Με το «σεις» και με το «σας» - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της δεύτερης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Με το «σεις» και με το «σας»".

1. Αντέγραψε στο μπαλονάκι αυτό που ο Λουκάς λέει ευγενικά στον περιπτερά.
Με το «σεις» και με το «σας» - Τετράδιο Εργασιών - από το https://idaskalos.blogspot.com

Σας παρακαλώ, μου δίνετε μια σοκολάτα;

2. Σβήσε τι δε θα έλεγες ποτέ στον διευθυντή του σχολείου σου και εξήγησε γιατί. Μετά πες πώς θα του έλεγες εσύ το ίδιο πράγμα και γράψε το στο τετράδιό σου.
☛ Μου δίνετε, σας παρακαλώ, εκείνο το βιβλίο;
Μου δίνεις δύο κιμωλίες;
Θα έρθεις στη γιορτή αύριο;
☛ Θα έρθετε στην εκδρομή αύριο;

Δεν θα μιλούσα ποτέ στον διευθυντή του σχολείου χρησιμοποιώντας ενικό αριθμό. Είναι αγένεια! Ο σωστός τρόπος θα ήταν:
Μου δίνετε σας παρακαλώ δύο κιμωλίες;
Θα έρθετε στη γιορτή αύριο;

3. Χρωμάτισε εκείνες τις φράσεις που δε θα έλεγες ποτέ στον καλύτερό σου φίλο και σκέψου γιατί. Έπειτα σκέψου πώς θα του έλεγες εσύ το ίδιο πράγμα και γράψε το στο τετράδιό σου.
☛ Μου δίνεις, σε παρακαλώ, τις μπογιές;
Μου δίνετε το τετράδιο;
☛ Πήγαινε, σε παρακαλώ, λίγο πιο πέρα.
Θα μπορούσατε, σας παρακαλώ, να πάτε λίγο πιο πέρα;

Δεν θα μιλούσα ποτέ στον καλύτερό μου φίλο χρησιμοποιώντας πληθυντικό αριθμό. Ο σωστός τρόπος θα ήταν:
Μου δίνεις (σε παρακαλώ) το τετράδιο; 
Μπορείς (σε παρακαλώ) να πας λίγο πιο πέρα;

4. Η Χαρά και η Βάγια έπαιξαν μέσα στο ταχυδρομείο το παρακάτω παιχνίδι: Χώρισε φωναχτά τις λέξεις σε συλλαβές και ένωσε την κάθε λέξη με τον αριθμό των συλλαβών που έχει.
Με το «σεις» και με το «σας» - Τετράδιο Εργασιών - από το https://idaskalos.blogspot.com
Μπλοκ, Δέμα, Γράμμα, Φάκελος, Κουμπαράς, Επιταγή, Γραμματόσημο, Ταχυδρομείο.

5. Αντέγραψε τις παρακάτω λέξεις.
Με το «σεις» και με το «σας» - Τετράδιο Εργασιών - από το https://idaskalos.blogspot.com

καλημέρα, καλησπέρα, καληνύχτα

6. Γράψε τις λέξεις βάζοντας τον τόνο στη σωστή συλλαβή. Μην ξεχάσεις την τελεία στο τέλος της πρότασης.
O παππούς είναι γέρος
O σπάγκος είναι γερός

Το κρεβάτι μου είναι μονό
Το σκυλάκι μου παίζει μόνο του.

Δε μου είπε πότε θα έρθει.
Δε θα το ξανακάνω ποτέ

O μπακαλιάρος δεν τρώγεται ωμός
Με πονά λίγο ο ώμος μου.

Μια φορά κι έναν καιρό...
Παίρνω φόρα και πηδώ.

Δίπλα στο σπίτι φυτέψαμε μια λεύκα
Τα ρούχα που φορούσε ήταν λευκά

7. Βάλε τον τόνο στα σκαλιά και γράψε τις δύο λέξεις που θα βρεις κάθε φορά.
Με το «σεις» και με το «σας» - Τετράδιο Εργασιών - από το https://idaskalos.blogspot.com
καμάρα, κάμαρα
Αθήνα, Αθηνά