ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί; - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της δέκατης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί;".

1. Με τη βοήθεια των ερωτήσεων, γράψε για τις δύο αφίσες που βλέπεις παρακάτω:
Πρώτη αφίσα
Ποιος κάνει την εκδήλωση;
Το τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία - Δ.Π.Θ, η Νομαρχία Έβρου και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης.

Τι εκδήλωση είναι;
Πρόκειται για μία παιδική γιορτή με πρωινά εργαστήρια και απογευματινές παραστάσεις.

Πού γίνεται;
Τα εργαστήρια γίνονται στο πάρκο Εγνατία και οι παραστάσεις στο Δημοτικό θέατρο (Αίθουσα Grecotel).

Πότε;
Στις 3, 4 και 5 Οκτωβρίου 2003.

Δεύτερη αφίσα
Ποιος κάνει την εκδήλωση;
Το θέατρο σκιών του Κώστα Μακρή.

Τι εκδήλωση είναι;
Θέατρο σκιών με τίτλο «Καραγκιόζης».

Πού γίνεται;
Στο λιμάνι της Ναυπάκτου.

Πότε;
Την Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου και ώρα 7:30μμ.

2. Πάρε μια λευκή κόλλα χαρτί και φτιάξε μια αφίσα με βάση το παρακάτω κείμενο. Αν θέλεις, μπορείς να προσθέσεις ζωγραφιές, για να γίνει ένα ωραίο πόστερ.
Αυτή η άσκηση είναι μία καλή ευκαιρία να γίνουμε δημιουργικοί! Πέρα από τις απαραίτητες πληροφορίες, μπορούμε να προσθέσουμε ζωγραφιές, αυτοκόλλητα και χρώματα, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να τραβάει την προσοχή και να δημιουργεί θετική εντύπωση.

3. Oι πινακίδες σού δίνουν διάφορες πληροφορίες. Ένωσε την κάθε πινακίδα με αυτό που αποφασίζουν να κάνουν η Γαλήνη και ο Λουκάς, μόλις τη διαβάσουν.
ΜΗΝ ΠΑΤΆΤΕ ΤΟ ΓΡΑΣΙΔΙ - Ας πάμε από το μονοπάτι!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΤΟΙΧΟΚΟΛΛΗΣΗ - Ας κολλήσουμε την αφίσα μας αλλού!
ΑΣΑΝΣΕΡ ΕΚΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - Ας ανεβούμε από τις σκάλες!
ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ - Ας δούμε το γλυπτό από μακριά!
ΠΡΟΣΟΧΗ ΦΡΕΣΚΟΒΑΜΜΕΝΟΣ - Ας μην ακουμπήσουμε στον τοίχο!

4. Πρόσεξε τα αρχικά γράμματα και ένωσε την κάθε πινακίδα με αυτό που σημαίνει. Αν δε γνωρίζεις τι είναι καθένα από αυτά, ρώτησε να μάθεις στην τάξη.
ΟΤΕ - Oργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος
ΔΕΗ - Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού
ΕΛΤΑ - Ελληνικά Ταχυδρομεία
Ε. Μ. Υ. - Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία
ΟΣΕ - Oργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας

5. Παρακάτω θα βρεις δέκα λέξεις. Διάλεξε έναν συμμαθητή σου. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και φτιάξτε με αυτές μια απίθανη ιστορία. Γράψτε την ιστορία σε μια λευκή σελίδα και φτιάξτε όλοι μαζί ένα μικρό βιβλίο με εικόνες και εξώφυλλο.
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μικρό χωριό, ζούσε μια καλόκαρδη οικογένεια. Ο Μπαμπάς ήταν ράφτης, η μαμά δούλευε ως βοηθός φούρναρη και το αγόρι, ο Γιωργάκης, ήταν ακόμα μαθητής.
Ένα κρύο βράδυ του Φλεβάρη, ο μικρός Γιωργάκης καθότανε στο κρεβάτι του και διάβαζε το βιβλίο που του είχε κάνει δώρο ο κυρ Κώστας, ο βιβλιοπώλης. Επρόκειτο για την ιστορία ενός παιδιού που το όνειρό του ήταν να γίνει τραγουδιστής. Ήταν πια περασμένες δώδεκα όταν τελείωσε το διάβασμα του βιβλίου του. Κοίταξε από το παράθυρο το ολόγιομο φεγγάρι και παρατήρησε έναν μικρό γκιόνη που καθόταν σε ένα δέντρο. Του άρεσε πολύ να ρεμβάζει από το παράθυρό του.
«Πρέπει να περάσω αύριο από το βιβλιοπωλείο» μονολόγησε και έπεσε για ύπνο.

Το επόμενο πρωί, η μητέρα του τον ξεπροβόδισε για το σχολείο ζητώντας του να περάσει από τον μανάβη για να πάρει ντομάτες. Έτσι κι έγινε! Με το που σχόλασε, κατευθύνθηκε προς την κεντρική πλατεία όπου βρισκόταν η αγορά. Φτάνοντας έξω από το μαγαζί, παρατήρησε μία μεγάλη αφίσα κολλημένη στην κολόνα.
«ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΌΣ!» έγγραφε με μεγάλα γράμματα, ενώ από κάτω συνέχιζε:
«Ήθελες από μικρός να γίνεις αστροναύτης; Λατρεύεις τα ταξίδια στο διάστημα; Πάρε μέρος στον διαγωνισμό μας και ζήσε μια μοναδική εμπειρία ως επιβάτης στην επόμενη εκτόξευση πυραύλου! Μην αργείς! Πληροφορίες...»

«Θα λάβεις μέρος;» ακούστηκε η φωνή του μανάβη.
«Δεν νομίζω, το όνειρό μου δεν είναι να γίνω αστροναύτης.» απάντησε ο Γιώργος.
«Και ποιο είναι;» τον ρώτησε με απορία.
«Να γίνω ράφτης σαν τον μπαμπά μου!» είπε ο Γιώργος και χαμογέλασε.
«Σου εύχομαι να καταφέρεις να το πραγματοποιήσεις! Πέρνα μέσα όμως, κάνει κρύο έξω.» του είπε και παραμέρισε ανοίγοντας κι άλλο την πόρτα του μανάβικου.

Ύστερα από λίγη ώρα, ο Γιωργάκης έμπαινε στο σπίτι του κρατώντας δύο τσάντες, μία από τον μανάβη και μία από τον βιβλιοπώλη. Έδωσε στην μαμά του τις ντομάτες και πήγε κατευθείαν στο δωμάτιό του. Άνοιξε την τσάντα, έβγαλε το καινούριο του βιβλίο και διάβασε τον τίτλο. Έγγραφε: Ο μικρός Ραφτάκος.

6. Μπορείς να βάλεις στη σωστή μορφή τις λέξεις ναύτης και ράφτης, συμπληρώνοντας έτσι τα κενά;
Ένας προκομμένος ράφτης έραψε στολή στον ναύτη, μα του ναύτη η στολή τού ερχότανε μικρή. Τα καπέλα για τους ναύτες δεν τα φτιάχνουνε οι ράφτες.

7. Τα γράμματα γλίστρησαν από τη σελίδα του βιβλίου. Βάλε στη θέση του ό,τι νομίζεις πως λείπει και έπειτα συμπλήρωσε τον πίνακα με δύο δικά σου παραδείγματα.
Κύρια αρσενικά ουσιαστικά:
ο Γρηγόρης
ο Βασίλης
ο Λευτέρης
ο Αντώνης
ο Θανάσης

Κοινά αρσενικά ουσιαστικά
ο μαθητής
ο καθηγητής
ο μανάβης
ο μπακάλης
ο βιβλιοπώλης

8. Μπορείς να καταλάβεις ποιες λέξεις περιγράφουν οι παρακάτω φράσεις; Για να βοηθηθείς, δίνεται η αρχή της κάθε λέξης.
Κρύβουν πολλές φορές τον ήλιο:  σύννεφα
Τα φέρνει ο ταχυδρόμος:  γράμματα
Μετά το τρία είναι το:  τέσσερα
Η τόλμη λέγεται αλλιώς και:  θάρρος
Το όνομα της χώρας μας:  Eλλάδα
Μετά την Παρασκευή είναι το:  Σάββατo
Μας δίνει το μέλι:  μέλισσα
Σε αυτή κολυμπούμε το καλοκαίρι:  θάλασσα
Από αυτή φτιάχνεις πύργους στην παραλία:  άμμος