Στο τέταρτο κεφάλαιο της δεύτερης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και <", θα μάθουμε με ποια σειρά να γράφουμε τους αριθμούς και τα σύμβολα που θα χρησιμοποιούμε όταν τους συγκρίνουμε, ώστε να φαίνεται ποιος είναι ο μεγαλύτερος, ποιος ο μικρότερος, ή αν είναι ίσοι.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Το στόμα της φάλαινας
Συμπληρώνω τους αριθμούς και τα σύμβολα.
3 < 5  ,  6 > 4  ,


Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com

8 > 7  ,  7 < 9  ,

 

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com

2 < 4  ,  5 < 7  ,  6 > 3  ,  9 = 9  , 7 = 7  ,  10 > 0  .

 

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com

2. μαθαίνω 

μεγαλύτερο από ☛ 5 > 2
ίσο με ☛ 2 = 2  
μικρότερο από ☛ 2 < 5
    

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Συμπληρώνω το >, το < ή το =
4 > 3 , 2 < 6 , 8 = 8 , 6 < 9 , 5 = 5 , 7 > 3 , 4 < 10 , 0 < 10 .

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com

4. Διαβάζω:  Γράφω:
1 ένα  , 2 δύο  ,  3 τρία  ,  4 τέσσερα  ,  5 πέντε .


Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν έξι ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Βρίσκω τον αριθμό που βρίσκεται πριν και μετά.
Το 7 είναι πριν από το 8, άρα είναι μικρότερό του, οπότε:  7 < 8  ή  8 > 7  
Το 9 είναι μετά από το 8, άρα μεγαλύτερό του, οπότε:  8 < 9  ή  9 > 8
Ομοίως το 6 είναι πριν, άρα μικρότερο από το 8, οπότε: 6 < 8  ή  8 > 6
όπως και το 10 που είναι μετά το 8, κι έτσι:  8 < 10  ή 10 > 8

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Συμπληρώνω τους αριθμούς και συγκρίνω.
4 > 2  ,  3 < 5  ,  6 = 6  
μπαλόνια 4 < 5 κούκλες , κύπελλα 7 > 6 κουτάλια  .

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Συμπληρώνω τις λέξεις και τους αριθμούς.
4 - τέσσερα  ,  2 - δύο  ,  ένα - 1  ,  5 - πέντε  ,  τρία - 3 .

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
4. Βρίσκω αριθμούς μεγαλύτερους και μικρότερους από αυτόν : 5 .
Οι αριθμοί 7 , 9, το 8 κ.α. βρίσκονται μπροστά από το 5, άρα είναι πιο μεγάλοι από αυτόν, κι έτσι γράφουμε 7 > 5 ,  9 > 5 καθώς και 8 > 5 ή αλλιώς 5 < 7 , 5 < 9 και 5 < 8.
Το 4 το 2, αλλά και το 1 και το 0 είναι μικρότερα από το 5, άρα 5 > 4 , 5 > 2 και 5 > 1 όπως και 5 > 0 ή αλλιώς 4 < 5 , 2 < 5 και 1 < 5  ,  0 < 5  .
Το μηδέν δεν μπορεί ποτέ να είναι μεγαλύτερο από κάποιον αριθμό (από αυτούς που ξέρουμε) αλλά είναι πάντα μικρότερο:  0 < 1  ,  0 < 6  ,  0 < 10 .

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://e-tutor.blogspot.com
Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
5. Ζωγραφίζω ψάρια και συμπληρώνω τους αριθμούς.
4 > 3  ,  5  =  5  ,  6 < 7  ,  8 > 3 .

Κεφ. 12 - Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και < - Ενότητα 2 - από το https://idaskalos.blogspot.com
6. Συμπληρώνω έναν αριθμό.

3 > 2  ,  2 < 4  ,  8 < 9  ,  0 = 0  ,
6 = 6  ,  6 > 5  ,  10 > 8  ,  9 < 10 .