Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της εικοστής τρίτης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Για να γελάσουμε...".
1. O Λουκάς και η Γαλήνη θέλουν να φτιάξουν μια αστεία ιστορία. Για να μην ξεχάσουν τις ιδέες τους, κράτησαν ανακατεμένες σημειώσεις. Διάβασέ τες και βοήθησέ τους με την αστεία ιστορία τους. Γράψε την ιστορία αυτή στο τετράδιό σου.
Μια φορά κι έναν καιρό, η μικρή Κοκκινοσκουφίτσα αποφάσισε να επισκεφτεί την γιαγιά της, που ζούσε μέσα στο δάσος! Στον δρόμο συνάντησε τα τρία γουρουνάκια.
- Καλημέρα Κοκκινοσκουφίτσα!
- Καλημέρα Γουρουνάκια! Τι κάνετε;
- Καλά είμαστε, ψάχνουμε να βρούμε φαγητό!
- Θέλετε να έρθετε και εσείς στο σπίτι της Γιαγιάς μου, να φάμε όλοι μαζί; Πρέπει να δοκιμάσετε οπωσδήποτε τα κουλουράκια της!
- Ναι αμέ!!! Πάμε!
Έτσι λοιπόν ξεκίνησαν όλοι μαζί για το σπιτάκι της Γιαγιάς.
Την ίδια μέρα, ο λύκος είχε ξυπνήσει με πόνους στην κοιλιά του. Είχε πάθει ίωση και δεν είχε όρεξη να φάει κανέναν! Αποφάσισε λοιπόν να πάει στον γιατρό.
- Κύριε λύκε μου βλέπω πως έχετε ίωση!
- Αλήθεια γιατρέ; Και τι πρέπει να κάνω;
- Χρειάζεστε ξεκούραση και καλή διατροφή! Για μία εβδομάδα πρέπει να τρώτε μόνο χόρτα!
- Μόνο χόρτα;!
- Ναι! Μόνο έτσι θα γίνει καλά το στομάχι σας.
- Εντάξει γιατρέ! Θα κάνω ότι μου πείτε... είπε απογοητευμένος ο λύκος και πήρε τον δρόμο της επιστροφή.
Είχε πάει πια μεσημέρι όταν η Κοκκινοσκουφίτσα με τα Γουρουνάκια έφτασαν στο σπίτι της Γιαγιάς.
- Γιαγιά Γιαγιά ήρθαμε!!! φώναξε η Κοκκινοσκουφίτσα, χωρίς να πάρει απάντηση!
- Χτύπησέ της την πόρτα! είπε το ένα γουρουνάκι!
Η Κοκκινοσκουφίτσα χτύπησε την πόρτα, όμως δεν πήρε απάντηση...
- Τώρα τι θα κάνουμε;! ρώτησε το μικρό γουρουνάκι που γουργούριζε η κοιλιά του από την πείνα.
- Μάλλον θα πρέπει να γυρίσουμε! είπε το μεσαίο γουρουνάκι και πήρε τον δρόμο της επιστροφής.
Περπατούσαν για περίπου μισή ώρα όταν ξαφνικά αναφώνησε ενθουσιασμένη η Κοκκινοσκουφίτσα:
- Το βρήκα!!! Γιατί δεν κάνουμε πικ νικ;
- Τέλεια ιδέα! Φώναξαν τα γουρουνάκια!
Έτσι λοιπόν, βρήκαν ένα ωραίο σημείο, έστρωσαν κάτω ένα τραπεζομάντιλο και ετοιμάσανε ένα πλούσιο γεύμα με τα φαγητά που είχε στο καλάθι της η Κοκκινοσκουφίτσα και με διάφορα φρούτα που μάζεψαν από το δάσος!
Η ώρα περνούσε ευχάριστα, όταν ξαφνικά το μεγάλο γουρουνάκι φώναξε τρομαγμένο και σηκώθηκε όρθιο!
- Ο λύκος ο λύκος!!!
- Όχι όχι μην φοβάστε δεν θα σας φάω...! Συνεχίστε το φαγητό σας. είπε σκυθρωπός ο λύκος.
- Τι έχεις λύκε, γιατί είσαι έτσι κατσούφης;
- Με πονάει η κοιλιά μου! Ο γιατρός μου είπε ότι μπορώ να φάω μόνο χόρτα, μα εγώ δεν ξέρω ποια από αυτά τρώγονται και ποια όχι! Εσείς γουρουνάκια μπορείτε να με βοηθήσετε;
- Άντε!!! Τι να σε κάνουμε; Έλα κάτσε εδώ και εμείς θα σου φέρουμε μερικά χορταράκια!
- Αχ σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Δεν θα το ξεχάσω ότι με βοηθήσατε!!!
Έτσι κι έγινε λοιπόν! Τα γουρουνάκια με την Κοκκινοσκουφίτσα έδωσαν στον λύκο χορταράκια για να φάει. Για να γίνουν πιο νόστημα, η Κοκκινοσκουφίτσα τους έριξε λίγο λεμονάκι και αλατάκι!
Αφού φάγανε, ο λύκος τους ευχαρίστησε για ακόμα μια φορά και πήραν όλοι τον δρόμο του γυρισμού!
Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
2. Συμπλήρωσε το παρακάτω κείμενο, για να φτιάξεις μια αστεία ιστορία.
Η Κοκκινοσκουφίτσα ξεκίνησε να βρει τη γιαγιά της, που έμενε σε ένα μικρό νησί. Όταν μπήκε στη μικρή της βάρκα, συνάντησε τον Κοντορεβυθούλη. O Κοντορεβυθούλης τη ρώτησε που πηγαίνει. Εκείνη του απάντησε ότι πηγαίνει στη γιαγιά της. O Κοντορεβυθούλης πρότεινε να την βοηθήσει να βρει τον δρόμο. Όταν η Κοκκινοσκουφίτσα έφτασε στο νησάκι, βγήκε από τη βάρκα.
• Αν θέλεις, συνέχισε την ιστορία στο τετράδιό σου.
Το νησάκι ήταν μαγευτικό! Όπου κι αν έστρεφαν το βλέμμα τους εντυπωσιάζονταν από την ομορφιά της φύσης!
Η Κοκκινοσκουφίτσα έδειξε το δάσος που βρισκόταν στο κέντρο του νησιού και εξήγησε πως εκεί είναι το καλυβάκι της γιαγιάς της.
Ο Κοντορεβυθούλης τότε, της είπε να περιμένει κι άρχισε να τριγυρνάει στην παραλία ψάχνοντας για μικρά βοτσαλάκια. Ύστερα από λίγο επέστρεψε έχοντας στην αγκαλιά του κάθε λογής μικρό πετραδάκι!
- Τι τα χρειάζεσαι όλα αυτά; Ρώτησε η Κοκκινοσκουφίτσα.
- Αα θα τα πετάω πίσω μας καθώς θα πηγαίνουμε προς την γιαγιά σου. Έτσι όταν θα χρειαστεί να γυρίσεις, να μην χάσεις τον δρόμο! Της εξήγησε ο Κοντορεβυθούλης.
Ξεκίνησαν λοιπόν να περπατάνε. Ακολούθησαν ένα μικρό μονοπάτι ανάμεσα στις φυλλωσιές που τους οδήγησε στην καρδιά του δάσους! Εκεί, σε ένα ξέφωτο, είδαν ένα όμορφο καλυβάκι και πολλά παρτέρια με λουλούδια!
- Γιαγιά! Γιαγιά! φώναξε χαρούμενα η Κοκκινοσκουφίτσα!
- Εγγονούλα μου! αναφώνησε η γιαγιά και έτρεξε να την αγκαλιάσει!
- Γιαγιά από δω ο φίλος μου ο Κοντορεβυθούλης! Με βοήθησε να σε βρω! είπε και τράβηξε από το μανίκι τον Κοντορεβυθούλη, που στεκόταν ντροπαλά στην άκρη.
- Ωω περάστε τότε μέσα να σας φιλέψω! Μόλις έψησα μερικά μουστοκούλουρα! Θα σας βράσω και ένα κακάο για να πιείτε! Ελάτε ελάτε!!!
Έτσι, τα παιδιά ακολούθησαν την γιαγιά στην καλύβα. Αφού φάγανε, βοηθήσανε την γιαγιά στις δουλειές της και άκουσαν τα παραμύθια που είχε να τους διηγηθεί, αποφάσισαν πως έπρεπε να επιστρέψουν σπίτι!
Αποχαιρέτισαν την γιαγιά και ακολούθησαν τα βοτσαλάκια που άφηνε στο διάβα τους ο Κοντορεβυθούλης. Πήραν την βάρκα και γύρισαν στην πόλη τους.
Και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.
3. Ένωσε αυτά που λέει ο Χατζηαβάτης με τις απαντήσεις που δίνει ο Καραγκιόζης.
4. Ο Λουκάς ψάχνει να βρει διάφορες πληροφορίες στο βιβλίο «Εικόνες από τις τέχνες». Σε ποια σελίδα του βιβλίου μπορεί να βρει καθετί από αυτά που ψάχνει;
Πότε χτίστηκε ο Παρθενώνας;
Στη σελίδα 53
Πώς γυρίζεται μια ταινία;
Στη σελίδα 73
Ποιοι είναι οι μεγάλοι ζωγράφοι;
Στη σελίδα 7
5. Όπως τα περισσότερα βιβλία, έτσι και τα κεφάλαια των βιβλίων μπορούν να έχουν πίνακα περιεχομένων. Κοίταξε την ενότητα 20 του βιβλίου σου και γράψε τον πίνακα περιεχομένων της. Μην ξεχάσεις τον αριθμό των σελίδων.
Ενότητα 20: Ποιος είναι; Τι κάνει; | Σελίδα
1. Η ταυτότητα του Μαξ | 36
2. Η χελώνα καρέτα - καρέτα | 37
3. Η συνέντευξη με τον κυρ-Παντελή | 39
4. Ο παγοπώλης | 41
5. Πίνακας γραμματικής | 41
6. Δουλειές | 42
6. Συμπλήρωσε με επίθετα τις προτάσεις όπως στο παράδειγμα. Πρόσεξε! Τα επίθετα αυτά πρέπει να τελειώνουν σε -ιμος, -ινος ή -ικος.
Τα ξύλινα παιχνίδια μού αρέσουν πιο πολύ από τα πλαστικά.
Η γιαγιά μου μου δίνει πάντα χρήσιμες συμβουλές.
Το μάλλινο πουλόβερ μου είναι πολύ ζεστό.
Χτες πήγα σε μια παιδική θεατρική παράσταση.
O πέτρινος φράχτης της αυλής μας είναι ψηλός.
O Γιάννης είναι αδερφικός μου φίλος.
Το γάλα είναι πολύ ωφέλιμο για τον οργανισμό μας.
7. Για κάθε επίθετο της πρώτης στήλης βρες ένα ουσιαστικό όπως στο παράδειγμα.
αγροτικός ► αγρότης
βραδινός ► βράδυ
εχθρικός ► εχθρός
πήλινος ► πηλός
παιδικός ► παιδί
χάρτινος ► χαρτί
8. Ένωσε καθεμιά από τις παρακάτω εκφράσεις με αυτό που νομίζεις ότι σημαίνει.
Τα φορτώνω στον κόκορα. ⇒ Τεμπελιάζω
Το παίζω στα δάχτυλά μου. ⇒ Ξέρω κάτι πολύ καλά.
Ψάχνω ψύλλους στ’ άχυρα. ⇒ Ψάχνω κάτι που είναι δύσκολο να το βρω.
Δε χαλάω τη ζαχαρένια μου. ⇒ Δεν στεναχωριέμαι πολύ.
Ανακατεύομαι στα πόδια του. ⇒ Ανακατεύομαι στις δουλειές του.
Γράψε τώρα ένα μικρό κείμενο χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις:
Ψάχνω ψύλλους στ’ άχυρα. Ανακατεύομαι στα πόδια του.
Του μπαμπά μου του αρέσει να κάνει μαστορέματα στο σπίτι! Ό,τι χαλάει το διορθώνει μόνος του! Επειδή είναι δύσκολη δουλειά και χρειάζεται συγκέντρωση, προσπαθώ να μην ανακατεύομαι στα πόδια του. Μια φορά θυμάμαι μου είχε ζητήσει να ανοίξω το μαύρο κουτί που έχει δίπλα από τα εργαλεία του και να του φέρω μία μικρή βίδα! Όταν το άνοιξα ξαφνιάστηκα από το πόσες πολλές και διαφορετικές βίδες είχε εκεί μέσα! Ήταν σαν να ψάχνω ψύλλους στ' άχυρα!
0 Σχόλια