Στο εικοστό δεύτερο κεφάλαιο των μαθηματικών της Β' Δημοτικού, θα μάθουμε να αναλύουμε ένα διψήφιο αριθμό σε ίδιους όρους. Ειδικότερα, να συνθέτουμε και να αναλύουμε έναν αριθμό σε άλλους μικρότερους είτε με μορφή συμβόλων (ψηφία) είτε με πραγματική (κατασκευή μοτίβου), είτε με μορφή αθροίσματος ή γινομένου. Επίσης πρέπει να κατανοήσουμε και να εμπεδώσουμε την προτεραιότητα των πράξεων (πρώτα οι πράξεις μέσα στις παρενθέσεις).
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Οι αριθμοί αναλύονται με πολλούς τρόπους. Οι δύο βασικότεροι είναι:
● σε ίδιους αριθμούς, π.χ. 18 = 6 + 6 + 6 ή 3 x 6
● σε αριθμούς που δεν είναι ίδιοι, π.χ. 18 = 10 + 8 18 = 12 + 6
● Το 12 μπορούμε να το φτιάξουμε με τους εξής ίδιους αριθμούς:
το 1 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1) ή 12 x 1,
το 2 (2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2) ή 6 x 2,
το 3 (3 + 3 + 3 + 3) ή 4 x 3,
το 4 (4 + 4 + 4) ή 3 x 4 και
το 6 (6 + 6) ή 2 x 6
το 1 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1) ή 12 x 1,
το 2 (2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2) ή 6 x 2,
το 3 (3 + 3 + 3 + 3) ή 4 x 3,
το 4 (4 + 4 + 4) ή 3 x 4 και
το 6 (6 + 6) ή 2 x 6
• 3 ίδιες σειρές με 8 λάχανα σε κάθε σειρά, δηλαδή 8 + 8 + 8 ή 3 x 8
• 6 ίδιες σειρές με 4 λάχανα σε κάθε σειρά, δηλαδή 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 ή 6 x 4
• 6 ίδιες σειρές με 4 λάχανα σε κάθε σειρά, δηλαδή 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 ή 6 x 4
Κεφ. 22ο: Αναλύω αριθμούς μέχρι το 100 - προπαίδεια - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
● Έβαλαν 10 κουλουράκια σε κάθε ταψάκι, γιατί 10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 50 ή 5 x 10 = 50
• Τα μήλα ήταν όσα και τα αχλάδια, δηλαδή 17 + 17 = 34 φρούτα.
Τα παιδιά έφαγαν 2 + 2 = 4 ή (2 x 2 = 4) μήλα και 3 + 3 = 6 ή (2 x 3 = 6) αχλάδια.
Για να βρούμε πόσα μήλα έμειναν, αφαιρούμε από τα συνολικά μήλα (17) αυτά που έφαγαν (4) και βρίσκουμε: 17 - 4 = 13 μήλα.
Για να βρούμε πόσα αχλάδια έμειναν, αφαιρούμε από τα συνολικά αχλάδια (17) αυτά που έφαγαν (6) και βρίσκουμε: 17 - 6 = 11 αχλάδια.
Για να βρούμε πόσα φρούτα έμειναν, προσθέτουμε τα μήλα (13) και τα αχλάδια (11) που έμειναν και βρίσκουμε: 13 + 11 = 24 φρούτα.
Τα παιδιά έφαγαν 2 + 2 = 4 ή (2 x 2 = 4) μήλα και 3 + 3 = 6 ή (2 x 3 = 6) αχλάδια.
Για να βρούμε πόσα μήλα έμειναν, αφαιρούμε από τα συνολικά μήλα (17) αυτά που έφαγαν (4) και βρίσκουμε: 17 - 4 = 13 μήλα.
Για να βρούμε πόσα αχλάδια έμειναν, αφαιρούμε από τα συνολικά αχλάδια (17) αυτά που έφαγαν (6) και βρίσκουμε: 17 - 6 = 11 αχλάδια.
Για να βρούμε πόσα φρούτα έμειναν, προσθέτουμε τα μήλα (13) και τα αχλάδια (11) που έμειναν και βρίσκουμε: 13 + 11 = 24 φρούτα.
0 Σχόλια