Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
1. Ο Μάρκος συστήνει τη δική του οικογένεια. Τι γνωρίζεις γι’ αυτή;
Η οικογένεια του μάρκου είναι μεγάλη και αποτελείται από τον ίδιο, τη μητέρα του και τις τρεις αδελφές του. Ζουν όλοι μαζί σε ένα μικρό σπίτι με κήπο.
2. Η μαμά του Μάρκου εξηγεί πως οι γάτες ανήκουν και σε μια άλλη οικογένεια. Τι εννοεί;
Τα ζώα κατατάσσονται σε οικογένειες, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους. Έτσι λοιπόν και οι γάτες, ανήκουν στην οικογένεια των αιλουροειδών, μαζί με τα λιοντάρια, τις τίγρεις, τους πάνθηρες και τις λεοπαρδάλεις.
3. Υπογράμμισε στο κείμενο λέξεις και φράσεις που μας πληροφορούν για την εξωτερική εμφάνιση του Μάρκου.
Έχω καφετί φουντωτό τρίχωμα με γκρίζες ραβδώσεις στο κεφάλι, στη ράχη και στα μπροστινά μου πόδια. Τα μάτια μου είναι γκριζοπράσινα και έχω μεγάλα, μυτερά αυτιά και περιποιημένα μουστάκια.
4. Τι αρέσει και τι δεν αρέσει στον Μάρκο;
Στον Μάρκο αρέσουν οι γατοτροφές με κοτόπουλο και ψάρι, τα χάδια και οι αγκαλιές, να παλεύει με τα αδέλφια του, να χουζουρεύει και να κάνει βόλτες τη νύχτα. Όταν φοβάται ή θυμώνει, χώνεται κάτω από τον καναπέ. Του αρέσει επίσης να κυνηγά τη μπάλα με το κουδουνάκι, να κοιμάται στο καλάθι του το βράδυ και να ξαπλώνει στις καρέκλες της βεράντας τις ζεστές ημέρες. Δεν του αρέσει να τον πειράζουν στα αυτιά και την ουρά.
5. Συζήτησε με τον διπλανό ή τη διπλανή σου και ανακοίνωσε στην τάξη τι θα άλλαζε στην περιγραφή των συνηθειών και της συμπεριφοράς του Μάρκου, αν ήταν ένας αδέσποτος γάτος.
Αν ο Μάρκος ήταν αδέσποτος γάτος, δεν θα είχε ιδιοκτήτη να τον αγαπά και να τον φροντίζει όπως τώρα. Δεν θα κοιμόταν στο καλάθι του, αλλά έξω στο κρύο και θα ήταν μόνος του. Δεν θα έτρωγε την αγαπημένη του γατοτροφή, αλλά θα αναγκαζόταν να ψάχνει για την τροφή του. Δεν θα απολάμβανε χάδια και αγκαλιές, ούτε θα ήταν εμβολιασμένος, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει από αρρώστιες.
6. Αριθμήστε τις παραγράφους του κειμένου και γράψτε έναν τίτλο για καθεμιά.
Το κείμενό μας έχει 5 παραγράφους.
1η «Είμαι ένας... πολυπιστεύω»
Τίτλος:
▸Ο Μάρκος μιλά για τον εαυτό του
▸Ο Μάρκος μας συστήνει αυτόν και την οικογένειά του.
▸Ο Μάρκος και η οικογένειά του.
2η «Έχω καφετί τρίχωμα... μουστάκια»
Τίτλος:
▸Η εξωτερική εμφάνιση του Μάρκου
▸Ο Μάρκος μας περιγράφει τον εαυτό του
▸Πώς μοιάζει ο Μάρκος
3η «Όταν ήμουν μωρό... και ψάρι»
Τίτλος:
▸Οι τροφές του Μάρκου
▸Ο Μάρκος μας μιλάει για την τροφή του
▸Τι τρώει ο Μάρκος
4η «Μου αρέσουν... εμβόλια»
Τίτλος:
▸Η καθημερινότητα του Μάρκου
▸Η ζωή του Μάρκου
▸Οι συνήθειες του Μάρκου
5η «Μεγάλωσα... καλούς τρόπους»
Τίτλος:
▸Ο Μάρκος ζητά μια νέα οικογένεια
▸Ο Μάρκος ζητά ένα νέο σπίτι
▸Ένα νέο σπίτι για τον Μάρκο
7. Βρες στο κείμενο τις παρακάτω προτάσεις και συμπλήρωσε τις λέξεις που λείπουν.
Είμαι ένας κατοικίδιος γάτος έξι μηνών.
Το αγαπημένο μου παιχνίδι είναι να κυνηγώ μια μπάλα.
Ζω προς το παρόν σε ένα μικρό σπίτι με κήπο.
Όταν θέλουμε να μιλήσουμε γενικά και αόριστα για κάποιον γάτο, κάποια μπάλα, κάποιο σπίτι, χρησιμοποιούμε το αόριστο άρθρο: ένας, μία, ένα.
Προτιμώ (τι;) τις γατοτροφές με κοτόπουλο και ψάρι.
Δε θέλω να μου πειράζουν (τι;) τα αυτιά
και (τι;) την ουρά.
Τα ουσιαστικά που συμπληρώσαμε, απαντώντας στην ερώτηση (τι;), βρίσκονται σε πτώση αιτιατική.
8. Ταίριαξε τις παροιμίες με τις εικόνες.
Τρώγονται σαν τον σκύλο με τη γάτα ⇒ Δεξιά εικόνα
Λείπει ο γάτος και χορεύουν τα ποντίκια ⇒ Αριστερή εικόνα
9. Να αντιγράψεις σωστά την τρίτη παράγραφο του κειμένου.
Όταν ήμουν μωρό, τρεφόμουν με το γάλα της μαμάς μου. Τώρα προτιμώ τις γατοτροφές με κοτόπουλο και ψάρι.
Γάτος από σπίτι ζητά νέα οικογένεια - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
1. Η μητέρα σου συμφώνησε να αποκτήσεις έναν κατοικίδιο σκύλο. Σου δείχνει την αγγελία που διάβασε στην εφημερίδα και συζητάει μαζί σου αν ενδιαφέρεσαι για το σκυλάκι αυτό.
• Τι άλλο θα ήθελες να μάθεις για το σκυλάκι της αγγελίας;
• Γράψε τις ερωτήσεις σου, ώστε να πάρεις τις πληροφορίες που θέλεις, όταν τηλεφωνήσει η μητέρα σου.
Θα ήθελα να μάθω:
▸Είναι αρσενικό ή θηλυκό;
▸Πόσο χρονών είναι;
▸Τι ράτσα είναι το σκυλάκι;
▸Είναι φιλικό;
▸Είναι εκπαιδευμένο;
▸Είναι μεγαλόσωμο;
▸Έχει πάει σε κτηνίατρο;
▸Έχει κάνει τα εμβόλιά του;
▸Τι τρώει;
▸Συμβιώνει καλά με άλλα σκυλιά;
▸Συμβιώνει καλά με τα παιδιά;
▸Έχει μάθει να ζει μέσα στο σπίτι ή έξω;
2. Η διπλανή αγγελία είναι σύντομη. Βοηθάει, όμως, όποιον θέλει να ψάξει για τον Αμπού; Λείπουν πληροφορίες; Τι πληροφορίες νομίζεις ότι πρέπει να συμπληρωθούν για να γίνει η αγγελία καλύτερη (ζώο, ράτσα, σώμα, τρίχωμα, κεφάλι, μάτια, αυτιά, ουρά);
Από την αγγελία αυτή λείπουν πολλές και απαραίτητες πληροφορίες! Με αυτά που αναφέρει δυστυχώς δεν μπορούμε να βοηθήσουμε να βρεθεί ο Αμπού γιατί δεν ξέρουμε:
▸Τι ζώο είναι ο Αμπού;
▸Τι ράτσα είναι;
▸Πώς μοιάζει; (πώς είναι το τρίχωμά του, τα μάτια του, τα αυτιά του, η ουρά του, το χρώμα του)
▸Είναι μεγαλόσωμος ή όχι;
3. Συμπλήρωσε τα αόριστα άρθρα (ένας, μία, ένα) στον μύθο του Αισώπου: Ο σκύλος, το λιοντάρι και η αλεπού
Ένας κυνηγετικός σκύλος είδε ένα λιοντάρι και άρχισε να το κυνηγά. Το λιοντάρι κοίταξε προς τα πίσω και βρυχήθηκε. Ο σκύλος φοβήθηκε και το έβαλε στα πόδια. Μια αλεπού που είδε τον σκύλο να τρέχει του είπε: «Ανόητε, τι κυνηγάς το λιοντάρι, αφού και μόνο η φωνή του σε τρομάζει;».
4. Ρώτησε με την ερώτηση (τι;) και συμπλήρωσε τις προτάσεις με τα ουσιαστικά των εικόνων στην κατάλληλη πτώση.
Η γάτα κυνηγά την ακρίδα
Η κότα τρώει το σκουλήκι
Το γεράκι αρπάζει τον σκίουρο
5. Γράψε τις παραπάνω προτάσεις στον πληθυντικό αριθμό.
Οι γάτες κυνηγούν τις.
Οι γάτες κυνηγούν τις ακρίδες.
Οι κότες τρώνε τα σκουλήκια.
Τα γεράκια αρπάζουν τους σκίουρους.
6. Με τα ουσιαστικά της προηγούμενης άσκησης, που βρίσκονται σε πτώση αιτιατική, συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα.
Ενικός αριθμός
Αρσενικό | Θηλυκό | Ουδέτερο
Ονομ. Ο σκίουρος | Η ακρίδα | Το σκουλήκι
Αιτ. Τον σκίουρο | Την ακρίδα | Το σκουλήκι
Πληθυντικός αριθμός
Αρσενικό | Θηλυκό | Ουδέτερο
Ονομ. Οι σκίουροι | Οι ακρίδες | Τα σκουλήκια
Αιτ. Τους σκίουρους | Τις ακρίδες | Τα σκουλήκια
7. Έχεις κάποιο αγαπημένο ζώο; Αυτό μπορεί να είναι ένα κατοικίδιο ζώο που φροντίζεις ή ένα ζώο που θαυμάζεις, όταν το βλέπεις σε βιβλία ή στην τηλεόραση.
• Γράψε σε ένα φύλλο χαρτί ένα κείμενο που να το περιγράφει, έτσι ώστε να το γνωρίσουν καλύτερα οι συμμαθητές σου.
• Μπορείς να βάλεις φωτογραφίες, εικόνες ή ζωγραφιές του ζώου. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να το παρουσιάσεις καλύτερα.
☛ Ποιο είναι το ζώο που μου αρέσει;
Το αγαπημένο μου ζώο είναι η σκυλίτσα μου η Μόλη.
☛ Πώς είναι η εμφάνισή του;
Η Μόλη είναι μεσαίου μεγέθους. Το τρίχωμά της είναι κυρίως άσπρο, αν και έχει αρκετές καφέ τουφίτσες σε όλο της το σώμα. Τα ματάκια της είναι κι αυτά καφέ κι αναδεικνύονται υπέροχα από τις χρυσές βλεφαριδούλες της.
☛ Ποιες είναι οι συνήθειές του;
Η Μόλη είναι αρκετά τεμπέλα. Όλη την ημέρα χουζουρεύει πάνω στις κουβερτούλες της. Της αρέσουν οι βόλτες για αυτό φροντίζω να την πηγαίνω μία κάθε μέρα, όταν γυρνάω από το σχολείο. Το αγαπημένο της παιχνίδι είναι ένα λούτρινο μπαλάκι και τρελαίνετε να της το πετάς!
☛ Ποια είναι η συμπεριφορά του;
Είναι πάρα πολύ φιλική και χαδιάρα! Μπορεί να κάθετε στην αγκαλιά σου ώρες ολόκληρες! Είναι επίσης πάρα πολύ έξυπνη και μαθαίνει εύκολα κόλπα. Που και που βέβαια μπορεί να κάνει καμιά αταξία, άμα βαριέται!
☛ Τι μου αρέσει πιο πολύ σε αυτό;
Αγαπώ πολύ την σκυλίτσα μου γιατί είναι η καλύτερή μου φίλη! Κάθε φορά που γυρίζω από το σχολείο είναι πάντα στην πόρτα για να με προϋπαντήσει και να πέσει στην αγκαλιά μου!
0 Σχόλια