Στο πεντηκοστό δεύτερο κεφάλαιο των μαθηματικών της Β' Δημοτικού, θα μάθουμε να αναγνωρίζουμε (διαισθητικά) παράλληλες ευθείες. Ειδικότερα να αναγνωρίζουμε παράλληλα ευθύγραμμα τμήματα σε γεωμετρικά σχήματα, να διακρίνουνε τις παράλληλες ευθείες από τις κάθετες και τις τεμνόμενες, να προεκτείνουμε ευθείες και να ελέγχουμε αν είναι παράλληλες (δεν συναντιούνται όσο κι αν τις προεκτείνουμε) και να συνεχίζουμε παράλληλα ευθύγραμμα τμήματα με γνώμονα και χάρακα.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
● στ. Παράλληλες ευθείες μπορούμε να βρούμε:
▹ στην τάξη μου: Πίνακας, έδρα, πόρτα, παράθυρο κ.α.
▹ στο θρανίο μου: Οι απέναντι πλευρές του και τα πόδια του.
▹ σε ένα βιβλίο μου: Οι απέναντι πλευρές του.
▹ σε ένα χαρτί Α4: Οι απέναντι πλευρές του.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
☛ Παράλληλες ονομάζονται οι ευθείες (γραμμές) που, όσο κι αν τις προεκτείνουμε με τον χάρακα, δεν τέμνονται (συναντιούνται) πουθενά.
@ Σε κανένα τρίγωνο δεν υπάρχουν παράλληλες ευθείες, ενώ σε όλα τα τετράγωνα οι απέναντι πλευρές (ευθείες) του είναι παράλληλες.
• Αντιστοιχίζω ποια σχήματα έφτιαξαν τα παιδιά: 1ο παιδί 1ο σήμα, 2ο παιδί 3ο σήμα, 3ο παιδί 4ο σήμα και 4ο παιδί 2ο σήμα.
• Αντιστοιχίζω ποια σχήματα έφτιαξαν τα παιδιά: 1ο παιδί 1ο σήμα, 2ο παιδί 3ο σήμα, 3ο παιδί 4ο σήμα και 4ο παιδί 2ο σήμα.
• Παρατηρούμε προσεκτικά πώς έφτιαξε η Μαρίνα το σήμα της και φτιάχνουμε κι εμείς το δικό μας από το παράρτημα.
● 1. Παρατηρώ ότι τα ευθύγραμμα τμήματα ΑΓ και ΒΔ, όσο κι αν τα προεκτείνουμε, δε συναντιούνται (τέμνονται) πουθενά.
• Παρατηρώ ότι τα ευθύγραμμα τμήματα ΖΗ και ΙΘ, αν τα προεκτείνουμε, συναντιούνται (τέμνονται) σε ένα σημείο Κ.
● 2. Χρησιμοποιώντας το χάρακα, μετράμε και προεκτείνουμε τα παράλληλα ευθύγραμμα τμήματα στα τρία σκίτσα της άσκησης. Παρατηρούμε ότι δε συναντιούνται πουθενά.
Κεφ. 52ο: Αναγνωρίζω τις παράλληλες ευθείες - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
● α. Παράλληλες είναι οι ευθείες στο 3ο και στο 5ο σχήμα, αφού σε αυτά τα σχήματα οι ευθείες δεν συναντιούνται, όσο κι αν τις προεκτείνουμε.
● β. Συμπληρώνουμε, χρησιμοποιώντας ένα χάρακα και γνώμονα, τις παράλληλες ευθείες στην ετικέτα και στον καθρέπτη.
● γ. Παράλληλες λουρίδες υπάρχουν σε όλες τις σημαίες.
● δ. Παρατηρώ το σχέδιο που έχει το σήμα και συμπληρώνω το υπόλοιπο μοτίβο.
● ε. Φτιάχνουμε με το χάρακα δύο 2 ακόμα παράλληλες ευθείες.
● στ. Παράλληλες ευθείες μπορούμε να βρούμε:
▹ στην τάξη μου: Πίνακας, έδρα, πόρτα, παράθυρο κ.α.
▹ στο θρανίο μου: Οι απέναντι πλευρές του και τα πόδια του.
▹ σε ένα βιβλίο μου: Οι απέναντι πλευρές του.
▹ σε ένα χαρτί Α4: Οι απέναντι πλευρές του.
0 Σχόλια