Στο εικοστό κεφάλαιο των μαθηματικών της Β' Δημοτικού, θα μάθουμε να ξεχωρίζουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα ενός προβλήματος, και πως να επιλέγουμε τα αναγκαία δεδομένα για την επίλυσή του. Ειδικότερα, πως να μεταφέρουμε τις πληροφορίες ενός προβλήματος σε πίνακα και να τις οργανώνουμε, πως να αναγνωρίζουμε ποια προβλήματα λύνονται και ποια όχι (δηλαδή αν έχουν επαρκή στοιχεία ή αν χρειάζεται να συμπληρωθούν κάποια), καθώς και πως συμπληρώνουμε ερωτήματα σε ένα κείμενο με πληροφορίες, ώστε ένα πρόβλημα να είναι καλά ορισμένο.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Όταν διαβάζουμε ένα πρόβλημα, μελετάμε προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που μας δίνονται.
Υπάρχουν προβλήματα που έχουν μόνο μια λύση, άλλα που έχουν πολλές λύσεις και άλλα που δεν μπορούν να λυθούν, γιατί λείπουν ή έχουν λάθος πληροφορίες.
-- Ο κάθε μαθητής συμπληρώνει την πρόσκληση με τα δικά του στοχεία.
● Ένα πρόβλημα μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές λύσεις:
• Αν τα αγόρια ήταν 8, τότε τα κορίτσια ήταν 5, γιατί 8 + 5 = 13
• Αν τα αγόρια ήταν 7, τότε τα κορίτσια ήταν 6, γιατί 7 + 6 = 13
• Αν τα αγόρια ήταν 6, τότε τα κορίτσια ήταν 7, γιατί 6 + 7 = 13
• Αν τα αγόρια ήταν 5, τότε τα κορίτσια ήταν 7, γιατί 5 + 7 = 13
● Ένα πρόβλημα μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές λύσεις:
• Αν τα αγόρια ήταν 8, τότε τα κορίτσια ήταν 5, γιατί 8 + 5 = 13
• Αν τα αγόρια ήταν 7, τότε τα κορίτσια ήταν 6, γιατί 7 + 6 = 13
• Αν τα αγόρια ήταν 6, τότε τα κορίτσια ήταν 7, γιατί 6 + 7 = 13
• Αν τα αγόρια ήταν 5, τότε τα κορίτσια ήταν 7, γιατί 5 + 7 = 13
● Δεν μπορούν να λυθούν τα προβλήματα:
• 2, γιατί ξέρουμε μόνο ότι τα παιδιά συνολικά έφαγαν 7 κομμάτια κέικ (7 + 7 = 14), αλλά όχι αν έφαγαν όλα και από πόσα κομμάτια.
• 4, γιατί δεν ξέρουμε το μήκος καμίας πλευράς.
• 6, γιατί δεν ξέρουμε πόσα ρέστα πήραμε.
• 2, γιατί ξέρουμε μόνο ότι τα παιδιά συνολικά έφαγαν 7 κομμάτια κέικ (7 + 7 = 14), αλλά όχι αν έφαγαν όλα και από πόσα κομμάτια.
• 4, γιατί δεν ξέρουμε το μήκος καμίας πλευράς.
• 6, γιατί δεν ξέρουμε πόσα ρέστα πήραμε.
0 Σχόλια