Ο Περσικός κίνδυνος - Κλασσικά χρόνια - από το «https://idaskalos.blogspot.gr»
Στο δέκατο έκτο μάθημα, του τρίτου κεφαλαίου του βιβλίου της ιστορίας της Δ' Δημοτικού, με τίτλο "Ο Περσικός κίνδυνος" θα μάθουμε για την εκστρατεία των Περσών εναντίον των Ελλήνων και την κατάκτηση της Μακεδονίας. Για την καταστροφή της Ερέτρια από τον περσικό στόλο και τέλος για το σχέδιο του Μιλτιάδη και την μάχη στον Μαραθώνα.

Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:

1. Να παρατηρήσεις τον χάρτη. Γιατί οι Αθηναίοι αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες στον Μαραθώνα;
Οι Αθηναίοι ανησύχησαν πολύ και μετά από σύσκεψη, αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες στον Μαραθώνα. Αυτό γιατί σκέφτηκαν πως αν τους πολεμούσαν κοντά στην Αθήνα και έχαναν, ήταν σίγουρο πως οι Πέρσες θα την κατέστρεφαν και αυτή. Αν τους αντιμετώπιζαν στον Μαραθώνα όμως, ακόμη κι αν έχαναν θα μπορούσαν να οργανωθούν ξανά. Επιπλέον στον Μαραθώνα μπορούσαν να στριμώξουν τους Πέρσες, αφού πίσω τους ήταν η θάλασσα, ούτως ώστε να μην μπορούν να ξεφύγουν.

2. Ποιοι ήταν, κατά την γνώμη σου, οι λόγοι που οι Αθηναίοι κατάφεραν να νικήσουν τους Πέρσες; Ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτής της νίκης;
Οι βασικοί λόγοι που οι Αθηναίοι κατάφεραν να νικήσουν τους Πέρσες ήταν δύο. Ο πρώτος ήταν ότι οι Αθηναίοι υπερασπίζονταν την πατρίδα τους, τους ναούς τους και τις οικογένειές του, ενώ οι Πέρσες δεν είχαν τίποτα να χάσουν, αφού πολεμούσαν μακριά από τα σπίτια τους. Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι με το σχέδιο του Μιλτιάδη, η μάχη έγινε σώμα με σώμα και σε αυτόν τον τομέα οι Αθηναίοι ήταν καλύτεροι. Έτσι οι Αθηναίοι πέτυχαν λαμπρή νίκη και κατάφεραν να απομακρύνουν τον περσικό κίνδυνο.


Ο Περσικός κίνδυνος - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)



Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Να βάλεις τις παρακάτω προτάσεις στη σωστή σειρά:
Ο Περσικός κίνδυνος - Κλασσικά χρόνια - από το «https://idaskalos.blogspot.gr»

2. Ο Μιλτιάδης εφάρμοσε ένα έξυπνο σχέδιο επίθεσης των Ελλήνων κατά των Περσών, γνωστό ως «λαβίδα». Θα μπορούσες, με τη βοήθεια του δασκάλου σου, στις παρακάτω εικόνες να τοποθετήσεις τους δύο στρατούς και να εξηγήσεις πως εξελίχθηκε η μάχη;
Ο Περσικός κίνδυνος - Κλασσικά χρόνια - από το «https://idaskalos.blogspot.gr»

3. Ο αγγελιαφόρος που έφερε το μήνυμα της νίκης στην Αθήνα από τον Μαραθώνα έτρεξε 42 χιλιόμετρα και 195 μέτρα. Υπάρχει κάποιο αγώνισμα σήμερα που να έχει σχέση με αυτό το γεγονός;
Σήμερα, προς τιμήν του αγγελιαφόρου που έφερε το μήνυμα της νίκης στην Αθήνα από τον Μαραθώνα, υπάρχει το Ολυμπιακό αγώνισμα που ονομάζεται Μαραθώνιος δρόμος. Σε αυτό οι αθλητές, διανύουν την ίδια απόσταση που έτρεξε ο αγγελιαφόρος.