Στο 32ο (τριακοστό δεύτερο) κεφάλαιο, στην Γ.5 ενότητα του βιβλίου της ιστορίας της Δ' Δημοτικού, με τίτλο "Η πορεία προς την Ινδία. Το τέλος της εκστρατείας" θα μάθουμε για την μεγάλη μάχη στα Γαυγάμηλα και την ήττα των Περσών. Για την διοίκηση της αυτοκρατορίας του και την αλλαγή της συμπεριφοράς του, για την πορεία του προς την Ινδία και το τέλος της εκστρατείας στον Ύφαση ποταμό.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Γιατί νομίζεις ότι ο Μ. Αλέξανδρος άλλαξε συμπεριφορά;
Ο Μ. Αλέξανδρος, χάρη στις επιτυχίες του, ένιωθε σπουδαίος, ανίκητος, σχεδόν θεός. Αυτά τα συναισθήματα, τον τύφλωσαν και τον οδήγησαν στο να αλλάξει την συμπεριφορά του απέναντι στους στρατιώτες και τους υπηκόους του. Είχε γίνει ένας αλαζονικός και αυταρχικός ηγεμόνας, που είχε φτάσει στο σημείο να απαιτεί να τον προσκυνούν ακόμα και οι στρατιώτες του, όπως τους Πέρσες Βασιλείς.
2. Πώς κρίνεις την τελική απόφαση του Αλεξάνδρου να μη συνεχίσει την εκστρατεία;
Ο Αλέξανδρος, μετά την άρνηση των στρατιωτών του να τον ακολουθήσουν, κατάλαβε πως δεν άντεχαν να συνεχίσουν τον πόλεμο, καθώς είχαν εξαντληθεί από τις κακουχίες και τις συνεχείς μάχες. Έτσι, αποφάσισε να πάρει τον δρόμο της επιστροφής, γιατί σεβάστηκε την επιθυμία του στρατού του. Η απόφασή του ήταν σοφή και δίκαιη, καθώς εάν επέλεγε να συνεχίσει, το πιο πιθανό είναι να τον παρατούσαν οι στρατιώτες του. Εάν έμεναν μαζί του, σίγουρα θα υπήρχαν πολλοί νεκροί και σίγουρα θα έχανε την μάχη.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Γιατί νομίζεις ότι ο Μ. Αλέξανδρος άλλαξε συμπεριφορά;
Ο Μ. Αλέξανδρος, χάρη στις επιτυχίες του, ένιωθε σπουδαίος, ανίκητος, σχεδόν θεός. Αυτά τα συναισθήματα, τον τύφλωσαν και τον οδήγησαν στο να αλλάξει την συμπεριφορά του απέναντι στους στρατιώτες και τους υπηκόους του. Είχε γίνει ένας αλαζονικός και αυταρχικός ηγεμόνας, που είχε φτάσει στο σημείο να απαιτεί να τον προσκυνούν ακόμα και οι στρατιώτες του, όπως τους Πέρσες Βασιλείς.
2. Πώς κρίνεις την τελική απόφαση του Αλεξάνδρου να μη συνεχίσει την εκστρατεία;
Ο Αλέξανδρος, μετά την άρνηση των στρατιωτών του να τον ακολουθήσουν, κατάλαβε πως δεν άντεχαν να συνεχίσουν τον πόλεμο, καθώς είχαν εξαντληθεί από τις κακουχίες και τις συνεχείς μάχες. Έτσι, αποφάσισε να πάρει τον δρόμο της επιστροφής, γιατί σεβάστηκε την επιθυμία του στρατού του. Η απόφασή του ήταν σοφή και δίκαιη, καθώς εάν επέλεγε να συνεχίσει, το πιο πιθανό είναι να τον παρατούσαν οι στρατιώτες του. Εάν έμεναν μαζί του, σίγουρα θα υπήρχαν πολλοί νεκροί και σίγουρα θα έχανε την μάχη.
Η πορεία προς την Ινδία. Το τέλος της εκστρατείας - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Να παρατηρήσεις τον χάρτη. Να σημειώσεις με κόκκινα βέλη την πορεία του Μ. Αλεξάνδρου μέχρι και την επιστροφή του στα Σούσα.
2. Τώρα να συμπληρώσεις την ιστορική γραμμή με την χρονολογία της κάθε μάχης και τον τόπο όπου έγινε:
3. Φαντάσου πως είσαι ένας δημοσιογράφος της εποχής και παίρνεις μια συνέντευξη από τον Μ. Αλέξανδρο. Να γράψεις τις ερωτήσεις που ήθελες να του κάνεις.
1. Γιατί αποφάσισες να συνεχίσεις το έργο του πατέρα σου;
2. Πώς αισθάνθηκες όταν οι Έλληνες σε εξέλεξαν αρχηγό της εκστρατείας;
3. Φοβήθηκες ποτέ κατά την διάρκεια κάποιας μάχης;
4. Πως ένιωσες όταν οι στρατιώτες σου αρνήθηκαν να σε ακολουθήσουν στον Ύφαση ποταμό;
5. Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;
* Ο κάθε μαθητής γράφει τις δικές του ερωτήσεις, ανάλογα με τις απορίες που έχει.
1 Σχόλια
καλη
ΑπάντησηΔιαγραφή