Στο τέταρτο κεφάλαιο της τρίτης ενότητας του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Κεφ. 20 - Τα νομίσματα μέχρι το 10", θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε με ευχέρεια τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα των πέντε και δέκα ευρώ, καθώς επίσης τις ισοτιμίες και πως να τα ανταλλάσσουμε, κάνοντας πράξεις με αριθμούς μέχρι το δέκα.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Το σούπερ μάρκετ - Ανταλλάσσω καθένα από τα παρακάτω νομίσματα με νομίσματα του 1 €. Σχεδιάζω τα νομίσματα.
☛ 2€ = 1€ + 1€
☛ 5€ = 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€
☛ 10€ = 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€
2. Χρωματίζω τα νομίσματα που χρειάζεται κάθε παιδί για να αγοράσει το παιχνίδι του.
Για την κούκλα: 10€ = 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€
Για το ελικόπτερο: 10€ = 2€ + 2€ + 2€ + 2€ + 2€
Για το γατάκι: 10€ = 5€ + 5€
3. Ανταλλάσσω τα 2 λεπτά με νομίσματα του 1 λεπτού. Σχεδιάζω τα νομίσματα.
☛ 2λ.= 1λ.+ 1λ.
Ανταλλάσσω τα 5 λεπτά με νομίσματα του 1 λεπτού και των 2 λεπτών. Σχεδιάζω τα νομίσματα.
☛ 5λ.= 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.
☛ 5λ.= 2λ.+ 2λ.+ 1λ.
☛ 5λ.= 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 2λ.
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Ποιος μπορεί να αγοράσει το αρκουδάκι (που κοστίζει 8€);
Η Υπατία έχει: 2€ + 2€ = 4€
Ο Νίκος έχει: 1€ + 2€ + 1€ + 2€ = 6€
Η Κορίνα έχει: 5€ + 2€ + 2€ + 1€ = 10€
Άρα το αρκουδάκι μπορεί να το αγοράσει η Κορίνα και θα της περισσέψουν και 2€, γιατί 10€ = 8€ + 2€.
2. Η Υπατία έχει 9 ΕΥΡΩ. Βάζω σε κύκλο το πορτοφόλι της.
Το πορτοκαλί πορτοφόλι στ' αριστερά έχει μέσα: 2€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ = 9€
Το κόκκινο πορτοφόλι στη μέση έχει μέσα: 5€ + 5€ = 10€
Το μπλε πορτοφόλι στα δεξιά έχει μέσα: 2€ + 2€ + 2€ + 2€ = 8€
3. Υπολογίζω αθροίσματα μέχρι το 10.
☛ 5 + 3 = 8, 2 + 4 = 6, 1 + 6 = 7, 4 + 4 = 8, 5 + 4 = 9, 6 + 4 = 10
4. Βάζω σε κύκλο το πορτοφόλι που θα πάρει ο Πυθαγόρας.
O Πυθαγόρας θέλει να ανταλλάξει τα νομίσματά του (2λ. + 5λ.= 7λ.) με νομίσματα του ενός λεπτού.
Το κόκκινο πορτοφόλι έχει μέσα: 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.= 7λ.
Το κίτρινο πορτοφόλι έχει μέσα: 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.= 9λ.
Το πορτοκαλί πορτοφόλι έχει μέσα: 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.= 8λ.
Άρα ο Πυθαγόρας θα πάρει το κόκκινο πορτοφόλι.
5. Η Nόπη έχει 6 €. Σχεδιάζω τα νομίσματα σε ΕΥΡΩ που μπορεί να έχει.
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ = 6€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ = 6€
☛ 1€ + 1€ + 2€ + 2€ = 6€
☛ 2€ + 2€ + 2€ = 6€
O Θανάσης έχει 10 €. Σχεδιάζω τα νομίσματα σε ΕΥΡΩ που μπορεί να έχει.
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 2€ + 2€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 2€ + 2€ + 2€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 5€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 2€ + 5€ = 10€
☛ 1€ + 2€ + 2€ + 5€ = 10€
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Το σούπερ μάρκετ - Ανταλλάσσω καθένα από τα παρακάτω νομίσματα με νομίσματα του 1 €. Σχεδιάζω τα νομίσματα.
☛ 2€ = 1€ + 1€
☛ 5€ = 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€
☛ 10€ = 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€
2. Χρωματίζω τα νομίσματα που χρειάζεται κάθε παιδί για να αγοράσει το παιχνίδι του.
Για την κούκλα: 10€ = 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€
Για το ελικόπτερο: 10€ = 2€ + 2€ + 2€ + 2€ + 2€
Για το γατάκι: 10€ = 5€ + 5€
3. Ανταλλάσσω τα 2 λεπτά με νομίσματα του 1 λεπτού. Σχεδιάζω τα νομίσματα.
☛ 2λ.= 1λ.+ 1λ.
Ανταλλάσσω τα 5 λεπτά με νομίσματα του 1 λεπτού και των 2 λεπτών. Σχεδιάζω τα νομίσματα.
☛ 5λ.= 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.
☛ 5λ.= 2λ.+ 2λ.+ 1λ.
☛ 5λ.= 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 2λ.
Κεφ. 20 - Τα νομίσματα μέχρι το 10 - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Ποιος μπορεί να αγοράσει το αρκουδάκι (που κοστίζει 8€);
Η Υπατία έχει: 2€ + 2€ = 4€
Ο Νίκος έχει: 1€ + 2€ + 1€ + 2€ = 6€
Η Κορίνα έχει: 5€ + 2€ + 2€ + 1€ = 10€
Άρα το αρκουδάκι μπορεί να το αγοράσει η Κορίνα και θα της περισσέψουν και 2€, γιατί 10€ = 8€ + 2€.
2. Η Υπατία έχει 9 ΕΥΡΩ. Βάζω σε κύκλο το πορτοφόλι της.
Το πορτοκαλί πορτοφόλι στ' αριστερά έχει μέσα: 2€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ = 9€
Το κόκκινο πορτοφόλι στη μέση έχει μέσα: 5€ + 5€ = 10€
Το μπλε πορτοφόλι στα δεξιά έχει μέσα: 2€ + 2€ + 2€ + 2€ = 8€
3. Υπολογίζω αθροίσματα μέχρι το 10.
☛ 5 + 3 = 8, 2 + 4 = 6, 1 + 6 = 7, 4 + 4 = 8, 5 + 4 = 9, 6 + 4 = 10
4. Βάζω σε κύκλο το πορτοφόλι που θα πάρει ο Πυθαγόρας.
O Πυθαγόρας θέλει να ανταλλάξει τα νομίσματά του (2λ. + 5λ.= 7λ.) με νομίσματα του ενός λεπτού.
Το κόκκινο πορτοφόλι έχει μέσα: 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.= 7λ.
Το κίτρινο πορτοφόλι έχει μέσα: 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.= 9λ.
Το πορτοκαλί πορτοφόλι έχει μέσα: 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.+ 1λ.= 8λ.
Άρα ο Πυθαγόρας θα πάρει το κόκκινο πορτοφόλι.
5. Η Nόπη έχει 6 €. Σχεδιάζω τα νομίσματα σε ΕΥΡΩ που μπορεί να έχει.
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ = 6€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ = 6€
☛ 1€ + 1€ + 2€ + 2€ = 6€
☛ 2€ + 2€ + 2€ = 6€
O Θανάσης έχει 10 €. Σχεδιάζω τα νομίσματα σε ΕΥΡΩ που μπορεί να έχει.
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 2€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 2€ + 2€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 2€ + 2€ + 2€ + 2€ + 2€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 1€ + 5€ = 10€
☛ 1€ + 1€ + 1€ + 2€ + 5€ = 10€
☛ 1€ + 2€ + 2€ + 5€ = 10€
0 Σχόλια