Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
1. Παρατήρησε τις φωτογραφίες (1) και (3) από την Ελλάδα και το Μπανγκλαντές. Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν αυτές οι δύο τάξεις;
Παρατηρώντας τις δύο φωτογραφίες βλέπουμε πως υπάρχουν αρκετές ομοιότητες αλλά και διαφορές.
Ομοιότητες:
► Και στις δύο τάξεις υπάρχει μία δασκάλα και μαθητές
► Οι τάξεις είναι στολισμένες με τις ζωγραφιές και τις χειροτεχνίες των παιδιών.
► Και στις δύο τάξεις, τα παιδιά χρησιμοποιούν βιβλία
Διαφορές:
► Στην Ελλάδα οι μαθητές κάθονται σε θρανία και δουλεύουν ανά τέσσερις. Στο Μπανγκλαντές οι μαθητές δεν έχουν θρανία και καρέκλες, για αυτό κάθονται στο πάτωμα.
2. Σε ποιες τάξεις υπάρχουν μηχανήματα; Συζήτησε στην τάξη πώς νομίζεις ότι τα μηχανήματα αυτά βοηθούν τους μαθητές.
Κοιτάζοντας τις εικόνες βλέπουμε πως υπάρχουν μηχανήματα στην Κίνα και την Αυστραλία. Τα παιδιά στην Κίνα χρησιμοποιούν υπολογιστές για να αναζητήσουν πληροφορίες, κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον. Στην Αυστραλία, οι μαθητές που ζουν μακριά από τα σχολεία χρησιμοποιούν ασύρματο ή ηλεκτρονικούς υπολόγιστές ώστε να επικοινωνήσουν με τον δάσκαλό τους.
3. Με ποιον επικοινωνεί η μαθήτρια στη φωτογραφία (4); Τι νομίζεις ότι λέει;
Η μαθήτρια στην φωτογραφία είναι από την Αυστραλία. Λόγω της μεγάλης απόστασης μεταξύ του σπιτιού της και του σχολείου, χρησιμοποιεί τον ασύρματο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να επικοινωνεί με τον δάσκαλό της. Είναι πολύ πιθανόν να ζητάει βοήθεια από τον δάσκαλό της για το πως θα λύσει μία άσκηση, ίσως ζητάει επεξήγηση για κάτι που αναφέρθηκε στο μάθημα.
4. Γράψε έναν τίτλο κάτω από κάθε φωτογραφία.
1η φωτογραφία
► Ομαδική δουλειά
► Μάθημα μέσω συνεργασίας
2η φωτογραφία
► Μάθημα με την βοήθεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών
► Τα παιδιά μαθαίνουν μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή
3η φωτογραφία
► Ένα σχολείο διαφορετικό από τα άλλα
► Μάθημα χωρίς θρανία στο Μπαγκλαντές
4η φωτογραφία
► Μάθημα εξ' αποστάσεως
► Μάθημα μέσω ασυρμάτου ή ηλεκτρονικού υπολογιστή
5. Στον πίνακα ανακοινώσεων μιας σχολικής αίθουσας οι μαθητές έγραψαν τους παρακάτω κανόνες. Για να τους διαβάσεις, γράψε τις λέξεις αίθουσα και τάξη, όπου νομίζεις ότι ταιριάζουν καλύτερα.
• Μπαίνουμε στην αίθουσα με τάξη, προσέχοντας να μη χτυπήσουμε.
• Διατηρούμε την αίθουσά μας καθαρή.
• Στα διαλείμματα ανοίγουμε τα παράθυρα για να αερίζεται η αίθουσα διδασκαλίας.
6. Η γόμα έσβησε μερικά λόγια του Σωκράτη στη σελίδα 12. Συμπλήρωσέ τα.
Σεπτέμβριος! Μια καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει και χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε όλη την Ελλάδα ξαναγυρίζουν στα θρανία τους.
Επιστροφή στα θρανία! - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
1. Αν μπορούσε η τάξη σου να αλληλογραφήσει με τα παιδιά από το Μπανγκλαντές, την Αυστραλία και την Κίνα, τι θα ήθελες να μάθεις σχετικά με το σχολείο τους; Παρατήρησε προσεκτικά τις αντίστοιχες φωτογραφίες από το βιβλίο σου και σε συνεργασία με την ομάδα σου γράψε τι ερωτήσεις θα έκανες:
• στα παιδιά από το Μπανγκλαντές:
▸ Πώς είναι η τάξη σας;
▸ Σας αρέσει το σχολείο;
▸ Είναι δύσκολο να κάνετε μάθημα καθισμένοι στο πάτωμα;
▸ Έχετε πολλές ασκήσεις για το σπίτι;
▸ Πόση ώρα χρειάζεστε για να μελετήσετε τα μαθήματά σας;
• στα παιδιά από την Κίνα:
▸ Χρησιμοποιείτε μόνο τους υπολογιστές ή έχετε και βιβλία;
▸ Το μάθημα σας φαίνεται διασκεδαστικό ή βαρετό;
▸ Είναι εύκολο να συγκεντρωθείτε στο μάθημα;
▸ Είναι εύκολο να κάθεστε συνέχεια μπροστά στον υπολογιστή;
• στα παιδιά από την Αυστραλία:
▸ Είναι εύκολο ή δύσκολο να μελετάτε μόνοι σας;
▸ Θα προτιμούσατε να κάνετε μάθημα στο σχολείο ή στο σπίτι;
▸ Πώς γίνεται το μάθημα μέσα από τον ασύρματο ή τον υπολογιστή;
▸ Τι ώρες κάνετε μάθημα;
0 Σχόλια