Στο δωδέκατο κεφάλαιο των μαθηματικών θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε με άνεση τα κέρματα του ευρώ στις καθημερινές συναλλαγές μας, υπολογίζοντας και ελέγχοντας τα ρέστα. Επίσης να λύνουμε πραγματικά προβλήματα κάνοντας χρήση του € και να αξιοποιούμε πληροφορίες που δίνονται μέσα από εικόνες.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Αν αγοράσουμε τρία τρίγωνα, πώς πρέπει να πληρώσουμε για να μην πάρουμε ρέστα; και πώς για να πάρουμε ρέστα 50 λεπτά;
Ξέρουμε πως το κάθε τρίγωνο κοστίζει 50λ. οπότε τα τρία τρίγωνα κοστίζουν 50λ + 50λ +50λ = 150λ. ή αλλιώς 1€ και 50λ.
Άρα για να μην πάρουμε ρέστα θα πρέπει να δώσουμε ακριβώς 1,50€, ενώ για να πάρουμε, θα πρέπει να δώσουμε 1€ και 50λ. που κοστίζουν, συν 50λ. ακόμη, που μας κάνουν 2€.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Είναι απαραίτητο να ξέρω την αξία των κερμάτων του ευρώ, για να μπορώ να τα ανταλλάξω με άλλα κέρματα, που συνολικά έχουν την ίδια αξία.
Αν αγοράσουμε τρία τρίγωνα, πώς πρέπει να πληρώσουμε για να μην πάρουμε ρέστα; και πώς για να πάρουμε ρέστα 50 λεπτά;
Ξέρουμε πως το κάθε τρίγωνο κοστίζει 50λ. οπότε τα τρία τρίγωνα κοστίζουν 50λ + 50λ +50λ = 150λ. ή αλλιώς 1€ και 50λ.
Άρα για να μην πάρουμε ρέστα θα πρέπει να δώσουμε ακριβώς 1,50€, ενώ για να πάρουμε, θα πρέπει να δώσουμε 1€ και 50λ. που κοστίζουν, συν 50λ. ακόμη, που μας κάνουν 2€.
0 Σχόλια