Τελειώνοντας την Β' ενότητα της Γεωγραφίας, με τίτλο "Το φυσικό περιβάλλον", καλούμαστε να λύσουμε το 3ο φύλλο αξιολόγησης στο τετράδιο εργασιών. Πάμε να δούμε πως τις λύσεις των ασκήσεων.

1. Συμπληρώστε τις προτάσεις με τις λέξεις που λείπουν:
1. Οι ισθμοί, οι πορθμοί, οι κόλποι και τα νησιά ανήκουν στον οριζόντιο διαμελισμό.
2. Το Λευκό Όρος ανήκει στην οροσειρά των Άλπεων.
3. Οι δύο μεγαλύτεροι ποταμοί του πλανήτη μας είναι ο Νείλος και ο Αμαζόνιος .
4. Το σύνολο των περιοχών του γλυκού νερού ενός τόπου αποτελεί το υδρογραφικό δίκτυο αυτού.
5. Ο οριζόντιος και ο κατακόρυφος διαμελισμός αποτελούν το ηπειρωτικό ανάγλυφο της Γης.
6. Η λίμνη Βαϊκάλη είναι η βαθύτερη λίμνη του κόσμου.
7. Ο άνεμος, το νερό και η διαφορά της θερμοκρασίας αποτελούν τις εξωγενείς δυνάμεις.
8. Οι σεισμοί και τα ηφαίστεια είναι ενδογενείς δυνάμεις.

2. Να διαλέξετε τη σωστή πρόταση και να σημειώσετε «Χ» στο διπλανό της τετράγωνο
α) Η Νεκρά Θάλασσα και η Κασπία Θάλασσα είναι λίμνες με αλμυρό νερό Χ
β) Οι σεισμοί είναι μία από τις εξωγενείς δυνάμεις που εκδηλώνονται
στην επιφάνεια της Γης
γ) Διάβρωση προκαλείται, όταν θρυμματίζονται τα πετρώματα εξαιτίας
των μεταβολών της θερμοκρασίας
δ) Ο μεγαλύτερος ποταμός της Γης είναι ο Μισισιπής
ε) Το εξωτερικό στρώμα της Γης είναι στερεό και λέγεται λιθόσφαιρα Χ
στ) Άρδευση είναι το πότισμα των καλλιεργημένων εκτάσεων Χ

3. Αν βρείτε τη λέξη που ορίζει κάθε πρόταση, θα διαβάσετε στις κόκκινες γραμμές πώς λέγεται η μεγάλη έκταση ξηράς που βρίσκεται ανάμεσα στους ωκεανούς.
1. Είναι το ανάγλυφο που διακρίνεται σε οριζόντιο και κατακόρυφο διαμελισμό
2. Ο Αμαζόνιος θεωρείται ο «…» του πλανήτη
3. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν μορφές του ανάγλυφου της Γης.
4. Ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Γης.
5. Φυτά που αναπτύσσονται στην τούνδρα (μόνο το καλοκαίρι).
6. Έτσι λέγονται οι δυνάμεις που δρουν στο εσωτερικό της Γης.
7. Προκαλείται κατά τη σύγκρουση των λιθοσφαιρικών πλακών.

1. Ηπειρωτικό
2. Πνεύμονας
3. Γεωμορφολογικά
4. Νείλος
5. Βρύα
6. Ενδογενείς
7. Σεισμός

4. Με τις λέξεις και τις φράσεις των παρενθέσεων προσπαθήστε να δημιουργήσετε συνδέσεις με το «ηπειρωτικό ανάγλυφο της Γης», έτσι ώστε να δείξετε τις σχέσεις που υπάρχουν ανάμεσα στις έννοιες των λέξεων και των φράσεων αυτών (κατακόρυφος διαμελισμός, οροσειρές, πεδιάδες, Ιμαλάια, Καύκασος, Έβερεστ, Κιβωτός του Νώε, πεδιάδα Ρωσίας, όρος, Μόσχα). Χρησιμοποιήστε τα εξής σχήματα:
3ο φύλλο αξιολόγησης - Γεωγραφία ΣΤ' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com