Στο δεύτερο μάθημα, του έκτου κεφαλαίου, του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης", θα μάθουμε για τις τρεις
επόμενες περιπέτειες που έζησαν ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του. Δηλαδή για το ασκί που πήρε από τον Αίολο, όταν πέρασε από το νησί του, για την επίθεση που δέχτηκε από τους Λαιστρυγόνες, όταν πλησίασε το λιμάνι τους και για την επίσκεψή του στο νησί της φοβερής μάγισσας Κίρκης.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Ο Οδυσσέας φεύγοντας από το νησί του Αιόλου πλησίασε πολύ στην Ιθάκη. Τι ήταν αυτό που τον οδήγησε σε νέες περιπέτειες;
Ο Οδυσσέας φεύγοντας από το νησί του Αιόλου, πήρε το ασκί που είχε μέσα του όλους τους άγριους ανέμους. Λίγο πριν φτάσει στην Ιθάκη, ο Οδυσσέας έπεσε για ύπνο. Εκείνη την στιγμή οι σύντροφοί του, που νόμιζαν πως των ασκί είχε μέσα ασήμι και χρυσάφι, το άνοιξαν και ξεχύθηκαν όλοι οι άνεμοι παρασέρνοντας το καράβι μακρυά.
2. Με ποιο τρόπο σώζει ο Οδυσσέας τους συντρόφους του από την Κίρκη; Με βοηθάει η εικόνα 2.
Ο Οδυσσέας πήγε στο παλάτι της Κίρκης, ήπιε το μαγικό ποτό που του έδωσε, όμως όταν εκείνη σήκωσε το ραβδί της για να τον μεταμορφώσει, ο Οδυσσέας άρπαξε το σπαθί του και την ανάγκασε να ξανακάνει τους συντρόφους του ανθρώπους.
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Γιατί νομίζεις ότι το πλοίο που εικονίζεται εδώ ονομάστηκε «Αίολος»;
Έδωσαν στο πλοίο το όνομα Αίολος, επειδή μάλλον ήθελαν να δείξουν πως είναι γρήγορο σαν τον άνεμο.
2. Τι εννοούμε σήμερα, όταν λέμε τη φράση άνοιξε ο ασκός του Αιόλου; Υπογραμμίζω τη σωστή απάντηση.
α) Παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες.
β) Προκαλείται αναστάτωση και ταραχή. <-
γ) Οργίζεται ο Αίολος.
3. Διαβάζω το κείμενο 3 και συμπληρώνω το παρακάτω σχήμα.
Ο Οδυσσέας ήταν πολύτροπος, γενναίος, βασανισμένος, πιστός σύντροφος, ξακουστός βασιλιάς, υπεύθυνος.
επόμενες περιπέτειες που έζησαν ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του. Δηλαδή για το ασκί που πήρε από τον Αίολο, όταν πέρασε από το νησί του, για την επίθεση που δέχτηκε από τους Λαιστρυγόνες, όταν πλησίασε το λιμάνι τους και για την επίσκεψή του στο νησί της φοβερής μάγισσας Κίρκης.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Ο Οδυσσέας φεύγοντας από το νησί του Αιόλου πλησίασε πολύ στην Ιθάκη. Τι ήταν αυτό που τον οδήγησε σε νέες περιπέτειες;
Ο Οδυσσέας φεύγοντας από το νησί του Αιόλου, πήρε το ασκί που είχε μέσα του όλους τους άγριους ανέμους. Λίγο πριν φτάσει στην Ιθάκη, ο Οδυσσέας έπεσε για ύπνο. Εκείνη την στιγμή οι σύντροφοί του, που νόμιζαν πως των ασκί είχε μέσα ασήμι και χρυσάφι, το άνοιξαν και ξεχύθηκαν όλοι οι άνεμοι παρασέρνοντας το καράβι μακρυά.
2. Με ποιο τρόπο σώζει ο Οδυσσέας τους συντρόφους του από την Κίρκη; Με βοηθάει η εικόνα 2.
Ο Οδυσσέας πήγε στο παλάτι της Κίρκης, ήπιε το μαγικό ποτό που του έδωσε, όμως όταν εκείνη σήκωσε το ραβδί της για να τον μεταμορφώσει, ο Οδυσσέας άρπαξε το σπαθί του και την ανάγκασε να ξανακάνει τους συντρόφους του ανθρώπους.
Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Γιατί νομίζεις ότι το πλοίο που εικονίζεται εδώ ονομάστηκε «Αίολος»;
Έδωσαν στο πλοίο το όνομα Αίολος, επειδή μάλλον ήθελαν να δείξουν πως είναι γρήγορο σαν τον άνεμο.
2. Τι εννοούμε σήμερα, όταν λέμε τη φράση άνοιξε ο ασκός του Αιόλου; Υπογραμμίζω τη σωστή απάντηση.
α) Παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες.
β) Προκαλείται αναστάτωση και ταραχή. <-
γ) Οργίζεται ο Αίολος.
3. Διαβάζω το κείμενο 3 και συμπληρώνω το παρακάτω σχήμα.
Ο Οδυσσέας ήταν πολύτροπος, γενναίος, βασανισμένος, πιστός σύντροφος, ξακουστός βασιλιάς, υπεύθυνος.
0 Σχόλια