Το τέλος του Αχιλλέα - Ενότητα 5 - ο Τρωικός πόλεμος
Στο έβδομο μάθημα, του πέμπτου κεφαλαίου, του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Το τέλος του Αχιλλέα", θα μάθουμε με ποιον τρόπο ο Πάρης κατάφερε να σκοτώσει τον
Αχιλλέα, για την μάχη που έδωσαν οι Αχαιοί για να πάρουν το νεκρό του σώμα από τους Τρώες και τέλος για το θάνατο του Πάρη.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:

1. Ποιες συμβουλές δίνει ο Πηλέας στον Αχιλλέα; (κείμενο 2). Νομίζεις ότι ο Αχιλλέας τήρησε τις συμβουλές του πατέρα του και του δασκάλου του;
Το τέλος του Αχιλλέα - Ενότητα 5 - ο Τρωικός πόλεμος
Ο Πηλέας συμβουλεψε τον Αχιλλέα να είναι πάντα πρώτος και να τους ξεπερνάει όλους στη μάχη και ο Φοίνικας, ο δάσκαλός του, του είπε να είναι ικανός στα λόγια και στις πράξεις.
Ο Αχιλλέας τήρησε και την συμβουλή του πατέρα του, αλλά και του δασκάλου του.

Οι δικοί σου γονείς και δάσκαλοι ποιες συμβουλές σού δίνουν;
Οι δικοί μου γονείς και η δασκάλα μου, με συμβουλεύουν να είμαι καλό κορίτσι, να μην μαλώνω με τους άλλους, να μην λέω ψέματα και όταν μεγαλώσω να γίνω καλός άνθρωπος, που θα βοηθάει τους άλλους.

2. Ποιος σκότωσε τον Αχιλλέα και με ποιο τρόπο; Γιατί τον χτύπησε στη φτέρνα; (εικόνα 4).
Τον Αχιλλέα τον σκότωσε Ο Πάρης, με την βοήθεια του Απόλλωνα, και τον χτύπησε με δηλητηριασμένο βέλος στη φτέρνα, γιατί εκείνο ήταν το μόνο αδύνατο σημείο του.

3. Παρατηρώ με προσοχή την εικόνα 1 και την περιγράφω στην τάξη.
Σε αυτή την εικόνα, βλέπουμε το νεκρό σώμα του Αχιλλέα πάνω σ' ένα κρεββάτι και γύρω του όρθιες, τις Νηρηίδες να θρηνούν.


Το τέλος του Αχιλλέα - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν πέντε ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Τι εννοούμε σήμερα, όταν λέμε τη φράση αχίλλειος πτέρνα;
Υπογραμμίζω τη σωστή απάντηση.
α) Το δυνατό σημείο κάποιου
β) Το αδύνατο πόδι κάποιου
γ) Το ευαίσθητο σημείο κάποιου

2. Με ποιο τρόπο τίμησαν οι Αχαιοί τον νεκρό Αχιλλέα;
Διαβάζω το κείμενο 3 και ρωτώ τους γονείς μου αν κάποια από τα έθιμα αυτά διατηρούνται και σήμερα.
Έκαναν προς τιμήν του αγώνες. 
Μερικά από τα έθιμα αυτά, διατηρούνται και σήμερα. Συγκεκριμένα και εμείς πλένουμε τους νεκρούς, τους θρηνούμε και μετά την ταφή, τρώμε όλοι μαζί.

3. Πώς καταλαβαίνεις τους παρακάτω στίχους;
«Κι αν πέθανες, δε χάθηκε στον κόσμο τ’ όνομά σου, μα θα ’ναι αιώνια η δόξα σου σ’ όλη τη γη, Αχιλλέα».
Ο Αχιλλέας ήταν τόσο γενναίος και έκανε τόσα πολλά κατορθώματα, που ο Όμηρος αποφάσισε να γράψει για αυτά την Ιλιάδα. Έτσι χάρη στο ποίημα του, δεν θα τον ξεχάσουμε ποτέ.

4. Ποιες από τις παρακάτω φράσεις ταιριάζουν στον Αχιλλέα;
α. Θύμωσε με τον Αγαμέμνονα.  Ναι
β. Πήρε εκδίκηση για τον φίλο του.  Ναι
γ. Έδωσε το μήλο στην Αφροδίτη.  
δ. Ο Ήφαιστος του έφτιαξε καινούρια πανοπλία.  Ναι
ε. Λυπήθηκε τον Πρίαμο.  Ναι
στ. Σκότωσε τον Πάτροκλο.
ζ. Είχε γυναίκα την Ανδρομάχη.

5. Βάζω ένα Χ στο σωστό τετράγωνο.
Η απάντηση βρίσκεται ακριβώς από κάτω στη σελίδα του Τετραδίου Εργασιών.

Το τέλος του Αχιλλέα - Ενότητα 5 - ο Τρωικός πόλεμος