Με αυτό το επαναληπτικό μάθημα, ολοκληρώνεται η πρώτη ενότητα, του βιβλίου των μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο «Οι αριθμοί μέχρι το 5 - χώρος και σχήματα», όπου μάθαμε να προσανατολιζόμαστε στον χώρο με εκφράσεις όπως «πάνω - κάτω», «δεξιά - αριστερά» κ.λπ., να αναγνωρίζουμε τα σχήματα, να ονομάζουμε τα επίπεδα σχήματα και τα στερεά σώματα που εμφανίζονται στον καθημερινό περίγυρο. Ασκηθήκαμε στη μέτρηση και τη σύγκριση ποσοτήτων αποτελούμενων από αντικείμενα, στη γραφή ψηφίων κ.ά. Επίσης μάθαμε να αναλύουμε τους αριθμούς μέχρι το 5, σε άθροισμα δύο άλλων αριθμών.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Κατεβαίνω από το 10.
10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 .
2. Έχει κάθε παιδί μια τσάντα; Ενώνω με μια γραμμή.
Όχι, οι τσάντες δεν φτάνουν για όλα τα παιδάκια, λείπει μία.
3. Περιγράφω τη διαδρομή του βατράχου.
Χρησιμοποιώ τις εξής λέξεις: πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά.
Αν ο βάτραχος ξεκινάει από κάτω, η διαδρομή θα είναι:
Πάνω, πάνω, δεξιά, δεξιά, δεξιά, πάνω, αριστερά, αριστερά, κάτω.
Αν ο βάτραχος ξεκινάει από πάνω, η διαδρομή θα είναι:
Πάνω, δεξιά, δεξιά, κάτω, αριστερά, αριστερά, αριστερά, κάτω, κάτω.
4. Προφορική αρίθμηση ανά δύο: 2, 4, 6, 8, 10.
5. Παρατηρώ τις εικόνες και γράφω τους αντίστοιχους αριθμούς.
3, 5, 1, 4, 5, 2, 4, 3, 5.
6. Πόσα είναι όλα;
2, 4, 3, 3.
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Ποιος αριθμός είναι πριν και ποιος μετά;
1 2 3, 2 3 4, 3 4 5, 4 5 6, 5 6 7, 6 7 8, 7 8 9, 8 9 10.
2. Πόσα είναι όλα κάθε φορά;
2 + 2 = 4, 4 + 1 = 5, 3 + 1 = 4, 3 + 2 = 5.
3.Βάζω σε κύκλο όλα τα ορθογώνια και χρωματίζω αυτό που είναι ίδιο με το πρότυπο.
4. Ζωγραφίζω κουκκίδες.
1, 2, 3, 4, 5.
5. Μοιράζω τις καραμέλες σε δύο μέρη με διαφορετικούς τρόπους.
Συμπληρώνω τα κουτάκια με τους αντίστοιχους αριθμούς.
1 + 4 = 5, 2 + 3 = 5, 3 + 2 = 5, 4 + 1 = 5, 5 + 0 = 5.
6. Χρωματίζω με το ίδιο χρώμα τα αντίστοιχα σχήματα.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Κατεβαίνω από το 10.
10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 .
2. Έχει κάθε παιδί μια τσάντα; Ενώνω με μια γραμμή.
Όχι, οι τσάντες δεν φτάνουν για όλα τα παιδάκια, λείπει μία.
3. Περιγράφω τη διαδρομή του βατράχου.
Χρησιμοποιώ τις εξής λέξεις: πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά.
Αν ο βάτραχος ξεκινάει από κάτω, η διαδρομή θα είναι:
Πάνω, πάνω, δεξιά, δεξιά, δεξιά, πάνω, αριστερά, αριστερά, κάτω.
Αν ο βάτραχος ξεκινάει από πάνω, η διαδρομή θα είναι:
Πάνω, δεξιά, δεξιά, κάτω, αριστερά, αριστερά, αριστερά, κάτω, κάτω.
4. Προφορική αρίθμηση ανά δύο: 2, 4, 6, 8, 10.
5. Παρατηρώ τις εικόνες και γράφω τους αντίστοιχους αριθμούς.
3, 5, 1, 4, 5, 2, 4, 3, 5.
6. Πόσα είναι όλα;
2, 4, 3, 3.
Κεφ. 8 Επαναληπτικό μάθημα μαθηματικών για την ενότητα 1 (Τετράδιο Εργασιών)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Ποιος αριθμός είναι πριν και ποιος μετά;
1 2 3, 2 3 4, 3 4 5, 4 5 6, 5 6 7, 6 7 8, 7 8 9, 8 9 10.
2. Πόσα είναι όλα κάθε φορά;
2 + 2 = 4, 4 + 1 = 5, 3 + 1 = 4, 3 + 2 = 5.
3.Βάζω σε κύκλο όλα τα ορθογώνια και χρωματίζω αυτό που είναι ίδιο με το πρότυπο.
4. Ζωγραφίζω κουκκίδες.
1, 2, 3, 4, 5.
5. Μοιράζω τις καραμέλες σε δύο μέρη με διαφορετικούς τρόπους.
Συμπληρώνω τα κουτάκια με τους αντίστοιχους αριθμούς.
1 + 4 = 5, 2 + 3 = 5, 3 + 2 = 5, 4 + 1 = 5, 5 + 0 = 5.
6. Χρωματίζω με το ίδιο χρώμα τα αντίστοιχα σχήματα.
0 Σχόλια