Στο εικοστό τέταρτο κεφάλαιο των μαθηματικών της Β' Δημοτικού, θα μάθουμε να βρίσκουμε με ευχέρεια τα γινόμενα με το 5 και το 10, αξιοποιώντας τη σχέση μισό ή διπλάσιο. Ειδικότερα, θα πρέπει να μπορούμε να ελέγχουμε το γινόμενο αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία και εποπτικό υλικό ή τα δάχτυλα, να χρησιμοποιούμε την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού, και να λύνουμε προβλήματα που απαιτούν τη χρήση προπαίδειας. Επίσης θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Στον πολλαπλασιασμό, αν αλλάξουν θέση οι αριθμοί που πολλαπλασιάζουμε (αντιμεταθετική ιδιότητα), το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο . Π.χ.: 3 x 30 = 30 10 x 3 = 30
Δείτε τα βίντεο με την Προπαίδεια του 5 και την Προπαίδεια του 10
● Για να υπολογίσουμε γρήγορα το γινόμενο ενός φυσικού αριθμού με το 10, απλά βάζομαι στο τέλος του αριθμού ένα μηδενικό. Π.χ.: 2 x 10 = 20 , 10 x 2 = 20 , 8 x 10 = 80 , 6 x 10 = 60 , 10 x 6 = 60
● Η μητέρα της Ζωής πούλησε 3 κανάτες το πρωί, που κοστίζουν 3 x 30€ = 90€, και 3 πιάτα το απόγευμα που κοστίζουν 3 x 25€ = 75€. Άρα περισσότερα χρήματα εισέπραξε το πρωί, αφού 90€ > 75€.
Κεφ. 24ο: Βρίσκω τη προπαίδεια του 10 και του 5 - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
● Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι, όταν διπλασιάζεται ο ένας από τους δύο αριθμούς σε έναν πολλαπλασιασμό, διπλασιάζεται και το αποτέλεσμα. Δηλαδή όταν το 3 έγινε 6 ή το 6 έγινε 12, τότε το 15 έγινε 30 ή το 30 έγινε 60.
0 Σχόλια