Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
1. Κυκλοφορείς ανάμεσα στα πρόσωπα της ιστορίας δίχως εκείνα να σε βλέπουν. Πληροφόρησε τους συμμαθητές σου για όσα παρατηρείς. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να τα παρουσιάσεις.
Ποιους συναντάς στην ιστορία;
Συναντώ τη Μελίνα, τη μαμά της, τον μπαμπά της, τη γιαγιά Μερόπη (απλώς αναφέρεται το όνομά της), και τον φίλο της, τον Κώστα.
Πού βρίσκεται ο καθένας;
Η Μελίνα είναι στην κουζίνα, όπου διαβάζει και μιλάει με τη μαμά της. Η μαμά της είναι και αυτή στην κουζίνα κι ετοιμάζει λαχανόσουπα. Ο μπαμπάς της είναι γενικά στο σπίτι, και αργότερα κάθεται μαζί με την υπόλοιπη οικογένεια στο τραπέζι για φαγητό. Η γιαγιά Μερόπη δεν είναι εκεί, ενώ ο Κώστας είναι στο σπίτι του, και μιλάει με την Μελίνα στο τηλέφωνο.
Ποιο πρόσωπο πρωταγωνιστεί;
Πρωταγωνίστρια είναι η Μελίνα.
Τι θέλει να κάνει;
Θέλει να οργανώσει μια μεγάλη γιορτή για τα γενέθλιά της και να καλέσει πολλούς φίλους και συμμαθητές.
Τι εμπόδια συναντά;
Οι γονείς της διστάζουν να της κάνουν τη χάρη, γιατί φοβούνται ότι δεν θα προλάβουν να ετοιμάσουν τόσα πράγματα.
Πώς νιώθει;
Νιώθει λυπημένη, γιατί πιστεύει ότι οι μεγάλοι κανονίζουν τα γενέθλιά της χωρίς να την υπολογίζουν.
Τι καταφέρνει τελικά;
Καταφέρνει να πείσει τους γονείς της να κάνουν τη μεγάλη γιορτή που ονειρεύεται.
Πώς τα καταφέρνει;
Μιλάει αποφασιστικά στο τραπέζι του φαγητού και εξηγεί πως θα ζητήσει και τη βοήθεια της γιαγιάς Μερόπης. Οι γονείς της, βλέποντας πόσο το θέλει, γελάνε και συμφωνούν.
2. Ξαναδιάβασε προσεκτικά την ιστορία. Με ποιες από τις παρακάτω προτάσεις συμφωνείς ή διαφωνείς; Βάλε X στη σωστή απάντηση.
Η Μελίνα είναι οχτώ χρονών. Συμφωνώ
Η Μελίνα έχει γενέθλια το καλοκαίρι. Διαφωνώ
Η γιορτή για τα γενέθλια της Μελίνας δε θα γίνει στο σπίτι της. Διαφωνώ
Ο Κώστας και η γιαγιά Μερόπη θα βοηθήσουν στις ετοιμασίες των γενεθλίων της Μελίνας. Συμφωνώ
3. Βάλε X στη σωστή απάντηση.
• «Η Μελίνα θα περπατήσει στα εννιά» σημαίνει ότι:
Η Μελίνα έχει περάσει τα εννιά.
Η Μελίνα είναι τώρα εννιά χρονών.
Η Μελίνα θα γίνει εννιά χρονών. Χ
• «Για τον Κώστα ο μήνας έχει εννιά» είπε ο πατέρας του, όταν έμαθε ότι ο Κώστας πήγε αδιάβαστος στο σχολείο. Τι να εννοούσε άραγε;
Ο Κώστας δε νοιάζεται για τίποτα. Χ
Ο Κώστας νομίζει ότι είναι εννιά του μηνός.
Ο Κώστας πιστεύει ότι ο μήνας έχει εννιά μέρες.
4. Η Μελίνα με τους γονείς της θα συγυρίσουν το σπίτι. Συμπλήρωσε τις καταλήξεις των ρημάτων για να βρεις ακριβώς τι δουλειές θα κάνουν.
Η Μελίνα θα ξεσκονίσει τα έπιπλα.
Η μητέρα θα σκουπίσει και θα σφουγγαρίσει το σπίτι.
Ο πατέρας θα ποτίσει τα λουλούδια και θα καθαρίσει τα τζάμια.
Αξέχαστα γενέθλια - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
1. Βοήθησε τη Μελίνα στις προετοιμασίες για τη γιορτή της. Αντιστοίχισε μια εικόνα σε κάθε μέρα:
2. Η Μελίνα και ο Κώστας κρατούν ημερολόγιο. Σε αυτό σημειώνουν ποιος έχει αναλάβει να κάνει καθεμία από τις προετοιμασίες για το πάρτι. Για να τους βοηθήσεις, συμπλήρωσε τον πίνακα.
Ημέρα | Ποιος | Τι θα κάνει;
Δευτέρα | η Μελίνα και ο Κώστας | θα γράψουν τις προσκλήσεις
Τρίτη | ο μπαμπάς της Μελίνας | θα πάει για ψώνια
Τετάρτη | οι γονείς της Μελίνας | θα καθαρίσουν το σπίτι
Πέμπτη | η γιαγιά | θα φτιάξει την τούρτα
Παρασκευή | η μαμά και τα παιδιά | θα μαγειρέψουν
Σάββατο | η Μελίνα | θα στολίσει το σπίτι
3. Συμπλήρωσε τον διάλογο.
- Μελίνα, χθες οι γονείς μου με έγραψαν στο ωδείο. Θα ξεκινήσω (ξεκινάω) μαθήματα φλογέρας.
- Και εμένα μου αρέσει η μουσική. Θέλω να μάθω κιθάρα. Εσύ έχεις φλογέρα;
- Όχι, αύριο θα αγοράσω (αγοράζω).
- Πόσες φορές την εβδομάδα θα πηγαίνεις (πηγαίνω);
- Κάθε Παρασκευή. Το μάθημα θα αρχίζει (αρχίζω) στις πέντε και θα τελειώνει (τελειώνω) στις έξι το βράδυ.
Μετά θα μελετώ (μελετώ) τα μαθήματά μου για να έχω ελεύθερο το Σαββατοκύριακο.
- Εγώ τις Παρασκευές ξεκουράζομαι. Μόνο αυτή την Παρασκευή θα διαβάσω (διαβάζω) τα μαθήματά μου, γιατί το Σάββατο είναι η γιορτή μου.
4. Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα με το πρόγραμμα της αυριανής σου μέρας. Οι
παρακάτω ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν.
• Ποιες ώρες θα είσαι στο σχολείο;
• Ποια ώρα θα διαβάσεις;
• Ποιες άλλες δραστηριότητες θα κάνεις;
• Όταν συμπληρώσεις τον πίνακα, υπογράμμισε τις ώρες του ελεύθερου χρόνου σου.
Ώρα | Τι θα κάνω;
7-8 π.μ. | Θα ετοιμαστώ για το σχολείο.
8:15-1:15 μ.μ. | Θα είμαι στο σχολείο
1:30-2:30 μ.μ. | Θα φάω το μεσημεριανό και θα ξεκουραστώ
2:30-4 μ.μ. | Θα διαβάσω τα μαθήματά μου
4:30-6:30 μ.μ. | Θα είμαι στο μάθημα των Αγγλικών
7-8:30 μ.μ. | Θα παίξω με την αδερφή μου και θα ξεκουραστώ.
8:30-9 μ.μ. | Θα φάω το βραδινό μου και θα πάω για ύπνο.
5. Διάβασε τι λέει η μητέρα της Μελίνας και συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα:
Δεν μπορείς να προσκαλέσεις όλη την τάξη.
Πού θα χωρέσουν όλα τα παιδιά;
Πότε θα προλάβω να κάνω τόσες ετοιμασίες;
Η γνώμη της μητέρας:
Νομίζω ότι δεν μπορείς να προσκαλέσεις όλη την τάξη.
Επιχειρήματα:
Γιατί δεν θα χωρέσουν όλα τα παιδιά στο σπίτι και δεν θα προλάβω να κάνω τόσες ετοιμασίες.
Συμπέρασμα:
Επομένως, δεν θα καλέσουμε ολόκληρη την τάξη.
• Διάβασε τι λέει η Μελίνα και συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα:
Πρέπει να κάνω ένα μεγάλο πάρτι. Κάντε μου το χατίρι. Μια φορά γίνεσαι εννιά χρονών! Θα καλέσουμε κι ενισχύσεις, τη γιαγιά Μερόπη. Δε θα μου αρνηθεί. Είμαι η αδυναμία της!
Η γνώμη της Μελίνας:
Πιστεύω ότι πρέπει να κάνω ένα μεγάλο πάρτι.
Επιχειρήματα:
Γιατί μια φορά γίνεσαι εννιά χρονών! Θα καλέσουμε κι ενισχύσεις, τη γιαγιά Μερόπη, που δε θα μου αρνηθεί γιατί είμαι η αδυναμία της!
Συμπέρασμα:
Άρα μπορείτε να μου κάνετε το χατίρι και να κάνω ένα μεγάλο πάρτι για τα γενέθλιά μου!
6. Ο δάσκαλος αποφάσισε να συγκεντρώσει τις γνώμες των παιδιών της τάξης σου για τον ελεύθερο χρόνο τους. Εσύ, λοιπόν, θέλεις να τον πείσεις να δίνει λιγότερες εργασίες για το σπίτι, ώστε να έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Γράψε τη γνώμη σου αυτή και δικαιολόγησέ την.
Πρώτη προσπάθεια
Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να μας βάζετε λιγότερες εργασίες για το σπίτι!
Γυρνάμε αργά από το σχολείο και δεν έχουμε αρκετό ελεύθερο χρόνο για να ξεκουραστούμε και να παίξουμε!
Άρα, θα ήταν καλύτερα εάν μας βάζατε λιγότερες ασκήσεις, ώστε να προλαβαίνουμε να ξεκουραστούμε.
7. Διάβασε τη γνώμη σου στους συμμαθητές σου και άκουσε και τις δικές τους γνώμες. Τώρα σου γεννήθηκαν καλύτερες ιδέες και θέλεις να βελτιώσεις το γραπτό σου. Θα το ξαναγράψεις στο τετράδιο για να το δώσεις στη δασκάλα ή στον δάσκαλό σου.
Πιστεύω πως θα έπρεπε να μας βάζετε λιγότερες εργασίες για το σπίτι, διότι δεν έχουμε αρκετό χρόνο για ξεκούραση και παιχνίδι!
Αυτό συμβαίνει γιατί μετά το σχολείο έχουμε πολλές δραστηριότητες, όπως ξένες γλώσσες, αθλήματα και υποχρεώσεις. Έτσι, ο χρόνος που μας μένει για ξεκούραση και παιχνίδι είναι πολύ περιορισμένος!
Επομένως, εάν είχαμε λιγότερες ασκήσεις για το σχολείο, θα μας έμενε περισσότερος χρόνος για να διασκέδαση!
0 Σχόλια