Με αυτό το επαναληπτικό ολοκληρώνεται η δεύτερη ενότητα του βιβλίου της ιστορίας όπου μάθαμε για τις νέες αποικίες των Ελλήνων, για τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα, για τους δεσμούς που ένωναν τους Έλληνες, την τέχνη και τα γράμματα της αρχαϊκής εποχής. Επίσης για την κοινωνία, το πολίτευμα και την ζωή στην Σπάρτη, αλλά και για το πολίτευμα της Αθήνας, τον Σόλωνα και τους νόμους του, τον Πεισίστρατο και τον Κλεισθένη.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν έξι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Να παρατηρήσεις τον χάρτη με τις αποικίες των Ελλήνων. Αν ζούσες στην Ελλάδα την εποχή εκείνη και ήσουν οικιστής (ο αρχηγός των αποίκων) πού θα διάλεγες να δημιουργήσεις αποικία; Πώς θα ονόμαζες τη νέα πόλη;
Εγώ αν ήμουν ο αρχηγός των αποικιών, θα διάλεγα να ιδρύσω μία αποικία στην κάτω Ιταλία. Θα επέλεγα αυτήν την τοποθεσία γιατί είναι δίπλα στην χώρα μας και είναι ένα πολύ όμορφο μέρος. Θα την ονόμαζα «Ελληνούπολη» γιατί έτσι θα ξέρουν όλοι από ποια χώρα κατάγονται οι κάτοικοί της.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν έξι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Να παρατηρήσεις τον χάρτη με τις αποικίες των Ελλήνων. Αν ζούσες στην Ελλάδα την εποχή εκείνη και ήσουν οικιστής (ο αρχηγός των αποίκων) πού θα διάλεγες να δημιουργήσεις αποικία; Πώς θα ονόμαζες τη νέα πόλη;
Εγώ αν ήμουν ο αρχηγός των αποικιών, θα διάλεγα να ιδρύσω μία αποικία στην κάτω Ιταλία. Θα επέλεγα αυτήν την τοποθεσία γιατί είναι δίπλα στην χώρα μας και είναι ένα πολύ όμορφο μέρος. Θα την ονόμαζα «Ελληνούπολη» γιατί έτσι θα ξέρουν όλοι από ποια χώρα κατάγονται οι κάτοικοί της.
2. Στον παρακάτω πίνακα οι λέξεις μπερδεύτηκαν. Να τις ξεχωρίσεις και να τις γράψεις δίπλα σωστά.
3. Οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες έγιναν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1896. Πόσα χρόνια μεσολαβούν ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη φορά που γίνονται στη χώρα απ' όπου ξεκίνησαν;
2004 - 1896 = 108 χρόνια
0 Σχόλια