Στο τεσσαρακοστό πρώτο κεφάλαιο των μαθηματικών της Β' Δημοτικού, θα μάθουμε να διαβάζουμε, να γράφουμε και να διαχειριζόμαστε φωνολογικά αριθμούς μέχρι το 1.000. Ειδικότερα θα μάθουμε να συγκρίνουμε, να διατάσσουμε, να αναλύουμε και να συνθέτουμε τριψήφιους φυσικούς αριθμούς, καθώς και να συμπληρώνουμε αριθμητικές αλυσίδες μέχρι το 1.000, ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας ανά 10, 50 και 100.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
● 2. Στα ποσά αντιστοιχούν τα νομίσματα: 1.000€ ☛ 500€ + 500€ , 900€ + 100€.
▸ 500€ ☛ 100€ + 100€ + 100€ + 100€ + 100€ , 600€ - 100€.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Όταν μετράμε εκατοντάδες, ανά 100 δηλαδή, οι αριθμοί ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν όπως από το 1 ως στο 10 και το αντίστροφο. Π.χ.: 1 ☛ 100, 2 ☛ 200, 3 ☛ 300, 4 ☛ 400, 5 ☛ 500, 6 ☛ 600 κλπ.
@ Για να μετρήσουμε πάνω από το εκατό, βάζουμε πρώτα τις εκατοντάδες, μετά τις δεκάδες και έπειτα τις μονάδες. Δηλαδή βάζουμε πρώτα το εκατό, το διακόσια, το τριακόσια κλπ. και μετά τους άλλους αριθμούς, μετρώντας όπως όταν αρχίζουμε από το μηδέν. Π.χ. Εκατόν ένα, εκατόν δύο, εκατόν τρία, ..., εκατόν ενενήντα εννέα, διακόσια, διακόσια ένα, ..., τριακόσια ένα κτλ.
● Οι αριθμοί που υπάρχουν στο γράμμα του Μένιου αποτελούνται από 3 ψηφία.
● Οι αριθμοί που υπάρχουν στο γράμμα του Μένιου αποτελούνται από 3 ψηφία.
● Μεγαλύτερος αριθμός είναι το 1.000 και έχει 4 ψηφία.
● Συμπληρώνω: 100, 200, 300 | 400, 500, 600 | 800, 900, 1.000.
● Συμπληρώνω: 100, 200, 300 | 400, 500, 600 | 800, 900, 1.000.
● 2. Στα ποσά αντιστοιχούν τα νομίσματα: 1.000€ ☛ 500€ + 500€ , 900€ + 100€.
▸ 500€ ☛ 100€ + 100€ + 100€ + 100€ + 100€ , 600€ - 100€.
Κεφ. 41ο: Γνωρίζω τους αριθμούς μέχρι το 1000 - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
● δ. Διαβάζουμε τον αριθμό και ακούμε:
▸ Εκατόν τριάντα πέντε, άρα η αξία του ψηφίου 3 στις δεκάδες, είναι τριάντα.
▸ Διακόσια δέκα τρία, άρα η αξία του ψηφίου 3 στις μονάδες, είναι τρία.
▸ Τριακόσια ογδόντα εννέα, άρα η αξία του ψηφίου 3 στις εκατοντάδες, είναι τριακόσια.
● στ. Για να συμπληρώσουμε τις αριθμοσειρές, παρατηρούμε το μοτίβο που έχουν οι αριθμοί σε κάθε σειρά, δηλαδή αν ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν και πόσο, δηλαδή:
▸ Στην πρώτη σειρά παρατηρούμε πως οι αριθμοί ανεβαίνουν ανά 100, οπότε γράφουμε: 0, 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1.000.
▸ Στη δεύτερη σειρά οι αριθμοί ανεβαίνουν ανά 50, οπότε γράφουμε: 0, 50, 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500.
▸ Στην τρίτη σειρά οι αριθμοί κατεβαίνουν ανά 100, οπότε γράφουμε: 1.000, 900, 800, 700, 600, 500, 400, 300, 200, 100, 0.
▸ Στην τέταρτη σειρά οι αριθμοί ανεβαίνουν ανά 200, οπότε γράφουμε: 0, 200, 400, 600, 800, 1.000.
▸ Στην πέμπτη σειρά οι αριθμοί ανεβαίνουν ανά 300, οπότε γράφουμε: 0, 300, 600, 900.
0 Σχόλια