Με αυτό το επαναληπτικό ολοκληρώνεται η τέταρτη (4η) ενότητα του βιβλίου της ιστορίας όπου μάθαμε για τα Ελληνιστικά χρόνια, και ειδικότερα για το πως χωρίστηκε η αυτοκρατορία του Μ.
Αλεξάνδρου μετά τον θάνατό του. Μιλήσαμε για τον Πύρρο, τον βασιλιά της Ηπείρου, την καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια, τις τέχνες και τα γράμματα. Έπειτα μάθαμε για το Ρωμαϊκό κράτος, την σύγκρουση της Καρχηδόνας με την Ρώμη και τέλος για την υποταγή του ελληνικού κόσμου.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Να βάλεις ένα Σ για το σωστό και ένα Λ για το λάθος:
Σ Ο Μ. Αλέξανδρος πέθανε χωρίς να έχει ορίσει διάδοχό του.
Λ Το κράτος του χωρίστηκε στο κράτος της Αιγύπτου και της Μακεδονίας.
Λ Το κράτος της Αιγύπτου είχε πρωτεύουσα τα Σούσα.
Σ Μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου το κράτος της Μακεδονίας αρχίζει να
χάνει σιγά σιγά τη δύναμή του.
Σ Ο Πύρρος θέλησε να μεγαλώσει το κράτος του εκστρατεύοντας στη Δύση, όπως
ο Αλέξανδρος στην Ανατολή.
Λ Ο Πύρρος εκστράτευσε στη Μικρά Ασία και την Κρήτη, όπου σκοτώθηκε.
2. Σημειώνω ένα Χ εκεί που ταιριάζει:
3. Να διαβάσεις το παράθεμα 1 από το κεφάλαιο 39 και να ζωγραφίσεις, όπως φαντάζεσαι, το πέρασμα των Άλπεων από τον στρατό του Αννίβα.
Σε αυτήν την άσκηση πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την φαντασία μας. Μία ωραία ιδέα είναι να ζωγραφίσουμε το τοπίο με ξυλομπογιές και να βρούμε φωτογραφίες του Αννίβα με τον στρατό του στο ίντερνετ. Αφού εκτυπώσουμε τις φωτογραφίες, με την βοήθεια κάποιου μεγαλύτερου, κόβουμε το περίγραμμα και κολλάμε τις φιγούρες πάνω στην ζωγραφιά μας.
4. Να συμπληρώσεις το κείμενο χρησιμοποιώντας τις λέξεις της παρένθεσης:
(Σύγκλητος, Έλληνες, Λευκόπετρα, Καρχηδόνα, πληβείοι, 1ος αιώνας, ρωμαϊκό κράτος, ύπατοι, Σκιπίωνας, Αχαϊκή συμπολιτεία)
Το ..ρωμαϊκό..κράτος.. αναπτύχθηκε γρήγορα. Για πολλά χρόνια υπήρχαν αναταραχές εξαιτίας της σύγκρουσης των πατρικίων με τους ..πληβείους.. Στη διακυβέρνηση του κράτους μεγάλη
δύναμη είχαν οι ..ύπατοι.., ενώ η ..σύγκλητος.. είχε έργο κυρίως συμβουλευτικό.
Η Ρώμη ανησύχησε πολύ από την ανάπτυξη της ..Καρχηδόνας... Έγιναν μεταξύ τους μακροχρόνιοι πόλεμοι. Τελικά ο στρατηγός ..Σκιπίωνας.. την κατέστρεψε ολοκληρωτικά. Στη συνέχεια οι Ρωμαίοι συγκρούστηκαν και με τους ..Έλληνες.. Η τελευταία μάχη έγινε στη ..Λευκόπετρα.. όπου ο ρωμαϊκός στρατός νίκησε τον στρατό της ...Αχαϊκής..συμπολιτείας.. Στο τέλος του ..1ου..αιώνα.. όλος ο ελληνικός κόσμος είχε υποταχθεί στους Ρωμαίους.
Αλεξάνδρου μετά τον θάνατό του. Μιλήσαμε για τον Πύρρο, τον βασιλιά της Ηπείρου, την καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια, τις τέχνες και τα γράμματα. Έπειτα μάθαμε για το Ρωμαϊκό κράτος, την σύγκρουση της Καρχηδόνας με την Ρώμη και τέλος για την υποταγή του ελληνικού κόσμου.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Να βάλεις ένα Σ για το σωστό και ένα Λ για το λάθος:
Σ Ο Μ. Αλέξανδρος πέθανε χωρίς να έχει ορίσει διάδοχό του.
Λ Το κράτος του χωρίστηκε στο κράτος της Αιγύπτου και της Μακεδονίας.
Λ Το κράτος της Αιγύπτου είχε πρωτεύουσα τα Σούσα.
Σ Μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου το κράτος της Μακεδονίας αρχίζει να
χάνει σιγά σιγά τη δύναμή του.
Σ Ο Πύρρος θέλησε να μεγαλώσει το κράτος του εκστρατεύοντας στη Δύση, όπως
ο Αλέξανδρος στην Ανατολή.
Λ Ο Πύρρος εκστράτευσε στη Μικρά Ασία και την Κρήτη, όπου σκοτώθηκε.
2. Σημειώνω ένα Χ εκεί που ταιριάζει:
3. Να διαβάσεις το παράθεμα 1 από το κεφάλαιο 39 και να ζωγραφίσεις, όπως φαντάζεσαι, το πέρασμα των Άλπεων από τον στρατό του Αννίβα.
Σε αυτήν την άσκηση πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την φαντασία μας. Μία ωραία ιδέα είναι να ζωγραφίσουμε το τοπίο με ξυλομπογιές και να βρούμε φωτογραφίες του Αννίβα με τον στρατό του στο ίντερνετ. Αφού εκτυπώσουμε τις φωτογραφίες, με την βοήθεια κάποιου μεγαλύτερου, κόβουμε το περίγραμμα και κολλάμε τις φιγούρες πάνω στην ζωγραφιά μας.
4. Να συμπληρώσεις το κείμενο χρησιμοποιώντας τις λέξεις της παρένθεσης:
(Σύγκλητος, Έλληνες, Λευκόπετρα, Καρχηδόνα, πληβείοι, 1ος αιώνας, ρωμαϊκό κράτος, ύπατοι, Σκιπίωνας, Αχαϊκή συμπολιτεία)
Το ..ρωμαϊκό..κράτος.. αναπτύχθηκε γρήγορα. Για πολλά χρόνια υπήρχαν αναταραχές εξαιτίας της σύγκρουσης των πατρικίων με τους ..πληβείους.. Στη διακυβέρνηση του κράτους μεγάλη
δύναμη είχαν οι ..ύπατοι.., ενώ η ..σύγκλητος.. είχε έργο κυρίως συμβουλευτικό.
Η Ρώμη ανησύχησε πολύ από την ανάπτυξη της ..Καρχηδόνας... Έγιναν μεταξύ τους μακροχρόνιοι πόλεμοι. Τελικά ο στρατηγός ..Σκιπίωνας.. την κατέστρεψε ολοκληρωτικά. Στη συνέχεια οι Ρωμαίοι συγκρούστηκαν και με τους ..Έλληνες.. Η τελευταία μάχη έγινε στη ..Λευκόπετρα.. όπου ο ρωμαϊκός στρατός νίκησε τον στρατό της ...Αχαϊκής..συμπολιτείας.. Στο τέλος του ..1ου..αιώνα.. όλος ο ελληνικός κόσμος είχε υποταχθεί στους Ρωμαίους.
0 Σχόλια