Tα μάθατε τα νέα; - Τετράδιο Εργασιών - Γλώσσα Β' Δημοτικού  - από το https://idaskalos.blogspot.com
Πάμε να λύσουμε τις εργασίες και ασκήσεις του τετραδίου εργασιών, της δέκατης ένατης ενότητας, της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Tα μάθατε τα νέα;".

1. Συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις βάζοντας τα επίθετα στη σωστή μορφή.
• Όταν ήμουν μικρός, τα άσπρα (άσπρος) γένια του παππού μου μου έκαναν μεγάλη εντύπωση.
• Oι  μαύροι (μαύρος) μαρκαδόροι μου έχουν όλοι ξεθωριάσει.
• Δύο άσπρες (άσπρος) γάτες κυνηγούσαν ένα μαύρο (μαύρος) πουλί.
• Η γιαγιά είπε ότι τα χρόνια της Κατοχής ήταν μαύρα (μαύρος) χρόνια.
• Έχασα τα κουμπιά του άσπρου (άσπρος) μπουφάν μου.
• Κόπηκαν τα κορδόνια των μαύρων (μαύρος) παπουτσιών μου.
• Θέλω να μάθω ξένες γλώσσες, για να μιλώ με τους ξένους (ξένος).
• «Θα σου μάθω τα μυστικά της ξένης (ξένος) κουζίνας» μου είπε μια μέρα η γιαγιά του Αρμπέν.

2. Ένωσε μία λέξη της πρώτης στήλης με μία άλλη της δεύτερης στήλης και γράψε δίπλα τη λέξη που σχηματίζεται.
μισός - φεγγάρι ⇒ μισοφέγγαρο
χιόνι - νερό ⇒ χιονόνερο
παιδί - τόπος ⇒ παιδότοπος
άγριος - λουλούδι ⇒ αγριολούλουδο
σιγά - τραγουδώ ⇒ σιγοτραγουδώ
αλάτι - πιπέρι ⇒ αλατοπίπερο

3. Για κάθε λέξη βρες ένα υποκοριστικό και ένα μεγεθυντικό όπως
στο παράδειγμα.

σκύλος ⇒ σκυλάκι ⇒ σκύλαρος
μάτια ⇒ ματάκια ⇒ ματάρες
μύτη ⇒ μυτούλα ⇒ μυτάρα
πόρτα ⇒ πορτούλα ⇒ πορτάρα
κολοκύθι ⇒ κολοκυθάκι ⇒ κολοκύθα

4. Η Γαλήνη έγραψε ένα κείμενο για την εφημερίδα της τάξης της, αλλά ήταν αφηρημένη και έκανε 11 λάθη. Βρες τα και αντίγραψε το κείμενο διορθωμένο, ώστε να μπορεί να δημοσιευτεί στην εφημερίδα.
Την προηγούμενη εβδομάδα καλέσαμε στην τάξη μου τον καραγκιοζοπαίχτη Ευγένιο Σπαθάρη. Μας έδειξε τις φιγούρες που έχει φτιάξει μόνος του. Του πήραμε συνέντευξη. Καθένας από εμάς είχε ετοιμάσει μία ερώτηση. Oι περισσότεροι θέλαμε να πιάσουμε τις ξύλινες φιγούρες και να δοκιμάσουμε να παίξουμε. Με πολλή υπομονή και κέφι ο κύριος Σπαθάρης μάς έδειξε την τέχνη του και μας άφησε να αυτοσχεδιάσουμε και να δώσουμε μια μικρή παράσταση! Ήταν μια αξέχαστή μέρα!
Γαλήνη

5. Συμπλήρωσε το κείμενο με τις παρακάτω μετοχές:
Η Χαρά περπατούσε τραγουδώντας ένα χαρούμενο τραγούδι. Ξαφνικά συνάντησε τον Αρμπέν, που προχωρούσε παίζοντας με μια μπάλα. Τον χαιρέτησε κουνώντας τα δυο της χέρια.

6. O Λουκάς ήταν αφηρημένος και έκανε πολλά λάθη στην
παρακάτω άσκηση. Μπορείς να τα βρεις και να τα διορθώσεις;

Μην ξεχάσεις να συμπληρώσεις και τα κενά που άφησε.
Εγώ | γελώ | τραβώ
Εσύ | γελάς | τραβάς
Αυτός, ή, ό | γελά, γελάει | τραβά, τραβάει
Εμείς | γελάμε | τραβάμε
Εσείς | γελάτε | τραβάτε
Αυτοί, ές, ά | γελούν, γελάν, γελάνε | τραβούν, τραβάν, τραβάνε

Εγώ | κινώ | αδικώ
Εσύ | κινείς | αδικείς
Αυτός, ή, ό | κινεί | αδικεί
Εμείς | κινούμε | αδικούμε
Εσείς | κινείτε | αδικείτε
Αυτοί, ές, ά | κινούν | αδικούν