Το κεφάλαιο 59 είναι το ένατο και τελευταίο επαναληπτικό των μαθηματικών της Γ' Δημοτικού και σε αυτό έχουμε να λύσουμε τις παρακάτω ασκήσεις στο βιβλίο και το τετράδιο εργασιών. Ας δούμε πώς θα τις λύσουμε.

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
1. Πόσα τετραγωνάκια από κάθε χρώμα υπάρχουν στο μωσαϊκό της Ματίνας;
► Κίτρινα: Υπάρχουν 6 στήλες που έχουν από 6 τετραγωνάκια η καθεμία, δηλαδή 6 x 6 = 36 τετραγωνάκια.

► Κόκκινα: Υπάρχουν 6 ορθογώνια που έχουν από 6 τετραγωνάκια το καθένα, δηλαδή 6 x 6 = 36 τετραγωνάκια.

► Μπλε: Υπάρχουν 3 ορθογώνια που έχουν από 6 τετραγωνάκια το καθένα, δηλαδή 3 x 6 = 18 τετραγωνάκια.

► Πορτοκαλί: Υπάρχουν 2 στήλες που έχουν από 6 τετραγωνάκια η καθεμία, δηλαδή 2 x 6 = 12 τετραγωνάκια.

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
• Φτιάχνω το δικό μου μωσαϊκό και γράφω πόσα τετραγωνάκια έβαλα από κάθε χρώμα.
► Πορτοκαλί: Υπάρχουν 4 στήλες που έχουν από 6 τετραγωνάκια η καθεμία, δηλαδή 4 x 6 = 24 τετραγωνάκια.

► Κίτρινα: Υπάρχουν 6 στήλες που έχουν από 6 τετραγωνάκια η καθεμία, δηλαδή 6 x 6 = 36 τετραγωνάκια.

► Μπλε: Υπάρχουν 4 τετράγωνα που έχουν από 4 τετραγωνάκια το καθένα, δηλαδή 4 x 4 = 16 τετραγωνάκια και 2 ορθογώνια που έχουν από 6 τετραγωνάκια το καθένα, δηλαδή 2 x 6 = 12 τετραγωνάκια. Συνολικά 16 + 12 = 28 τετραγωνάκια.

► Κόκκινα: Υπάρχουν 2 τετράγωνα που έχουν από 4 τετραγωνάκια το καθένα, δηλαδή 2 x 4 = 8 τετραγωνάκια και 1 ορθογώνιο που έχει 6 τετραγωνάκια, δηλαδή συνολικά 8 + 6 = 14 τετραγωνάκια.

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
2. Μια παρέα 5 παιδιών μάζεψαν 65 κοχύλια. Θέλουν να τα μοιραστούν εξίσου. Πόσα κοχύλια θα πάρει το κάθε παιδί;
► Το κάθε παιδί θα πάρει 13 κοχύλια, γιατί 65 = 5 x 13 ή 65 : 5 = 13.

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
3. Βάζω στη σειρά τις τιμές από τις μπάλες ξεκινώντας από την ακριβότερη προς τη φθηνότερη.
► μπάλα μπάσκετ 8,2 > μπάλα μπέιζμπολ 5,7 > μπάλα ποδοσφαίρου 4,6 > μπάλα τέννις 1,3 > μπάλα γκόλφ 0,4.

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων


Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
1. Γράφω και διαβάζω δεκαδικούς αριθμούς.
► 16,005 = δεκαέξι και πέντε χιλιοστά
► 14,91  = δεκατέσσερα και ενενήντα ένα εκατοστά
► 17,105  = δεκαεπτά και εκατόν πέντε χιλιοστά
► 23,07  = είκοσι τρία και επτά εκατοστά
► 11,8  = έντεκα και οκτώ δέκατα
► 109,63 = εκατόν εννέα και εξήντα τρία εκατοστά

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
2. Βρίσκω και συμπληρώνω το πηλίκο και το υπόλοιπο στις παρακάτω διαιρέσεις.
► 37 : 6 = (6 x 6) + 1  |  22 : 3 = (3 x 7) + 1
► 45 : 7 = (7 x 6) + 3  |  38 : 5 = (5 x 7) + 3
► 59 : 8 = (8 x 7) + 3  |  51 : 10 = (10 x 5) + 1

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
3. Ενώνω τις εικόνες με τα αντίστοιχα σχήματα και τις λέξεις.
► Το παιδί με το τρίγωνο - με το κίτρινο Τρίγωνο
► Το σκάκι - με το κόκκινο Τετράγωνο
► Το ποδήλατο - με τον πράσινο Κύκλο
► Τα βάρη - με την κίτρινη Σφαίρα
► Το τύμπανο - με τον πορτοκαλί Κύλινδρο
► Τους 3 κύβους - με τον μωβ Κύβο
► Τη σβούρα - με τον κόκκινο Κώνο
► Το ντουλάπι - με το ροζ Στερεό ορθογώνιο

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
4. Ποιος αριθμός είναι πίσω από τον τοίχο;
► Επάνω είναι το: 6.000, στη μέση το: 10.000 και κάτω το: 7.999

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
5. Τοποθετώ τους παρακάτω δεκαδικούς αριθμούς επάνω στην αριθμογραμμή.
► 0 - 0,4 - 0,5 - 1 - 2 - 2,5 - 3 - 3,2 - 4 - 5 - 5,6 - 6 - 7 - 8 - 8,3 - 9 - 9,5 - 10

Κεφ. 59ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
6. Μετατρέπω τους δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα.
► 5,36 = 536/100  |  32,16 = 3.216/100  |  5,08 = 508/100  |  0,42 = 42/100
► 0,5 = 5/10  |  0,693 = 693/1.000  |  0,08 = 8/100  |  0,005 = 5/1.000