Στο έβδομο κεφάλαιο, της πρώτης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' Δημοτικού, με τίτλο "Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι)", θα μάθουμε πώς να προσθέτουμε και πώς να αναλύουμε τους αριθμούς, από το ένα έως το πέντε.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις δραστηριότητες που πρέπει να μελετήσουμε και να ετοιμάσουμε:

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Παίζουμε με τα δάχτυλα.
Στην πρώτη δραστηριότητα, βλέπουμε ένα παιδάκι να μετράει και να σχηματίζει αριθμούς με το ένα του χέρι. Οι αριθμοί που μπορεί να σχηματίσει είναι: 0, 1, 2, 3, 4, 5.

Παρατηρώ και γράφω τους αριθμούς που δείχνουν κάθε φορά τα δάχτυλα.
2 + 2 = 4 , 4 + 1 = 5 ,
2 + 1 = 3 , 2 + 3 = 5 ,
3 + 2 = 5 , 3 + 1 = 4 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
Παρατηρούμε και συζητάμε για τα νομίσματα.
Στη φωτογραφία αυτή βλέπουμε διάφορα νομίσματα, που αν τα προσθέσουμε σχηματίζουμε διάφορες αξίες, που είναι ίσες για παράδειγμα, με 5€ + 2€ + 1€ = 8€.

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Μοιράζω τα μήλα με διαφορετικούς τρόπους.
4 + 0 = 4 , 3 + 1 = 4 , 2 + 2 = 4 , 1 + 3 = 4 , 0 + 4 = 4 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Αναλύω τους αριθμούς σε αθροίσματα.
Το (3):
0 + 3 = 3 , 1 + 2 = 3 , 2 + 1 = 3 , 3 + 0 = 3 .
Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1
Το (4):
0 + 4 = 4 , 1 + 3 = 4 , 2 + 2 = 4 , 3 + 1 = 4 , 4 + 0 = 4 .

Το (5):
0 + 5 = 5 , 1 + 4 = 5 , 2 + 3 = 5 , 3 + 2 = 5 , 4 + 1 = 5 , 5 + 0 = 5 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ασκήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
1. Συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν.
2 + 1 = 3 ,  3 + 1 = 4 ,  2 + 2 = 4 ,  4 + 1 = 5 ,
3 + 2 = 5 ,  2 + 1 = 3 ,  3 + 1 = 4 ,  4 + 1 = 5 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
2. Συμπληρώνω ή διαγράφω φρούτα, για να είναι τόσα όσα δηλώνει ο αριθμός.
6 - 1 = 5 ,  2 + 2 = 4 ,  3 + 2 = 5 ,  2 + 1 = 3 ,  5 - 1 = 4 ,  5 - 2 = 3 , 3 + 1 = 4 ,  4 - 2 = 2 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
3. Πόσες είναι οι κουκκίδες;
3 + 1 = 4 ,  2 + 2 = 4 ,  1 + 3 = 4 ,  4 + 1 = 5 ,  3 + 2 = 5 ,  2 + 1 = 3 , 3 + 2 = 5 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
4. Παρατηρώ και συμπληρώνω τις κουκκίδες και τους αριθμούς που λείπουν.
2 + 1 = 3 ,  1 + 1 = 2 ,  2 + 2 = 4 ,  4 + 1 = 5 ,  3 + 2 = 5 ,  2 + 3 = 5 .

Κεφ. 7 - Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι) - Ενότητα 1 - από το https://idaskalos.blogspot.com
5. Γράφω τους αριθμούς.
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.  2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2.
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1.  2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2.

3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3.  4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4.
3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3.  5, 5, 5, 5, 5, 5, 5, 5.