Στο πέμπτο κεφάλαιο της δεύτερης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (ΙΙ)", θα μάθουμε να προσθέτουμε και να αναλύουμε τους αριθμούς από το ένα μέχρι και το πέντε.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
Παρατηρούμε τις εικόνες και συζητάμε.
Εδώ βλέπουμε μια ομάδα πέντε ανθρώπων, που αποτελείται από μια μαμά και τα τέσσερα παιδιά της.
Και μια ομάδα τεσσάρων πιγκουίνων.
Πόσα είναι τα χελιδόνια κάθε φορά;
3 και 1 χελιδόνια μας κάνουν 4,
2 και 2 χελιδόνια μας κάνουν 4,
4 και 1 χελιδόνια μας κάνουν 5,
3 και 2 χελιδόνια μας κάνουν 5.
2. Γράφω τους αριθμούς που βρίσκω.
3 , 5 , 4 , 8 , 7 , 6 .
1 και 2 μήλα μας κάνουν 3,
2 και 3 νομίσματα μας κάνουν 5,
2 και 2 κουκκίδες μας κάνουν 4,
3 και 5 γραμμές μας κάνουν 8,
4 και 3 γράμματα μας κάνουν 7,
5 και 1 αστέρια μας κάνουν 6.
3. Παρατηρούμε τις εικόνες και συζητάμε.
1 ευρώ και 1 ευρώ, μας κάνουν 2 ευρώ,
1 και 1 και 1 και 1 και 1 ευρώ, μας κάνουν 5 ευρώ,
2 και 2 και 1 ευρώ, μας κάνουν 5 ευρώ,
4. Παρατηρώ τις εικόνες και γράφω τους αντίστοιχους αριθμούς.
Το κομπολόι με το 3 έχει 1 κόκκινη και 1 πράσινη και 1 μπλε χάντρα,
το κομπολόι με το 4 έχει 2 κόκκινες και 1 πράσινη και 1 μπλε χάντρα,
το αριστερό κομπολόι με το 5 έχει 2 κόκκινες και 2 πράσινες και 1 μπλε χάντρα,
το δεξιό κομπολόι με το 5 έχει 3 κόκκινες και 1 πράσινη και 1 μπλε χάντρα.
Κεφ. 13 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (ΙΙ) - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
Σχεδιάζω και συμπληρώνω τους αριθμούς.
Το βιβλίο έχει ζωγραφίσει 3 μπαλόνια στο ένα κουτάκι και 1 στο άλλο και μας λέει ότι κάνουν 4. Μας ζητάει λοιπόν, με τον ίδιο τρόπο, να ζωγραφίσουμε κι εμείς τα υπόλοιπα κουτάκια, αναλύοντας τον αριθμό 4.
Στην πρώτη σειρά, στο αριστερό κουτάκι ζωγραφίζουμε 1 μπαλόνι και στο δεξιό 3 μπαλόνια, άρα 1 και 3 μας κάνουν 4.
Στα διπλανά κουτάκια 2 και 2 μπαλόνια που μας κάνουν 4.
Από κάτω 2 και 1 και 1 μπαλόνια που μας κάνουν 4.
Και τελευταία 1 και 1 και 1 και 1 που και πάλι μας κάνουν 4.
2. Συμπληρώνω τους αριθμούς και υπολογίζω πόσα είναι όλα μαζί.
1 και 1 και 1 και 1 λεπτό του ευρώ, μας κάνουν 4 λεπτά.
2 και 2 λεπτά του ευρώ, μας κάνουν 4 λεπτά.
2 και 1 και 1 και 1 λεπτά του ευρώ, μας κάνουν 5 λεπτά.
3. Με ποιους τρόπους μπορώ να μοιράσω τις 5 μπίλιες σε δύο μέρη;
1 και 4 μπίλιες μας κάνουν 5,
2 και 3 μπίλιες μας κάνουν 5,
3 και 2 μπίλιες μας κάνουν 5,
4 και 1 μπίλιες μας κάνουν 5,
5 και 0 μπίλιες μας κάνουν 5, αλλά και
0 και 5 μπίλιες μας κάνουν 5.
0 Σχόλια