Ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα - Ενότητα 5 - ο Τρωικός πόλεμος
Στο έκτο μάθημα, του πέμπτου κεφαλαίου, του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα", θα μάθουμε για την επιστροφή του Αχιλλέα στο πεδίο της μάχης, για να εκδικηθεί το θάνατο του φίλου του Πάτροκλου, την άγρια μάχη που ακολούθησε και τέλος για το θάνατο Έκτορα.

Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει βίντεο με την αφήγηση του μαθήματος. Για να δείτε το video με τα παραθέματα του μαθήματος, πατήστε ΕΔΩ

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:

1. Γιατί ο Αχιλλέας ξαναγύρισε στη μάχη;
Ο Αχιλλέας ξαναγύρισε στη μάχη, για να εκδικηθεί το θάνατο του αγαπημένου του φίλου, του Πάτροκλου.

2. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της μονομαχίας Αχιλλέα - Έκτορα;
Το αποτέλεσμα της μονομαχίας ήταν να νικήσει ο Αχιλλέας και να σκοτώσει τον Έκτορα.

3. Πώς τίμησε ο Αχιλλέας τον νεκρό φίλο του; Θα σε βοηθήσει το κείμενο 5.
Ο Αχιλλέας για να τιμήσει τον Πάτροκλο, αφού τον έθαψε, οργάνωσε προς τιμήν του αγώνες με πολλά αθλήματα, που πήραν μέρος όλα τα παλικάρια των Αχαιών και κέρδισαν σπουδαία βραβεία. Έτσι θα θυμούνταν όλοι, πόσο δυνατός και γενναίος ήταν ο Πάτροκλος.

4. Παρατηρώ με προσοχή την εικόνα 3 και αφηγούμαι το περιεχόμενό της.
Σε αυτή την εικόνα, βλέπουμε τον βασιλιά Πρίαμο να πηγαίνει με πολλά δώρα, στην σκηνή του Αχιλλέα, για να τον παρακαλέσει γονατιστός, να του δώσει το σώμα του παιδιού του να το θάψει.


Ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Διαβάζω το κείμενο 4 και απαντώ.
Ποια όνειρα κάνει ο Έκτορας για τον μικρό του γιο; Ποια όνειρα κάνουν οι δικοί σας γονείς για σας; Άλλες εποχές, άλλα όνειρα.
Ο Έκτορας ονειρεύεται για το γιο του, να γίνει πολύ γενναίος πολεμιστής, και να είναι ο πιο σπουδαίος βασιλιάς της Τροίας, που να τον θαυμάζουν όλοι και να λένε ότι είναι πολύ καλύτερος κι από τον πατέρα του.
Οι δικοί μου γονείς, θέλουν να είμαι πολύ καλό παιδί, να τους ακούω, να μην κάνω αταξίες και να είμαι καλή μαθήτρια.

2. Παρατηρώ την εικόνα και προσέχω τις αντιδράσεις των θεατών. Συγκρίνω τη συμπεριφορά τους με τη συμπεριφορά των θεατών ενός σημερινού αγώνα.
Βλέπουμε ότι οι θεατές, φαίνονται να φωνάζουν, να σηκώνουν τα χέρια τους και να διασκεδάζουν, όπως γίνεται και στους σημερινούς αγώνες.

3. Γράφω ένα μικρό κείμενο χρησιμοποιώντας τις παρακάτω λέξεις:
Έκτορας, Αχιλλέας, τείχη, Πρίαμος, Ανδρομάχη.
Ο Έκτορας δεν κλείστηκε στα τείχη, αλλά έμεινε να πολεμήσει τον Αχιλλέα. Άδικα του φώναζαν ο Πρίαμος και η Ανδρομάχη ψηλά από τα τείχη.

4. Αφού μελετήσω το κείμενο 6, γράφω μερικές από τις συμφορές που έφερε ο πόλεμος και στα δυο στρατόπεδα.
Πάρα πολλοί πολεμιστές σκοτώθηκαν κι από τα δυο στρατόπεδα, και ο πόνος ήταν μεγάλος και για τους νικητές, όπως και για τους νικημένους.


Ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα - Ενότητα 5 - ο Τρωικός πόλεμος