Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της τρίτης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Στον κόσμο των κόμικς".
1. Το οι και το ει πήγαν στη γιορτή των ζώων. Όμως από τον πολύ χορό ζαλίστηκαν και έφυγαν από τη θέση τους. Μπορείς να τα βοηθήσεις να ξαναμπούν εκεί που ήταν; Μην ξεχάσεις να βάλεις τους τόνους και τα κεφαλαία γράμματα εκεί που πρέπει.
Όλοι οι βάτραχοι γλεντούν, τραγουδάνε και γελούν,
και οι σκίουροι χορεύουν, ξεκαρδίζονται και τρέχουν.
ασβοί και χελώνες γύρα κάνουν στις κολόνες,
και οι γκρίζοι ποντικοί ροκανίζουν το τυρί.
Μόνο ένα βατραχάκι τούς κοιτάει απ’ το ρυάκι.
Δε μιλάει ούτε γελάει, πότε πότε τραγουδάει:
«Ποιος θα έρθει, ποιος θα φύγει; Ποιος με μένανε θα μείνει;»
Κι έρχεται μια βατραχίνα όμορφη σαν μπαλαρίνα
και του δίνει ένα φιλί κι έζησαν οι δυο μαζί.
2. Τα αι, ει, οι και ου, χοροπηδώντας στη γιορτή, έχασαν τα καπέλα τους! Διάβασε το κείμενο και βάλε τους τόνους.
Είκοσι μαϊμούδες και δέκα ποντικοί
στην είσοδο της αίθουσας
που γίνονται χοροί
είναι χαρούμενοι πολύ,
γελούν και παίζουν όλοι μαζί.
• Κόψε μία σελίδα από μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό και χρωμάτισε κόκκινα τα δίψηφα φωνήεντα και μπλε τα δίψηφα σύμφωνα.
Για να λύσουμε αυτήν την άσκηση θα πρέπει να πάρουμε μία εφημερίδα ή ένα περιοδικό και να κόψουμε μία σελίδα. Καλό είναι να ζητήσουμε την βοήθεια κάποιου μεγαλύτερου ώστε να μην κοπούμε. Έπειτα, χρωματίζουμε με κόκκινο χρώμα τα δίψηφα (αι, οι, ου κτλ.) και με μπλε χρώμα τα δίψηφα σύμφωνα (στ, μπ, ντ κτλ.) που θα βρούμε στα άρθρα.
3. O Λουκάς έκανε την παρακάτω άσκηση, αλλά ήταν αφηρημένος. Μπέρδεψε τα μπ, ντ, γκ, γγ, τζ και τσ. Μπορείς να διορθώσεις τα λάθη του;
O μπαντάς μπαμπάς του Μπίνου Ντίνου και της
Αγκελικής Αγγελικής πήγε στο γγαράζ γκαράζ, για
να πάρει το αυτοκίνητό του. Έβαλε το χέρι στο τζεπάκι τσεπάκι του,
βρήκε τα κλειδιά του, ντήκε μπήκε στο αυτοκίνητο, άνοιξε το
τσάμι τζάμι του, για να χαιρετήσει, και ξεκίνησε για το ταξίδι του.
4. Συμπλήρωσε τις προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις.
Για να ανεβώ στον τρίτο όροφο, παίρνω το ασανσέρ.
Τον αδελφό μου τον λένε Εμμανουήλ.
Έφτιαξα ένα παζλ με εκατό κομμάτια.
Το αγαπημένο μου χρώμα είναι το ροζ.
Το σχολείο μας θερμαίνεται με καλοριφέρ.
5. Δε φτάνει που ο Αρμπέν έχασε το δόντι του, έχασε και όλα τα σίγμα από το τετράδιό του. Μπορείς να τον βοηθήσεις να βάλει τα σίγμα που λείπουν;
Το στριμμένο το σκουλήκι
μέσα στη σαπουνοθήκη
πλένει ένα σαλιγκάρι
με σαπούνι και σφουγγάρι!
«Στάσου» λέει «κι είσαι χάλια
με τη σκόνη, μες τα σάλια…
Στάσου, σαματά μην κάνεις
δε σε σκούπισα ακόμα.
Μη στριγκλίζεις θα σου μπούνε
σαπουνάδες μες το στόμα!»
6. Για να αρχίσουν οι λέξεις να γελούν, βάλε τους τόνους.
— Από πού είσαι ποταμάκι;
— Από κείνο το βουνό.
— Πώς τον λένε τον παππού σου;
— Σύννεφο στον ουρανό.
— Ποια είναι η μάνα σου;
— Η μπόρα!
— Πώς κατέβηκες στη χώρα;
— Τα χωράφια να ποτίσω και τους μύλους να γυρίσω.
— Στάσου να σε δούμε λίγο ποταμάκι μου καλό.
— Βιάζομαι πολύ να φύγω να ανταμώσω το γιαλό.
1. Το οι και το ει πήγαν στη γιορτή των ζώων. Όμως από τον πολύ χορό ζαλίστηκαν και έφυγαν από τη θέση τους. Μπορείς να τα βοηθήσεις να ξαναμπούν εκεί που ήταν; Μην ξεχάσεις να βάλεις τους τόνους και τα κεφαλαία γράμματα εκεί που πρέπει.
Όλοι οι βάτραχοι γλεντούν, τραγουδάνε και γελούν,
και οι σκίουροι χορεύουν, ξεκαρδίζονται και τρέχουν.
ασβοί και χελώνες γύρα κάνουν στις κολόνες,
και οι γκρίζοι ποντικοί ροκανίζουν το τυρί.
Μόνο ένα βατραχάκι τούς κοιτάει απ’ το ρυάκι.
Δε μιλάει ούτε γελάει, πότε πότε τραγουδάει:
«Ποιος θα έρθει, ποιος θα φύγει; Ποιος με μένανε θα μείνει;»
Κι έρχεται μια βατραχίνα όμορφη σαν μπαλαρίνα
και του δίνει ένα φιλί κι έζησαν οι δυο μαζί.
2. Τα αι, ει, οι και ου, χοροπηδώντας στη γιορτή, έχασαν τα καπέλα τους! Διάβασε το κείμενο και βάλε τους τόνους.
Είκοσι μαϊμούδες και δέκα ποντικοί
στην είσοδο της αίθουσας
που γίνονται χοροί
είναι χαρούμενοι πολύ,
γελούν και παίζουν όλοι μαζί.
• Κόψε μία σελίδα από μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό και χρωμάτισε κόκκινα τα δίψηφα φωνήεντα και μπλε τα δίψηφα σύμφωνα.
Για να λύσουμε αυτήν την άσκηση θα πρέπει να πάρουμε μία εφημερίδα ή ένα περιοδικό και να κόψουμε μία σελίδα. Καλό είναι να ζητήσουμε την βοήθεια κάποιου μεγαλύτερου ώστε να μην κοπούμε. Έπειτα, χρωματίζουμε με κόκκινο χρώμα τα δίψηφα (αι, οι, ου κτλ.) και με μπλε χρώμα τα δίψηφα σύμφωνα (στ, μπ, ντ κτλ.) που θα βρούμε στα άρθρα.
3. O Λουκάς έκανε την παρακάτω άσκηση, αλλά ήταν αφηρημένος. Μπέρδεψε τα μπ, ντ, γκ, γγ, τζ και τσ. Μπορείς να διορθώσεις τα λάθη του;
O μπαντάς μπαμπάς του Μπίνου Ντίνου και της
Αγκελικής Αγγελικής πήγε στο γγαράζ γκαράζ, για
να πάρει το αυτοκίνητό του. Έβαλε το χέρι στο τζεπάκι τσεπάκι του,
βρήκε τα κλειδιά του, ντήκε μπήκε στο αυτοκίνητο, άνοιξε το
τσάμι τζάμι του, για να χαιρετήσει, και ξεκίνησε για το ταξίδι του.
4. Συμπλήρωσε τις προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις.
Για να ανεβώ στον τρίτο όροφο, παίρνω το ασανσέρ.
Τον αδελφό μου τον λένε Εμμανουήλ.
Έφτιαξα ένα παζλ με εκατό κομμάτια.
Το αγαπημένο μου χρώμα είναι το ροζ.
Το σχολείο μας θερμαίνεται με καλοριφέρ.
5. Δε φτάνει που ο Αρμπέν έχασε το δόντι του, έχασε και όλα τα σίγμα από το τετράδιό του. Μπορείς να τον βοηθήσεις να βάλει τα σίγμα που λείπουν;
Το στριμμένο το σκουλήκι
μέσα στη σαπουνοθήκη
πλένει ένα σαλιγκάρι
με σαπούνι και σφουγγάρι!
«Στάσου» λέει «κι είσαι χάλια
με τη σκόνη, μες τα σάλια…
Στάσου, σαματά μην κάνεις
δε σε σκούπισα ακόμα.
Μη στριγκλίζεις θα σου μπούνε
σαπουνάδες μες το στόμα!»
6. Για να αρχίσουν οι λέξεις να γελούν, βάλε τους τόνους.
— Από πού είσαι ποταμάκι;
— Από κείνο το βουνό.
— Πώς τον λένε τον παππού σου;
— Σύννεφο στον ουρανό.
— Ποια είναι η μάνα σου;
— Η μπόρα!
— Πώς κατέβηκες στη χώρα;
— Τα χωράφια να ποτίσω και τους μύλους να γυρίσω.
— Στάσου να σε δούμε λίγο ποταμάκι μου καλό.
— Βιάζομαι πολύ να φύγω να ανταμώσω το γιαλό.
0 Σχόλια