Το κεφάλαιο 52 είναι το όγδοο επαναληπτικό των μαθηματικών της Γ' Δημοτικού και σε αυτό έχουμε να λύσουμε τις παρακάτω ασκήσεις στο βιβλίο και το τετράδιο εργασιών. Ας δούμε πώς θα τις λύσουμε.

Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε. 

1. Κάνω τις διαιρέσεις.
► 27 : 3 = 9 (3 x 9 = 27) |  45 : 5 = 9 (5 x 9 = 45) |  70 : 10 = 7 (7 x 10 = 70) |  48 : 6 = 8 (6 x 8 = 48) |  56 : 7 = 8 (7 x 8 = 56) |  45 : 5 = 9 (5 x 9 = 45)

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
2. Βάζω τις παρακάτω ημερομηνίες στη σειρά. Βρίσκω στο ημερολόγιο ποιος γιορτάζει κάθε φορά και το γράφω δίπλα.
1) 1 Ιανουαρίου: Βασίλης, Βασιλική, Τηλέμαχος, Θεοδόσης.
2) 15 Αυγούστου: Παναγιώτης, Παναγιώτα, Μάριος, Μαρία, Δέσποινα.
3) 14 Σεπτεμβρίου: Σταύρος, Σταυρούλα.
4) 8 Νοεμβρίου: Μιχάλης, Γαβριήλ, Άγγελος, Αγγελική, Σταμάτης, Ματίνα.
5) 25 Δεκεμβρίου: Χρήστος, Χριστίνα, Χρυσάνθη, Χρύσα.

Εγώ γιορτάζω στις: 2 Φεβρουαρίου, της Υπαπαντής του Κυρίου.

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
3. Κάνω την πράξη και γράφω το αποτέλεσμα.
27 : 3 = 9  |  34 x 2 = 68
30 : 3 = 10  |  68 : 34 = 2
36 : 6 = 6  |  15 x 4 = 60
45 : 5 = 9  |  60 : 4 = 15
70 : 7 = 10  |  900 : 10 = 90

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
4. Παρατηρώ και συμπληρώνω τα μοτίβα.
► Το πρώτο μοτίβο αποτελείται από αριθμούς που αυξάνονται κατά 7 μονάδες, δηλαδή: 7, 14, 21, 28, 35, 42.
► Το δεύτερο μοτίβο αποτελείται από 2 πράσινους κύκλους και 1 χαμογελαστή φατσούλα, οπότε συνεχίζουμε έτσι.
► Το τρίτο μοτίβο αποτελείται από αριθμούς που ο καθένας είναι διπλάσιος από τον προηγούμενο, δηλαδή: 9, (2 x 9 =) 18, (2 x 18 =) 36, (2 x 36 =) 72, (2 x 72 =) 144, (2 x 144 =) 228.

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
5. Αναλύω τον διψήφιο αριθμό και πολλαπλασιάζω όπως ο Πυθαγόρας.
Αναλύω το 23 σε άθροισμα δεκάδων και μονάδων δηλαδή 20 + 3.
Πολλαπλασιάζω χωριστά τις δεκάδες και τις μονάδες με το 4.

► 23 x 4 = (20 + 3) x  4 = (20 x 4) + (3 x 4) = 80 + 12 = 92
► 41 x 6 = (40 + 1) x  6 = (40 x 6) + (1 x 6) = 240 + 6 = 246
► 53 x 7 = (50 + 3) x  7 = (50 x 7) + (3 x 7) = 350 + 21 = 371

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
6. Μετρώ τα δύο ψηφία και βρίσκω ποιο έχει μεγαλύτερη επιφάνεια.
► Το 1 καλύπτει επιφάνεια 4,5 τετραγώνων, το 4 καλύπτει επιφάνεια 8 τετραγώνων, άρα μεγαλύτερο είναι το 4, αφού 4 > 1.

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων


Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
1. Ζωγραφίζω τους δείκτες των ρολογιών στη σωστή θέση.

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
2. Εκτελώ τους παρακάτω πολλαπλασιασμούς.

► 42 x 5 = (40 + 2) x 5 = (40 x 5) + (2 x 5) = 200 + 10 = 210
► 37 x 24 = (30 + 7) x (20 + 4) = (30 x 20) + (30 x 4) + (7 x 20) + (7 x 4) = 600 + 120 + 140 + 28 = 888
► 68 x 43 = (60 + 8) x (40 + 3) = (60 x 40) + (60 x 3) + (8 x 40) + (8 x 3) = 2.400 + 180 + 320 + 24 = 2.924
► 78 x 54 =  (70 + 8) x (50 + 4) = (70 x 50) + (70 x 4) + (8 x 50) + (8 x 4) = 3.500 + 280 + 400 + 32 = 4.212

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
14 x 3 = 42 | 26 x 10 = 260 | 33 x 3 = 99
30 x 5 = 150 | 43 x 100 = 4.300 | 45 x 2 = 90

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
3. Συμπληρώνω τα μοτίβα.
► Το πρώτο μοτίβο αποτελείται από 1 κίτρινο παραλληλόγραμμο και 2 μπλε κύκλους, οπότε συνεχίζουμε έτσι.
► Το δεύτερο μοτίβο αποτελείται από αριθμούς που αυξάνονται κατά 4 μονάδες, δηλαδή: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40.
► Το τρίτο μοτίβο αποτελείται από 1 κίτρινο, 1 μπλε και ένα κόκκινο αστέρι, οπότε συνεχίζουμε έτσι.
► Το τέταρτο μοτίβο αποτελείται από αριθμούς που αυξάνονται κατά 400 μονάδες, δηλαδή: 400, 800, 1.200, 1.600, 2.000, 2.400, 2.800, 3.200, 3.600, 4.000.

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
4. Δίκαιο μοίρασμα. Μοιράζω 24 καραμέλες εξίσου σε 4 παιδιά. Πόσες καραμέλες θα πάρει το κάθε παιδί;
► Αφού θέλω να μοιράσω τις 24 καραμέλες στα 4 παιδιά θα κάνω διαίρεση, δηλαδή: 24 : 4 = 6, γιατί 4 x 6 = 24 ή 6 + 6 + 6 + 6 = 24.

Απάντηση: Το κάθε παιδί θα πάρει 6 καραμέλες.

Κεφ. 52ο: Επαναληπτικό μάθημα - Μαθηματικά Γ' Δημοτικού - by https://idaskalos.blogspot.gr
• Μοιράζω 18 ευρώ εξίσου σε 3 παιδιά. Πόσα ευρώ θα πάρει το κάθε παιδί;
► Αφού θέλω να μοιράσω τα 18 ευρώ σε 3 παιδιά θα κάνω διαίρεση, δηλαδή: 18 : 3 = 6, γιατί 3 x 6 = 18 ή 6 + 6 + 6 = 18.

Απάντηση: Το κάθε παιδί θα πάρει 6 ευρώ.