Το ταξίδι στη Χωχαρούπα - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της όγδοης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Το ταξίδι στη Χωχαρούπα".

1. Η Βάγια ξέρει μερικούς ακόμη γλωσσοδέτες, αλλά δεν τους θυμάται καλά. Συμπλήρωσε τους παρακάτω γλωσσοδέτες με τις λέξεις που λείπουν και έπειτα διάβασέ τους φωναχτά. Μάθε απέξω όσους μπορείς.
Ο ρινόκερος και η ρέγγα ράβουν ροζ, ριγάτη τέντα. Ράβουν στη ραπτομηχανή μ' ορμή και τραγουδάνε «ντο, ρε, μι και ρε, και ρία ρία ρο» τραγούδι να 'χει πολλά ρο.

Άσπρη πέτρα ξέξασπρη κι απ' τον ήλιο ξεξασπρότερη.

Δίχως λάμδα δεν υπάρχουν ο λαγός, λιγνός, λυχνάρι, το λουκέτο, το λουλούδι, το λουτρό και το λιθάρι. Νοστιμίζει λέξεις όπως: λουκουμάδες, φασολάδα και στη μέση δυο φοράει η πατρίδα μας Ελλάδα.

2. Γράψε στα κενά το ρήμα είμαι, για να φτιάξεις σωστές προτάσεις.
Η χελώνα καρέτα καρέτα είναι είδος υπό εξαφάνιση. Η δασκάλα στο σχολείο λέει: «Όλοι μας είμαστε υπεύθυνοι για τη σωτηρία της θαλάσσιας χελώνας». O μπαμπάς μου και η μαμά μου είναι μέλη του συλλόγου για τη διάσωσή της και έχουν υιοθετήσει μία. Εγώ είμαι ο νονός της χελώνας που υιοθετήσαμε. Της έδωσα το όνομα Χαρίκλεια. Oι γονείς μου λένε: «Τώρα που βάφτισες τη χελώνα, είσαι υπεύθυνος γι’ αυτή!».

3. Αν ενώσεις τα κομμάτια του παζλ, θα βρεις περίεργες εκφράσεις με το ρήμα είμαι! Ξέρεις τι σημαίνουν;
Ο δάσκαλός μας δεν αργεί ποτέ, - είναι πάντα στην ώρα του.
Ο Κώστας και εγώ - είμαστε εφτά χρονών.
Αυτά που μου ζητάς - δεν είναι στο χέρι μου να τα κάνω.
Παίζετε και τραγουδάτε, είστε μες στην καλή χαρά!
Τα καρό ρούχα - είναι της μόδας.

4. Σαν να μην έφταναν οι γλωσσοδέτες, είναι και αυτές οι λέξεις που έχουν πολλά σύμφωνα στη σειρά! Πώς να μην μπερδέψουν οι φίλοι μας τη γλώσσα τους; Γράψε τι βλέπεις σε κάθε εικόνα. Έπειτα γράψε στο τετράδιό σου μια ιστορία με όσο το δυνατόν περισσότερες από αυτές τις λέξεις. Νικητής είναι όποιος χρησιμοποιήσει OΛΕΣ τις λέξεις.
Το ταξίδι στη Χωχαρούπα - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.comΉταν ένα βροχερό πρωινό του Φθινοπώρου και ο Γιαννάκης ετοιμαζόταν για το ταξίδι του. Θα πήγαινε να επισκεφτεί τον παππού του στο χωριό για το Σαββατοκύριακο. Η μαμά του του έδωσε την ομπρέλα του και του φόρεσε το αδιάβροχό του.
«Έλα Γιαννάκη, πρέπει να προλάβουμε το τρένο» του είπε και ξεκίνησαν για τον σταθμό.
Το ταξίδι διήρκησε περίπου δύο ώρες, στον Γιαννάκη όμως του φάνηκαν σαν πέντε λεπτά. Κοιτούσε έξω από το παράθυρο τα δέντρα, που έμοιαζαν να τρέχουν προς την αντίθετη κατεύθυνση και φανταζόταν πως ήτανε δρομείς που αγωνίζονταν μεταξύ τους.

Με το που κατέβηκαν από το τρένο, τους καλωσόρισε η μυρωδιά του βρεγμένου χώματος και ο ήχος από ένα ακορντεόν. Ήταν ένας κύριος που έπαιζε μια παλιά μελωδία, ενώ δίπλα του κοιμόταν ένας μεγαλόσωμος σκύλος.
«Πάμε, ο παππούς μας περιμένει!» είπε χαρωπά η μαμά και έπιασε το χέρι του Γιαννάκη.
Ύστερα από λίγη ώρα, βρίσκονταν έξω από το σπίτι. Ο παππούς ήταν στον κήπο και μάζευε τα φύλλα με την τσουγκράνα του.
«Παππού! Παππού ήρθαμε!»
«Ωω καλώς τους!» είπε ο παππούς χαμογελαστός!
Ο Γιαννάκης έτρεξε στην αγκαλιά του και εκείνος τον ανέβασε στους ώμους!
«Πάνω στην ώρα για το φαγητό!» είπε και τους οδήγησε μέσα στην κουζίνα. Έβαλε μία κατσαρόλα πάνω στο μάτι, πήρε ένα σπίρτο και άναψε το πετρογκάζ. Σε λίγα λεπτά, όλο το σπίτι μοσχοβολούσε μαγειρευτό κρέας.

Αφού φάγανε, ο παππούς βγήκε στον κήπο για να κόψει ξύλα και ο Γιαννάκης τον ακολούθησε.
«Λοιπόν Γιάννη, αυτό εδώ το εργαλείο ονομάζεται πριόνι. Με αυτό, κόβουμε τα ξύλα για το τζάκι. Θα μου κάνεις την χάρη όμως να μην το πειράξεις καθόλου, γιατί είναι πολύ κοφτερό και μπορεί να χτυπήσεις! Εντάξει;»
«Ναι παππού! Σε τι θες να σε βοηθήσω;»
«Χμ... Α να, πάρε την τσουγκράνα και μάζεψε τα φυλλαράκια σε μία μεριά. Όταν τελειώσουμε, θα πάρουμε και την μαμά και θα πάμε στο τσίρκο
«Γιούπι!!!» φώναξε ο Γιαννάκης και στρώθηκε αμέσως στην δουλειά.

Ξαφνικά, έτσι όπως μάζευε τα φύλλα, ένα έντομο πετάχτηκε μέσα από τα χορτάρια και έκανε τον Γιάννη να παραπατήσει και να πέσει.
«Ααα! Τι είναι αυτό;» είπε τρομοκρατημένος.
«Χα χα χα! Μην φοβάσαι! Αυτό είναι μία ακρίδα. Δεν πρόκειται να σε πειράξει! Να, κοίτα την πως πηδάει από δω και από κει.» είπε ο παππούς.

Είχε πλέον δύσει ο ήλιος, όταν έφτασε και ο μπαμπάς στο χωριό. Είχε μόλις σχολάσει από την δουλειά του. Ο Γιαννάκης έπαιζε τάβλι με τον παππού του, ενώ η μαμά ετοιμαζόταν για το τσίρκο. Μόλις είδε ο Γιαννάκης το αυτοκίνητο του μπαμπά του, πετάχτηκε στον αέρα, φόρεσε το μπουφάν του και στάθηκε στην πόρτα.
«Ελάτε ελάτε πάμε!» είπε με τα μάτια του να λάμπουν από ανυπομονισία.

Έφτασαν στο τσίρκο και πέρασαν μία υπέροχη βραδιά. Ο Γιαννάκης ήταν κατενθουσιασμένος και τράβαγε τον παππού του από το ένα μέρος στο άλλο. Όταν επέστρεψαν στο σπίτι, ήταν τόσο κουρασμένος που αποκοιμήθηκε αμέσως. Η επόμενη μέρα κύλισε ήρεμα. Βοήθησε τον παππού του στις δουλειές και άκουσε τις υπέροχες ιστορίες που του διηγήθηκε! Την επόμενη μέρα, στο ταξίδι της επιστροφής, το μόνο που σκεφτόταν ήταν το πότε θα ξαναπήγαινε στο χωριό.
Κι έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!

5. Θέλεις να μάθεις να μιλάς με αινίγματα, για να τους μπερδεύεις όλους; Φτιάξε το δικό σου αίνιγμα όπως στο παράδειγμα, ώστε να βρουν οι φίλοι σου το ζώο της εικόνας. Στο αίνιγμα μπορείς να περιγράψεις τα χαρακτηριστικά του ζώου: το χρώμα, το τρίχωμα, την ουρά, τα αυτιά, τη φωνή που βγάζει, αυτά που τρώει.
Έχει φουντωτή ουρά και δυο μάτια πονηρά και μουσούδι και μουστάκι, στέκεται καμαρωτά. Τι είναι;
Είναι η αλεπού

Είναι λίγο στρουμπουλή, ένα μοσχαράκι έχει για παιδί, βόσκει χόρτα στην λιακάδα, για να κατεβάζει γάλα. Τι είναι;
Είναι η αγελάδα

6. Oχ! Μπερδεύτηκαν δύο αινίγματα το ένα με το άλλο! Μπορείς να τα ξεχωρίσεις;
Ο παπαγάλος
Με πούπουλα χρωματιστά
και ράμφος που τσιμπάει
σαν άνθρωπος μιλάει.

Το ψάρι
Κολυμπάω όλη μέρα
έχω λέπια στο κορμί μου
μα δεν ξέρεις τη φωνή μου.

7. Διάβασε τα στιχάκια και ένωσε τις εικόνες με τη σειρά που τις συναντάς σε αυτό. Ξεκίνα από το πράσινο βελάκι.
Το ταξίδι στη Χωχαρούπα - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.comΤο μικρό το σαλιγκάρι
πήγε βόλτα στο φεγγάρι,
για να βρει ένα μανιτάρι.
Και το κόκκινο το ψάρι 
 ψάχνοντας για ένα ζάρι 
 βούτηξε μες στο πιθάρι,
άναψε και το λυχνάρι 
 κι έγειρε στο μαξιλάρι.

8. Ώρα να φτιάξεις και εσύ στιχάκια με λίγη βοήθεια! Βρες ποια λέξη τελειώνει όπως το όνομα του κάθε παιδιού στις προτάσεις και αντίγραψέ τη στο σωστό κενό.
Βλέπω τη Χαρά που πάει στην αγορά.
Η όμορφη Γαλήνη μοιάζει με τη Σελήνη.
Έρχεται και η Ζωή παίζοντας μουσική.
Η φίλη μου η Μαρία κάνει φασαρία.
Κοίτα τη Λουκία που ψάχνει στα βιβλία.

9. Για να μάθεις να γράφεις στιχάκια, πρέπει να εξασκηθείς! Βρες ένα όνομα που να τελειώνει όπως η τελευταία λέξη σε κάθε στιχάκι.
Ο Τάσος που έτρεχε στο δάσος.
Η Θεώνη που κρατά ένα μπαλόνι.
Η Μαρία βλέπει από την τζαμαρία.
Η Κατερίνα είναι δικηγορίνα.

10. Φτιάξε τώρα τα δικά σου στιχάκια παίρνοντας ιδέες από τις εικόνες.
Είναι μία όμορφη γατούλα
που κρατά μια ντοματούλα.

Ένα σβέλτο σαλιγκάρι
που κρατάει ένα φτυάρι.

Έχω στο μαλλί ένα τσιμπίδι
και κόβω λουλούδια με ψαλίδι.