Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της δέκατης έβδομης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Εφημερίδες! Εφημερίδες!".
1. O Λουκάς χρειάστηκε να συμπληρώσει το παρακάτω κουπόνι, για να γίνει συνδρομητής στο περιοδικό «Συνεργασία». Συμπλήρωσε το κουπόνι με τα δικά σου στοιχεία.
Κουπόνι συνδρομής για το περιοδικό ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Παρακαλώ να με γράψετε συνδρομητή στο περιοδικό ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 16 - Τ.Κ. 115 26 ΑΘΗΝΑ).
Η συνδρομή μου να ξεκινήσει από το μήνα: Φεβρουάριο
Για 6 μήνες: 5€
Για 12 μήνες: 10€ Χ
Θα πληρώσω στον εισπράκτορά σας Χ
Ταχυδρομική επιταγή
Επώνυμο: το επώνυμό σου
Όνομα: το όνομά σου
Διεύθυνση: την διεύθυνσή σου
Τ.Κ.: μπορείς να ρωτήσεις κάποιον μεγαλύτερο
Πόλη: την πόλη ή το χωριό σου
2. Παρατήρησε τη φωτογραφία και γράψε τις απαντήσεις στο τετράδιό σου.
• Σε ποιο μέρος του κόσμου νομίζεις ότι τραβήχτηκε η φωτογραφία; Πώς το κατάλαβες;
Παρατηρώντας την φωτογραφία, καταλαβαίνουμε πως πρέπει να τραβήχτηκε σε κάποια χώρα της Αφρικής, γιατί οι άνθρωποι είναι έγχρωμοι, φορούν απλά ρούχα και είναι καθισμένοι στο δάπεδο.
• Τι έχει το κοριτσάκι μπροστά του;
Το κοριτσάκι έχει μπροστά του μολύβια, βιβλία και διάφορα χαρτιά.
• Τι νομίζεις ότι κάνει;
Το κοριτσάκι κατά πάσα πιθανότητα βρίσκεται στο σχολείο του, για να μάθει γράμματα.
3. Ένωσε το κάθε εξώφυλλο με την παρουσίαση του βιβλίου και με το απόσπασμα από το βιβλίο αυτό.
1 - γ - Β
2 - β - Α
3 - α - Γ
• Ποιο βιβλίο εκδόθηκε το 2000;
Η νύχτα της μπανανόφλουδας
• Ποιο βιβλίο έχει τις περισσότερες σελίδες;
Ο Τρελαντώνης
• Ποιο βιβλίο μιλά για παιχνίδια;
Ελάτε να παίξουμε μέσα στο χρόνο
4. Συμπλήρωσε τα κενά βάζοντας στη σωστή μορφή τα ουσιαστικά που είναι μέσα σε παρένθεση.
Oι κορυφές των βουνών (βουνό) είναι χιονισμένες.
Την άνοιξη αρχίζουν να λιώνουν τα χιόνια (χιόνι).
Το ανθρώπινο χέρι έχει πέντε δάχτυλα (δάχτυλο).
Χτες έγιναν τα εγκαίνια του νέου θεάτρου (θέατρο) της πόλης μας.
Μου αρέσει η μυρωδιά του ζεστού ψωμιού (ψωμί).
Καθίσαμε στη σκιά του πεύκου (πεύκο).
5. Ξαναγράψε τα ζευγάρια των λέξεων στον πληθυντικό αριθμό όπως στο παράδειγμα.
το κουτί – το σπίρτο ⇒ Τα κουτιά των σπίρτων
το φύλλο – το βιβλίο ⇒ Τα φύλλα των βιβλίων
το συρτάρι – το γραφείο ⇒ Τα συρτάρια των γραφείων
το δρομολόγιο – το πλοίο ⇒ Τα δρομολόγια των πλοίων
το τετράδιο – το παιδί ⇒ Τα τετράδια των παιδιών
6. Γράψε στη σωστή στήλη τις παρακάτω λέξεις βάζοντας πριν από τα ρήματα το εγώ και πριν από τα ουσιαστικά το το.
-ω
εγώ βάζω
εγώ κυλώ
εγώ μιλώ
εγώ γελώ
εγώ φιλώ
-ο
το βάζο
το κιλό
το μήλο
το γέλιο
το φύλλο
7. Φτιάξε επιρρήματα από τα επίθετα, για να συμπληρώσεις τις παρακάτω προτάσεις. Μην ξεχάσεις την τελεία στο τέλος της κάθε πρότασης.
☛ Το αεράκι κουνούσε τα φύλλα (απαλός) απαλά.
☛ Τα παιδιά άκουγαν (ήσυχος) ήσυχα.
☛ Περάσαμε (εκπληκτικός) εκπληκτικά.
☛ Έφυγε πολύ (βιαστικός) βιαστικά.
☛ Κοιτά (προσεκτικός) προσεκτικά.
☛ Στην εκδρομή περάσαμε (ωραίος) ωραία.
8. Φτιάξε ρήματα από τις παρακάτω λέξεις όπως στο παράδειγμα.
σκούπα ⇒ σκουπίζω
φτυάρι ⇒ φτυαρίζω
πράσινο ⇒ πρασινίζω
ψιχάλα ⇒ ψιχαλίζω
κίτρινο ⇒ κιτρινίζω
σκόνη ⇒ σκονίζω
όμορφος ⇒ ομορφαίνω
ζεστός ⇒ ζεσταίνω
υγρός ⇒ υγραίνω
κοντός ⇒ κονταίνω
φαρδύς ⇒ φαρδαίνω
ξερός ⇒ ξεραίνω
9. Χώρισε τα παρακάτω ρήματα σε δύο ομάδες:
-ίζω: μυρίζω, σκίζω, γαβγίζω, βαδίζω, στολίζω και κοιμίζω.
-αίνω: μαθαίνω, πηγαίνω, χορταίνω, ζεσταίνω, αρρωσταίνω και παθαίνω.
0 Σχόλια