Στο έβδομο κεφάλαιο, της πρώτης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι)", θα μάθουμε πώς να προσθέτουμε και πώς να αναλύουμε τους αριθμούς, από το ένα έως το πέντε.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Παίζουμε με τα δάχτυλα.
Στην πρώτη δραστηριότητα, βλέπουμε ένα παιδάκι να μετράει και να σχηματίζει αριθμούς με το ένα του χέρι. Οι αριθμοί που μπορεί να σχηματίσει είναι: 0, 1, 2, 3, 4, 5.
Παρατηρώ και γράφω τους αριθμούς που δείχνουν κάθε φορά τα δάχτυλα.
2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 ,
2 + 1 = 3 , 2 + 3 = 5 ,
3 + 2 = 5 , 3 + 1 = 4 .
Παρατηρούμε και συζητάμε για τα νομίσματα.
Στη φωτογραφία αυτή βλέπουμε διάφορα νομίσματα, που αν τα προσθέσουμε σχηματίζουμε διάφορες αξίες, που είναι ίσες για παράδειγμα, με 5€ + 2€ + 1€ = 8€.
2. Μοιράζω τα μήλα με διαφορετικούς τρόπους.
4 + 0 = 4 , 3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 1 + 3 = 4 , 0 + 4 = 4 .
3. Αναλύω τους αριθμούς σε αθροίσματα.
Το (3):
0 + 3 = 3 , 1 + 2 = 3 , 2 + 1 = 3 , 3 + 0 = 3 .
Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1
Το (4):
0 + 4 = 4 , 1 + 3 = 4 , 2 + 2 = 4 , 3 + 1 = 4 , 4 + 0 = 4 .
Το (5):
0 + 5 = 5 , 1 + 4 = 5 , 2 + 3 = 5 , 3 + 2 = 5 , 4 + 1 = 5 , 5 + 0 = 5 .
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν.
2 + 1 = 3 , 3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 ,
3 + 2 = 5 , 2 + 1 = 3 , 3 + 1 = 4 , 4 + 1 = 5 .
2. Συμπληρώνω ή διαγράφω φρούτα, για να είναι τόσα όσα δηλώνει ο αριθμός.
6 - 1 = 5 , 2 + 2 = 4 , 3 + 2 = 5 , 2 + 1 = 3 , 5 - 1 = 4 , 5 - 2 = 3 , 3 + 1 = 4 , 4 - 2 = 2 .
3. Πόσες είναι οι κουκκίδες;
3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 1 + 3 = 4 , 4 + 1 = 5 , 3 + 2 = 5 , 2 + 1 = 3 , 3 + 2 = 5 .
4. Παρατηρώ και συμπληρώνω τις κουκκίδες και τους αριθμούς που λείπουν.
2 + 1 = 3 , 1 + 1 = 2 , 2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 , 3 + 2 = 5 , 2 + 3 = 5 .
5. Γράφω τους αριθμούς.
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2.
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2.
3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3. 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4.
3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3. 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:
1. Παίζουμε με τα δάχτυλα.
Στην πρώτη δραστηριότητα, βλέπουμε ένα παιδάκι να μετράει και να σχηματίζει αριθμούς με το ένα του χέρι. Οι αριθμοί που μπορεί να σχηματίσει είναι: 0, 1, 2, 3, 4, 5.
Παρατηρώ και γράφω τους αριθμούς που δείχνουν κάθε φορά τα δάχτυλα.
2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 ,
2 + 1 = 3 , 2 + 3 = 5 ,
3 + 2 = 5 , 3 + 1 = 4 .
Παρατηρούμε και συζητάμε για τα νομίσματα.
Στη φωτογραφία αυτή βλέπουμε διάφορα νομίσματα, που αν τα προσθέσουμε σχηματίζουμε διάφορες αξίες, που είναι ίσες για παράδειγμα, με 5€ + 2€ + 1€ = 8€.
2. Μοιράζω τα μήλα με διαφορετικούς τρόπους.
4 + 0 = 4 , 3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 1 + 3 = 4 , 0 + 4 = 4 .
3. Αναλύω τους αριθμούς σε αθροίσματα.
Το (3):
0 + 3 = 3 , 1 + 2 = 3 , 2 + 1 = 3 , 3 + 0 = 3 .
Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1
Το (4):
0 + 4 = 4 , 1 + 3 = 4 , 2 + 2 = 4 , 3 + 1 = 4 , 4 + 0 = 4 .
Το (5):
0 + 5 = 5 , 1 + 4 = 5 , 2 + 3 = 5 , 3 + 2 = 5 , 4 + 1 = 5 , 5 + 0 = 5 .
Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν.
2 + 1 = 3 , 3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 ,
3 + 2 = 5 , 2 + 1 = 3 , 3 + 1 = 4 , 4 + 1 = 5 .
2. Συμπληρώνω ή διαγράφω φρούτα, για να είναι τόσα όσα δηλώνει ο αριθμός.
6 - 1 = 5 , 2 + 2 = 4 , 3 + 2 = 5 , 2 + 1 = 3 , 5 - 1 = 4 , 5 - 2 = 3 , 3 + 1 = 4 , 4 - 2 = 2 .
3. Πόσες είναι οι κουκκίδες;
3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 1 + 3 = 4 , 4 + 1 = 5 , 3 + 2 = 5 , 2 + 1 = 3 , 3 + 2 = 5 .
4. Παρατηρώ και συμπληρώνω τις κουκκίδες και τους αριθμούς που λείπουν.
2 + 1 = 3 , 1 + 1 = 2 , 2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 , 3 + 2 = 5 , 2 + 3 = 5 .
5. Γράφω τους αριθμούς.
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2.
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2.
3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3. 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4.
3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3. 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5.
0 Σχόλια