Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας - Γλώσσα Γ' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Στο τέταρτο κεφάλαιο, της πρώτης ενότητας, του βιβλίου της Γλώσσας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας", θα δούμε την παρουσίαση ενός σχολείου στο διαδίκτυο.

Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.

1. Ποιους από τους χώρους που διαβάζεις στο κείμενο μπορείς να δεις στη φωτογραφία;
Στην φωτογραφία μπορούμε να διακρίνουμε μόνο τον εξωτερικό χώρο του σχολείο. Βλέπουμε ένα τεράστιο προαύλιο με γρασίδι και μερικές αίθουσες.

2. Το κείμενο είναι χωρισμένο σε δύο παραγράφους. Ποιο μέρος του σχολείου περιγράφει κάθε παράγραφος;
Στην πρώτη παράγραφο αναφέρεται:
• η τοποθεσία του σχολείου
• ο εσωτερικός χώρος του
• οι αίθουσες διδασκαλίας
• τα γραφεία
• η κουζίνα

Στην δεύτερη παράγραφο αναφέρεται:
• ο εξωτερικός χώρος του σχολείο
• η αυλή
• η παιδική χαρά
• το πράσινο του σχολείο (το γρασίδι)

3. Συζητάμε για το σχολείο μας και κρατάμε σημειώσεις.
Τι υπάρχει;
Οι χώροι του σχολείου μου:
• αίθουσες διδασκαλίας
• το γραφείο των δασκάλων
• το γραφείο του διευθυντή
• το κυλικείο
• οι τουαλέτες
• το προαύλιο
• η αίθουσα υπολογιστών
• αμφιθέατρο

Δραστηριότητες που κάνω στο σχολείο μου
• μαθαίνω να γράφω και να διαβάζω
• παίζω στο προαύλιο
• γυμνάζομαι

Τι άλλο θα ήθελες;
Οι χώροι που θα ήθελα να έχει το σχολείο μου:
• γήπεδο
• αίθουσα προβολής

Δραστηριότητες που θα ήθελα να κάνω στο σχολείο μου:
• παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
• δημιουργία αθλητικών ομάδων
• θεατρικές παραστάσεις

4. Στο παρακάτω κρυπτόλεξο υπάρχουν 7 είδη αιθουσών. Μπορείς να τις βρεις;

Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας - Γλώσσα Γ' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com

5. Διάλεξε τρεις από τις λέξεις που βρήκες στο κρυπτόλεξο και γράψε δικές σου προτάσεις.
1. Το σχολείο μας διαθέτει δέκα αίθουσες διδασκαλίας.
2. Η σημερινή πρόβα θα γίνει στην αίθουσα χορού.
3. Η μαμά μου με περίμενε στην αίθουσα αναμονής μέχρι να σχολάσουμε.
4. Λατρεύω να κάνω μάθημα στην αίθουσα υπολογιστών.
5. Ο δάσκαλος μας έδειξε ένα ντοκιμαντέρ για τα λιοντάρια στην αίθουσα προβολών.
6. Εχθές η δασκάλα μας πήγε για πρώτη φορά στην αίθουσα φυσικής.
7. Αύριο το απόγευμα θα κάνουμε την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

6. Για να χρησιμοποιήσεις σωστά ένα λεξικό πρέπει να μπορείς να βάζεις τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά. Βάλε τις παρακάτω λέξεις σε αλφαβητική σειρά. Για κάποιες λέξεις πρέπει να προσέχεις και το δεύτερο στη σειρά γράμμα.
αίθουσα, αυλή, κυλικείο, σχολείο, τάξη

7. Παρατήρησε το κείμενο και συμπλήρωσε σωστά τα γράμματα που λείπουν, βάζοντας τόνο όπου χρειάζεται.
Το Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων αποτελείται από έξι αίθουσες διδασκαλίας,
βοηθητικές αίθουσες και τα γραφεία του διευθυντή και των δασκάλων.

Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων


1. Ένας μαθητής στην προσπάθειά του να περιγράψει την αίθουσά του δε χρησιμοποιεί σωστά τις τελείες και επαναλαμβάνει πολλές φορές το ίδιο ρήμα. Ξαναγράψε το κείμενό του βάζοντας τελείες και αντικαθιστώντας τα υπογραμμισμένα ρήματα με τις παρακάτω λέξεις και φράσεις.
 Η αίθουσά μου είναι στο ισόγειο του σχολείου. Έχει τετράγωνο σχήμα και είναι βαμμένη ένα απαλό ροζ χρώμα.
 Στη μια πλευρά υπάρχουν μεγάλα παράθυρα στη σειρά με πολύχρωμες κουρτίνες. Στα περβάζια έχουμε βάλει γλαστράκια με λουλούδια. Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται η δανειστική μας βιβλιοθήκη. Η αίθουσα έχει ακόμα έναν πράσινο πίνακα, μια σιδερένια ντουλάπα και έναν πίνακα ανακοινώσεων.
 Για μένα το πιο αγαπημένο σημείο της αίθουσας είναι «η γωνιά του παραμυθιού». Εκεί έχουμε στρώσει μια χοντρή μοκέτα, όπου καθόμαστε και διαβάζουμε τα παραμύθια μας.

2. Μια μαθήτρια εξηγεί σε έναν νέο συμμαθητή της πώς δουλεύουν στην τάξη. Συμπλήρωσε τα λόγια της με τις λέξεις που είναι στην παρένθεση. (ο δάσκαλος, οι μαθητές, η τάξη, το μάθημα, οι ομάδες, τα θρανία)
(ποιος;) Ο δάσκαλος ζήτησε να δουλεύουμε σε ομάδες.
(ποια;) Η τάξη έχει χωριστεί σε ομάδες των τεσσάρων παιδιών.
(ποια;) Τα θρανία είναι ενωμένα ανά δύο.
(ποιες;) Οι ομάδες αλλάζουν κάθε δύο μήνες.
(ποιοι;) Οι μαθητές κάθε ομάδας μοιράζονται τις δουλειές και βοηθάνε ο ένας τον άλλο.
(ποιο;) Το μάθημα γίνεται έτσι πιο ενδιαφέρον.

3. Ταξινόμησε τώρα τα ουσιαστικά που συμπλήρωσες:
Ενικός: ο δάσκαλος | η τάξη | το μάθημα
Πληθυντικός: οι μαθητές | οι ομάδες | τα θρανία

Συζητώ και προτείνω
4. Παρατηρήστε προσεκτικά την αίθουσά σας. Συζητήστε με την ομάδα σας τι θα θέλατε να αλλάξετε για να γίνει καλύτερη η τάξη σας. Κάντε μια λίστα με τις αλλαγές αυτές και παραδώστε τες στον δάσκαλο ή στη δασκάλα σας.
Η κάθε ομάδα συζητά και αποφασίζει. Θα μπορούσαμε:
• να βάψουμε την αίθουσα.
• να βάλουμε γλαστρούλες στα παράθυρα.
• να φτιάξουμε μία μικρή δανειστική βιβλιοθήκη.
• να κρεμάσουμε το χάρτη της Ελλάδας στον τοίχο.
• να κολλήσουμε διάφορα κολλάζ ή ζωγραφιές στους τοίχους.
• να βάλουμε ένα καινούριο όμορφο ρολόι στον τοίχο.

Το σχολείο με τα μάτια των παιδιών
5. Η  Γ΄ τάξη οργανώνει έκθεση φωτογραφίας με θέμα: «Το σχολείο με τα μάτια των παιδιών». Ποιον χώρο του σχολείου σου θα φωτογράφιζες για να τον δείχνεις και σε παιδιά από άλλα σχολεία; Τι τίτλο θα έδινες στη φωτογραφία σου;
Θα φωτογράφιζα την αίθουσα υπολογιστών.

Τίτλος φωτογραφίας: Η αίθουσα με τις οθόνες

Συνόδεψε τη φωτογραφία σου με ένα κείμενο που θα την εξηγεί σε φίλους σου από άλλο σχολείο.
 Η φωτογραφία μου απεικονίζει την αίθουσα πληροφορικής. Βρίσκεται δεξιά από το γραφείο του διευθυντή, στο ισόγειο.

 Η αίθουσα αυτή είναι τετράγωνη, αλλά δυστυχώς όχι πολύ μεγάλη. Έχει μόλις οχτώ υπολογιστές έτσι πρέπει να μοιραζόμαστε τους υπολογιστές με τους συμμαθητές μας.