Στο ένατο κεφάλαιο, το πρώτο της δεύτερης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Σύγκριση μεγεθών", θα μάθουμε πως να συγκρίνουμε τα αντικείμενα που υπάρχουν γύρω μας και τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, όπως: ψηλό - χαμηλό, μακρύ - κοντό, πλατύ - λεπτό, χοντρό - λεπτό.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Τι είναι πιο ψηλό και τι πιο χαμηλό από εμένα; Βάζω σε κύκλο αυτά που είναι ψηλότερα από εμένα. δέντρο, κολόνα τηλεφώνου, άλογο, άνθρωπος.
2. Συγκρίνω και λέω:
Η καμηλοπάρδαλη είναι ψηλότερη από το πρόβατο, ενώ το πρόβατο είναι χαμηλότερο από την καμηλοπάρδαλη.
Το πράσινο μολύβι είναι μακρύτερο από το μοβ, ενώ το μοβ μολύβι είναι κοντότερο από το πράσινο.
Το αριστερό κομοδίνο είναι πλατύτερο από το δεξιό, ενώ το δεξιό κομοδίνο είναι στενότερο από το αριστερό.
Η αριστερή γυναίκα είναι χοντρότερη από τη δεξιά, ενώ η δεξιά γυναίκα είναι λεπτότερη από την αριστερή.
3. Προφορική αρίθμηση ανά δύο.
2 , 4 , 6 , 8 , 10 .
4. Τραβώ γραμμές για να μπουν στη σειρά τα δέντρα και τα παιδιά από το ψηλότερο ως το χαμηλότερο.
1ο δέντρο = 2 , 2ο δέντρο = 4 , 3ο δέντρο = 3 , 4ο δέντρο = 1
1ο παιδί = 3 , 2ο παιδί = 2 , 3ο παιδί = 4 , 4ο δέντρο = 1
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:1. Γράφω αριθμούς για να μπουν στη σειρά τα αντικείμενα από το πιο μακρύ ως το πιο κοντό.
ορθογώνιο = 1 , ψαλίδι = 2 , μολύβι καφέ = 3 , στυλό = 4 .
Γράφω αριθμούς για να μπουν στη σειρά τα βιβλία από το πιο πλατύ μέχρι το πιο στενό.
πράσινο βιβλίο = 1 , καφέ = 2 , μωβ = 3 , κόκκινο = 4 .
Γράφω αριθμούς για να μπουν στη σειρά τα σκυλιά από το πιο χοντρό ως το πιο λεπτό.
καφέ σκυλί = 1 , μπεζ = 2 , κανελί = 3 , γκρι = 4 .
2. Ποιο ορθογώνιο είναι:
το πιο ψηλό; ..Γ.. , το πιο χαμηλό; ..Β.. , το πιο πλατύ; ..Α.. , το πιο στενό; ..Δ..
3. Ζωγραφίζω ένα φίδι πιο μακρύ και πιο χοντρό.
Ζωγραφίζω ένα κουτί πιο πλατύ και πιο ψηλό.
Ζωγραφίζω ένα κουτί πιο στενό και πιο χαμηλό από το αρχικό.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Τι είναι πιο ψηλό και τι πιο χαμηλό από εμένα; Βάζω σε κύκλο αυτά που είναι ψηλότερα από εμένα. δέντρο, κολόνα τηλεφώνου, άλογο, άνθρωπος.
2. Συγκρίνω και λέω:
Η καμηλοπάρδαλη είναι ψηλότερη από το πρόβατο, ενώ το πρόβατο είναι χαμηλότερο από την καμηλοπάρδαλη.
Το πράσινο μολύβι είναι μακρύτερο από το μοβ, ενώ το μοβ μολύβι είναι κοντότερο από το πράσινο.
Το αριστερό κομοδίνο είναι πλατύτερο από το δεξιό, ενώ το δεξιό κομοδίνο είναι στενότερο από το αριστερό.
Η αριστερή γυναίκα είναι χοντρότερη από τη δεξιά, ενώ η δεξιά γυναίκα είναι λεπτότερη από την αριστερή.
3. Προφορική αρίθμηση ανά δύο.
2 , 4 , 6 , 8 , 10 .
4. Τραβώ γραμμές για να μπουν στη σειρά τα δέντρα και τα παιδιά από το ψηλότερο ως το χαμηλότερο.
1ο δέντρο = 2 , 2ο δέντρο = 4 , 3ο δέντρο = 3 , 4ο δέντρο = 1
1ο παιδί = 3 , 2ο παιδί = 2 , 3ο παιδί = 4 , 4ο δέντρο = 1
1ο κολωνάκι = 1 , 2ο κολωνάκι = 3 , 3ο κολωνάκι = 5 , 4ο κολωνάκι = 6 , 5ο κολωνάκι = 4 , 6ο κολωνάκι = 2.
Κεφ. 9 - Σύγκριση μεγεθών - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο) - Λύσεις Ασκήσεων
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
ορθογώνιο = 1 , ψαλίδι = 2 , μολύβι καφέ = 3 , στυλό = 4 .
Γράφω αριθμούς για να μπουν στη σειρά τα βιβλία από το πιο πλατύ μέχρι το πιο στενό.
πράσινο βιβλίο = 1 , καφέ = 2 , μωβ = 3 , κόκκινο = 4 .
Γράφω αριθμούς για να μπουν στη σειρά τα σκυλιά από το πιο χοντρό ως το πιο λεπτό.
καφέ σκυλί = 1 , μπεζ = 2 , κανελί = 3 , γκρι = 4 .
2. Ποιο ορθογώνιο είναι:
το πιο ψηλό; ..Γ.. , το πιο χαμηλό; ..Β.. , το πιο πλατύ; ..Α.. , το πιο στενό; ..Δ..
3. Ζωγραφίζω ένα φίδι πιο μακρύ και πιο χοντρό.
Ζωγραφίζω ένα κουτί πιο πλατύ και πιο ψηλό.
Ζωγραφίζω ένα κουτί πιο στενό και πιο χαμηλό από το αρχικό.
0 Σχόλια