Πελίας και Ιάσονας - Ενότητα 4 - η Αργοναυτική εκστρατεία
Στο δεύτερο μάθημα, του τέταρτου κεφαλαίου του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Πελίας και Ιάσονας" θα μάθουμε για τον γιο του Αίσονα, τον Ιάσονα και για τον βασιλιά Πελία.

Δείτε το βίντεο με την αφήγηση του μαθήματος ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε τις λύσεις των ασκήσεων.


Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:

1. Ποιον άθλο ανέθεσε ο Πελίας στον Ιάσονα και γιατί;
Ο Πελίας ζήτησε από τον Ιάσονα να του φέρει από την Κολχίδα το χρυσόμαλλο δέρας, για να αποφύγει να δώσει στον Ιάσονα τον θρόνο, ελπίζοντας ότι δεν θα τα κατάφερνε.

2. Παρατηρώ την εικόνα 1 και αφηγούμαι πώς κατασκευάστηκε η Αργώ.
Στην εικόνα βλέπουμε τον Άργο και την Αθηνά να κατασκευάζουν την Αργώ. 
Το κείμενο λέει πως βοήθησε και η Ήρα κουβαλώντας κορμούς δέντρων, και πως η Αθηνά κάρφωσε στην πλώρη του πλοίου ένα κομμάτι ξύλο, από την ιερή βελανιδιά του Δία στη Δωδώνη.

3. Τι ήταν οι Συμπληγάδες πέτρες; Με βοηθάει το κείμενο 2.
Οι Συμπληγάδες πέτρες ήταν δύο τεράστιοι βράχοι, που όποτε περνούσε κάτι ανάμεσά τους, αυτοί έκλειναν και το κατέστρεφαν.


Πελίας και Ιάσονας - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Ζωγραφίζω ή φτιάχνω με χαρτοκοπτική τη δικιά μου Αργώ.

2. Γράφω από πού πήρε το όνομά της η Αργώ και οι Αργοναύτες.
Το όνομά της η Αργώ και οι Αργοναύτες, το πήραν από το όνομα αυτού που έφτιαξε το καράβι, τον Άργο.

3. Διαβάζω το κείμενο 3 και απαντώ. Από ποια σημεία του κειμένου φαίνεται η δύναμη της μουσικής; Συζητάμε το θέμα στην τάξη.
Η δύναμη της μουσικής φαίνεται πρώτων από εκεί που λέει πως κάθε φορά που ο Ορφέας έπαιζε την λύρα του η θάλασσα γαλήνευε, τα ζώα ημέρευαν και τα κλαδιά των δέντρων σάλευαν στον ρυθμό της μουσικής του και δεύτερων από εκεί που λέει πως η Περσεφόνη και ο Πλούτωνας μαγεμένοι από τη μουσική του δέχτηκαν να του δώσουν πίσω την Ευρυδίκη.


Πελίας και Ιάσονας - Ενότητα 4 - η Αργοναυτική εκστρατεία