί: 348 + 46 = 394.
2. Το τρένο ξεκινά από τη Φλώρινα με 146 επιβάτες.
Στο Αμύνταιο δεν κατεβαίνει κανείς και ανεβαίνουν 32 επιβάτες. Στην Άρνισσα δεν ανεβαίνει κανείς και κατεβαίνουν 14. Ο επόμενος σταθμός είναι η Έδεσσα. Πόσοι επιβάτες φτάνουν στην Έδεσσα;
☛ Το τρένο ξεκίνησε από την Φλώρινα με 146 επιβάτες και στο Αμύνταιο ανέβηκαν 32 επιβάτες, οπότε έγιναν: 146 + 32 = 178. Στην Άρνισα κατέβηκαν 14, οπότε έμειναν: 178 - 14 = 164 επιβάτες. Άρα στην Έδεσσα έφτασαν 164 επιβάτες.
3. Ο Μιχάλης ήπιε ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι (106 θερμ.) και έφαγε μία ψητή χοιρινή μπριζόλα (197 θερμ.) και δύο μήλα (65 x 2 = 130 θερμ.). Πόσες θερμίδες πήρε; ☛ 106 + 197 + 65 + 65 = 433 θερμίδες.
Πήρε 433 θερμίδες.
Κεφ. 15ο: Προσθέσεις και αφαιρέσεις - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
1. Κάνω τις πράξεις και γράφω το αποτέλεσμα.
☛ 540 + 300 = 840, 750 + 350 = 1.000, 240 + 140 = 380, 650 + 250 = 900, 330 + 250 = 580, 150 + 650 = 800.
2. Υπολογίζω κάθετα.
☛ 154 + 34 = 188, 169 + 31 = 200, 457 + 83 = 540,
☛ 123 + 268 = 391, 346 + 275 = 621, 135 + 397 = 532.
3. Υπολογίζω οριζόντια.
144 + 23 = 167, 136 - 20 = 116,
253 + 17 = 270, 347 - 35 = 312,
143 + 39 = 182, 386 - 180 = 206,
123 + 34 = 127, 218 - 117 = 101.
4.Κάνω τις αφαιρέσεις και ελέγχω το αποτέλεσμα.
☛ 357 - 42 = 315 , έλεγχος: 45 + 315 = 357.
☛ 683 - 45 = 638 , έλεγχος: 45 + 638 = 683.
☛ 489 - 153 = 336 , έλεγχος: 153 + 336 = 489.
☛ 884 - 726 = 158 , έλεγχος: 726 + 158 = 884.
5. Η βιβλιοθήκη του σχολείου έχει 234 λογοτεχνικά βιβλία, 358 βιβλία με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, 76 βιβλία για δασκάλους και 18 λεξικά.
• Πόσα είναι όλα μαζί τα βιβλία της βιβλιοθήκης;
☛ Η βιβλιοθήκη έχει συνολικά: 234 + 358 + 76 + 18 = 686 βιβλία.
• Πόσα είναι όλα μαζί τα βιβλία εκτός από τα λογοτεχνικά;
☛ Τα βιβλία χωρίς τα λογοτεχνικά είναι: 358 + 76 + 18 = 452.
• Πόσα περισσότερα είναι τα βιβλία με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις από τα λογοτεχνικά;
☛ Τα βιβλία με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις είναι: 358 - 234 = 124 περισσότερα από τα λογοτεχνικά.
0 Σχόλια