Στο δέκατο όγδοο κεφάλαιο των μαθηματικών της Β' Δημοτικού, θα μάθουμε να υπολογίζουμε ίδιους αριθμούς με το μυαλό, χρησιμοποιώντας διαφορετικές στρατηγικές. Ειδικότερα, να συνεχίζουμε αριθμητικές αλυσίδες, να  αναγνωρίζουμε διαφορετικούς τρόπους υπολογισμού ενός αθροίσματος με περισσότερους από τρεις προσθετέους και να ταυτίζουμε το σύμβολο x (επί) με διαδοχικές προσθέσεις ίδιων αριθμών.

Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.

Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:

Για να φτιάξουμε έναν αριθμό, μπορούμε να προσθέσουμε άλλους αριθμούς, ακολουθώντας πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
Π.χ. •  4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 20   4 x 5 = 20
•  10 + 10 = 20       2 x 10 = 20
•  8 + 2 + 8 + 2 = (8 + 2) + (8 + 2) = 10 + 10 = 20
•  6 + 4 + 4 + 6 = (6 + 4) + (4 + 6) = 10 + 10 = 20

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
 Ναι, μπορούμε να φτάσουμε στο 100, ανεβαίνοντας ανά 2, 4, 5, 10, 20, 25, και 50.

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
 Όλα τα παιδιά έχουν δίκιο, παρόλο που ο Χρήστος μέτρησε μέχρι το 100 αναβαίνοντας ανά 10 και όχι ανά 1, που λέει ο κανόνας του παιχνιδιού. Με αυτόν τον τρόπο όμως, είναι σαν να μέτρησε μέχρι το 10 αντί για το 100, πράγμα που μπορούμε να πούμε ότι είναι ζαβολιά.

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
 ● Βρίσκω που έγινε το λάθος και γράφω δίπλα σωστά τις αριθμητικές αλυσίδες.
• Το λάθος είναι ότι λείπει ο αριθμός 20, αφού ο κανόνας είναι προσθέτω 5 κάθε φορά.
• Το λάθος είναι οι αριθμοί 40 και 38, αφού ο κανόνας είναι αφαιρώ 2 κάθε φορά.
• Το λάθος είναι ο αριθμός 56, αφού ο κανόνας είναι προσθέτω 20 κάθε φορά.

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
 ●  Οι ημέρες της εβδομάδας είναι 7, οπότε 7 x 5 μέρες = 35 μέρες. Έτσι, δεν μπορεί να είναι η πρώτη, αφού υπολογίζει τις σελίδες επί 4 μέρες, ούτε και η τρίτη αφού τις υπολογίζει επί 6 μέρες. Άρα η σωστή απάντηση είναι η δεύτερη, η μεσαία. 

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
 ● Πόσα πόδια έχουν συνολικά 5 προβατάκια;
Λύση: Κάθε προβατάκι έχει 4 πόδια, άρα 5 φορές 4 = 20

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com
Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com

Κεφ. 18ο: Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών - από το https://idaskalos.blogspot.com

● 60 + 5 + 5 + 10 + 10 + 5 + 5 = 100
  45 + 5 + 3 + 7 + 4 + 6 = 70