Τα γράμματα - 2η Ενότητα Αρχαϊκά χρόνια  - από το «https://idaskalos.blogspot.gr»
Στο ένατο μάθημα, του δεύτερου κεφαλαίου του βιβλίου της ιστορίας της Δ' Δημοτικού, με τίτλο "Τα γράμματα" θα μάθουμε για την άνθιση των γραμμάτων στην αρχαϊκή εποχή, ειδικότερα για
την ανάπτυξη της ποίησης, της φιλοσοφίας και της ιστορίας.

Δείτε το βίντεο με την αφήγηση του μαθήματος ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε τις λύσεις των ασκήσεων.



Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:

1. Γιατί τα ποιήματα του Ησίοδου ονομάστηκαν διδακτικά; 
Τα ποιήματά του ονομάστηκαν διδακτικά, επειδή με αυτά προσπαθούσε να διδάξει τους ανθρώπους και να τους βοηθήσει να λύσουν τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το έργο του «Έργα και ημέρες» το οποίο αναφέρεται στον αδελφό του τον Πέρση, που ήταν τεμπέλης και του άρεσε να διασκεδάζει. Ο Ησίοδος προσπαθεί να του δώσει συμβουλές, για να γίνει τίμιος και εργατικός.

2.Για ποιον λόγο μαθαίνουμε σήμερα Ιστορία;
Με το μάθημα της ιστορίας, ανακαλύπτουμε πληροφορίες για την ζωή των προγόνων μας, τα κατορθώματά τους, καθώς και τα λάθη τους. Έτσι, χρησιμοποιούμε την ζωή τους ως παράδειγμα προς μίμηση ή σε κάποιες περιπτώσεις, προς αποφυγή.

Τα γράμματα - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)



Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Να συμπληρώσεις την ακροστιχίδα του μεγάλου ποιητή που γνωρίσαμε σ'αυτή την ενότητα
ΗΚΙΡΥΛ - Ποίηση που μιλά για τις χαρές και τις λύπες των ανθρώπων (αντίστρ.).
ΣΟΒΑΡΑ - Κάποιοι, αυτή την εποχή, ασχολήθηκαν με ...... θέματα.
ΙΣΤΟΡΙΑ - Όσοι έγραψαν τα περασμένα, άρχισν να δημιουργούν την ...... .
ΟΜΗΡΟΣ - Μεγάλος ποιητής των γεωμετρικών χρόνων.
ΔΙΔΑΞΟΥΝ - Κάποια ποιήματα προσπαθούσαν να ...... τους ανθρώπους.
ΟΚΟΣΜΟΣ - Οι φιλόσοφοι έψαχναν να βρουν απαντήσεις για το πώς έγινε ..... (με άρθρο).
ΣΑΡΥΛ - Μερικά ποιήματα απαγγέλλονταν με τη συνοδεία της ..... (αντίστρ.).

2. Να βάλεις στον πίνακα τα ονόματα των ποιητών στη θέση που ταιριάζειΤα γράμματα - 2η Ενότητα Αρχαϊκά χρόνια  - από το «https://idaskalos.blogspot.gr»

3. Γίνε κι εσύ ποιητής! Στο βιβλίο σου διάβασες ποιήματα εκείνης της εποχής. Είναι εύκολο να διαπιστώσεις ότι είναι γραμμένα χωρίς ομοιοκαταληξία. Γράψε τώρα κι εσύ, εκφράζοντας ελεύθερα τη σκέψη σου, για τον καλύτερο φίλο ή φίλη σου.
Στο θρανίο το παλιό
κάθομαι με ένα φίλο κολλητό
Τον φίλο αυτόν τον λένε Αντρέα
και είναι ο γιος του Κώστα του κουρέα!