Στο πρώτο κεφάλαιο των μαθηματικών της Γ' Δημοτικού, θα κάνουμε μια επανάληψη στους αριθμούς μέχρι το 1.000, για να θυμηθούμε όσα μάθαμε στην προηγούμενη τάξη. Ειδικότερα πώς γράφουμε και διαβάζουμε διψήφιους και τριψήφιους αριθμούς, πώς περνάμε από τη λεκτική στη συμβολική γραφή και αντίστροφα, και πώς γράφουμε το δεκαδικό ανάπτυγμα ενός τριψήφιου αριθμού.
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών, και πώς θα τις λύσουμε.
Πρώτα όμως, ας κοιτάξουμε την θεωρία του μαθήματος:
☛ Κάθε τριψήφιος αριθμός αποτελείται από: Εκατοντάδες, Δεκάδες και Μονάδες. Π.χ: Ο αριθμός 694 αποτελείται από 6 Εκατοντάδες, 9 Δεκάδες και 4 Μονάδες ή από 69 Δεκάδες και 4 Μονάδες ή από 694 Μονάδες. Μπορεί να γραφεί και έτσι: 600 + 90 + 4.
1. Το σχολείο μου είναι στην Πάτρα (κάθε ένας γράφει τη δική του πόλη ή χωριό), οπότε τη βρίσκω στο χάρτη και την σημειώνω. Μετά υπολογίζω τις αποστάσεις από τις άλλες πόλεις και τις γράφω στον πίνακα.
• Με βάση τον πίνακα υπολογίζω:
▸ Αθήνα - Θεσσαλονίκη; 513 χιλιόμετρα.
▸ Ποια απόσταση είναι μεγαλύτερη, Φλώρινα - Τρίπολη ή Καβάλα - Αθήνα;
Ελέγχουμε τον πίνακα και βρίσκουμε ότι η απόσταση Φλώρινα - Τρίπολη (που είναι 786 χμ.), είναι μεγαλύτερη από την απόσταση Καβάλα - Αθήνα (που είναι 682 χμ.).
Η διαφορά ανάμεσα στις δύο αποστάσεις είναι: 786 - 682 = 104 χιλιόμετρα.
2. Για να εμφανιστούν στην αριθμομηχανή διαδοχικά οι αριθμοί που βλέπουμε, προσθέτουμε ή αφαιρούμε τον κατάλληλο αριθμό:
• 4 + 1 = 5 + 10 = 15 + 300 = 315.
• 8 + 500 = 508.
• 249 - 200 = 49 - 40 = 9.
• 864 - 800 = 64 - 60 = 4.
Αν πατήσω διαδοχικά τα πλήκτρα 8 4 3, θα σχηματιστεί ο αριθμός 843.
Αν πατήσω διαδοχικά τα πλήκτρα 0 3 9, θα σχηματιστεί ο αριθμός 39.
• Αναλύω τον αριθμό σε άθροισμα όπως στο παράδειγμα: 245 = 200 + 40 + 5 , 536 = 500 + 30 + 6 , 405 = 400 + 5 , 777 = 700 + 70 + 7.
• Βρίσκω και συμπληρώνω το άθροισμα: 300 + 20 + 6 = 326 , 400 + 80 + 5 = 485 , 700 + 40 + 9 = 749 , 800 + 3 = 803 , 900 + 60 = 960 .
Κεφ. 1ο: Αριθμοί μέχρι το 1000 - Τετράδιο Εργασιών - Λύσεις Ασκήσεων
1. Γράφω τους αριθμούς: Εδώ γράφουμε διψήφιους και τριψήφιους αριθμούς, που μας προτείνει ο δάσκαλος ή όποιους θέλουμε εμείς.
2. Γράφω τους αριθμούς με ψηφία:
Ογδόντα εφτά: 87 , Πεντακόσια τρία: 503 ,
Ενενήντα έξι: 96 , Εφτακόσια εξήντα εννιά: 769 ,
Διακόσια σαράντα τρία: 243 , Οχτακόσια ογδόντα οχτώ: 888 .
• Γράφω τους αριθμούς με λέξεις:
44: Σαράντα τέσσερα , 505: Πεντακόσια πέντε ,
91: Ενενήντα ένα , 678: Εξακόσια εβδομήντα οχτώ ,
450: Τετρακόσια πενήντα , 937: Εννιακόσια τριάντα επτά .
3. Βρίσκω και συμπληρώνω τα κενά:
368 είναι 3 Εκατοντάδες 6 Δεκάδες και 8 Μονάδες.
368 είναι 36 Δεκάδες και 8 Μονάδες.
504 είναι 5 Εκατοντάδες 0 Δεκάδες και 4 Μονάδες.
504 είναι 50 Δεκάδες και 4 Μονάδες.
700 είναι 7 Εκατοντάδες 0 Δεκάδες και 0 Μονάδες.
700 είναι 70 Δεκάδες και 0 Μονάδες.
4. Μετρώ και γράφω τους αριθμούς από το 100 μέχρι το 1.000 ανά 100.
Μετράμε: 100 + 100 = 200 + 100 = 300 + 100 = 400 + 100 = 500 + 100 = 600 + 100 = 700 + 100 = 800 + 100 = 900 + 100 = 1.000.
5. Μετράμε τα τουβλάκια που δείχνουν οι άβακες στις εκατοντάδες, τις δεκάδες και τις μονάδες, και γράφουμε τους αριθμούς, δηλαδή: 254, 504 και 640.
• Σχηματίζω τους αριθμούς στους άβακες (κοιτάζουμε πόσες εκατοντάδες, δεκάδες και μονάδες, έχει κάθε αριθμός και ζωγραφίζουμε τόσα τουβλάκια στην αντίστοιχη θέση τού άβακα).
☛ 436: 4 στις εκατοντάδες, 3 στις δεκάδες και 6 στις μονάδες.
☛ 240: 2 στις εκατοντάδες, 4 στις δεκάδες και κανένα στις μονάδες.
☛ 506: 5 στις εκατοντάδες, κανένα στις δεκάδες και 6 στις μονάδες.
6. Βρίσκω και γράφω σε κάθε αριθμό τον προηγούμενο και τον επόμενό του:
358, 359, 360 - 599, 600, 601 - 898, 899, 900
549, 550, 551 - 769, 770, 771 - 799, 800, 801
0 Σχόλια