Στο τέταρτο μάθημα, του έκτου κεφαλαίου, του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων", θα μάθουμε για τις τρεις επόμενες περιπέτειες που έζησαν ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του. Δηλαδή για το ταξίδι τους μέχρι το νησί του θεού Ήλιου και τέλος από το στενό της Σκύλλας και της Χάρυβδης.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Τι συμβουλεύει ο Οδυσσέας τους συντρόφους του, μόλις φτάνουν στο νησί του Ήλιου;
Tι κάνουν αυτοί; Χαρακτηρίζω τη συμπεριφορά τους (κείμενο 1).
Ο Οδυσσέας ζήτησε από τους συντρόφους του να μην πειράξουν τα βόδια που υπήρχαν στο νησί, αυτοί όμως, όταν άρχισαν να πεινούν τον παράκουσαν και κάποια στιγμή που ο Οδυσσέας κοιμόταν, έσφαξαν μερικά βόδια, τα έψησαν και τα έφαγαν.
Η συμπεριφορά των συντρόφων του Οδυσσέα, δείχνει ότι ήταν άσεβη και ανόητοι, γι' αυτό και χάθηκαν.
2. Ποιες γυναίκες συναντά ο Οδυσσέας στις περιπλανήσεις του και πώς του συμπεριφέρονται;
Ο Οδυσσέας συνάντησε πρώτα τη μάγισσα Κίρκη, που στην αρχή προσπάθησε να τον μεταμορφώσει σε χοίρο, αλλά στην συνέχεια τον φιλοξένησε, μαζί με τους συντρόφους του και τον συμβούλεψε να πάει στον Άδη για να βρει τον μάντη Τειρεσία, καθώς επίσης και πως θα περάσει από το νησί των σειρήνων.
Δεύτερη συνάντησε την νύμφη Καλυψώ, που στην αρχή τον υποδέχτηκε καλά και τον φιλοξένησε στη σπηλιά της, αλλά μετά δεν τον άφηνε να φύγει. Μετά από επτά χρόνια, τον λυπήθηκε η θεά Αθηνά και ζήτησε από τον Δία να τον βοηθήσει, οπότε αυτός έστειλε τον Ερμή στην Καλυψώ και τη διέταξε να τον αφήσει να φύγει.
3. Διαβάζουμε το κείμενο 3 και συζητάμε στην τάξη για την απόφαση που πήρε ο Οδυσσέας.
Ο Οδυσσέας, βλέπουμε ότι ήταν πολύ γενναίος, πιστός στη γυναίκα του, αγαπάει πολύ το νησί του και λαχταράει να γυρίσει πίσω.
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Ποιο παιχνίδι έπαιζαν η Ναυσικά με τις φίλες της; Εσύ ποια ομαδικά παιχνίδια παίζεις;
Η Ναυσικά με τις φίλες της έπαιζαν μ' ένα τόπι, μπάλα δηλαδή.
Εμείς παίζουμε κρυφτό, κυνηγητό, μήλα και μπάσκετ.
2. Διαβάζω το κείμενο 5 και απαντώ: Με ποιους τρόπους διασκέδαζαν οι αρχαίοι; Εμείς σήμερα πώς διασκεδάζουμε;
Οι αρχαίοι, για να τιμήσουν τον Οδυσσέα και να διασκεδάσουν, χόρευαν και τραγουδούσαν. Κι εμείς σήμερα με τον ίδιο τρόπο διασκεδάζουμε.
3. Ο Οδυσσέας, καθώς παλεύει με τα αγριεμένα κύματα, καταφεύγει στην προσευχή.
Γράφω κι εγώ μια δική μου προσευχή.
Θεέ μου σε παρακαλώ, βοήθησε τους γονείς μου, τον αδερφό μου, κι εμένα να είμαστε γεροί και δυνατοί, και όλα τα παιδάκια του κόσμου να έχουν φαγητό και σπίτι.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Τι συμβουλεύει ο Οδυσσέας τους συντρόφους του, μόλις φτάνουν στο νησί του Ήλιου;
Tι κάνουν αυτοί; Χαρακτηρίζω τη συμπεριφορά τους (κείμενο 1).
Ο Οδυσσέας ζήτησε από τους συντρόφους του να μην πειράξουν τα βόδια που υπήρχαν στο νησί, αυτοί όμως, όταν άρχισαν να πεινούν τον παράκουσαν και κάποια στιγμή που ο Οδυσσέας κοιμόταν, έσφαξαν μερικά βόδια, τα έψησαν και τα έφαγαν.
Η συμπεριφορά των συντρόφων του Οδυσσέα, δείχνει ότι ήταν άσεβη και ανόητοι, γι' αυτό και χάθηκαν.
2. Ποιες γυναίκες συναντά ο Οδυσσέας στις περιπλανήσεις του και πώς του συμπεριφέρονται;
Ο Οδυσσέας συνάντησε πρώτα τη μάγισσα Κίρκη, που στην αρχή προσπάθησε να τον μεταμορφώσει σε χοίρο, αλλά στην συνέχεια τον φιλοξένησε, μαζί με τους συντρόφους του και τον συμβούλεψε να πάει στον Άδη για να βρει τον μάντη Τειρεσία, καθώς επίσης και πως θα περάσει από το νησί των σειρήνων.
Δεύτερη συνάντησε την νύμφη Καλυψώ, που στην αρχή τον υποδέχτηκε καλά και τον φιλοξένησε στη σπηλιά της, αλλά μετά δεν τον άφηνε να φύγει. Μετά από επτά χρόνια, τον λυπήθηκε η θεά Αθηνά και ζήτησε από τον Δία να τον βοηθήσει, οπότε αυτός έστειλε τον Ερμή στην Καλυψώ και τη διέταξε να τον αφήσει να φύγει.
3. Διαβάζουμε το κείμενο 3 και συζητάμε στην τάξη για την απόφαση που πήρε ο Οδυσσέας.
Ο Οδυσσέας, βλέπουμε ότι ήταν πολύ γενναίος, πιστός στη γυναίκα του, αγαπάει πολύ το νησί του και λαχταράει να γυρίσει πίσω.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Ποιο παιχνίδι έπαιζαν η Ναυσικά με τις φίλες της; Εσύ ποια ομαδικά παιχνίδια παίζεις;
Η Ναυσικά με τις φίλες της έπαιζαν μ' ένα τόπι, μπάλα δηλαδή.
Εμείς παίζουμε κρυφτό, κυνηγητό, μήλα και μπάσκετ.
2. Διαβάζω το κείμενο 5 και απαντώ: Με ποιους τρόπους διασκέδαζαν οι αρχαίοι; Εμείς σήμερα πώς διασκεδάζουμε;
Οι αρχαίοι, για να τιμήσουν τον Οδυσσέα και να διασκεδάσουν, χόρευαν και τραγουδούσαν. Κι εμείς σήμερα με τον ίδιο τρόπο διασκεδάζουμε.
3. Ο Οδυσσέας, καθώς παλεύει με τα αγριεμένα κύματα, καταφεύγει στην προσευχή.
Γράφω κι εγώ μια δική μου προσευχή.
Θεέ μου σε παρακαλώ, βοήθησε τους γονείς μου, τον αδερφό μου, κι εμένα να είμαστε γεροί και δυνατοί, και όλα τα παιδάκια του κόσμου να έχουν φαγητό και σπίτι.
0 Σχόλια