Στον δρόμο για το σχολείο - Βιβλίο μαθητή - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Στην πρώτη ενότητα, του βιβλίου της Γλώσσας της Β' Δημοτικού, με τίτλο "Στον δρόμο για το σχολείο", θα μάθουμε να περιμένουμε τη σειρά μας για να μιλήσουμε, να ακούμε με προσοχή αυτά που λένε οι συνομιλητές μας, να χωρίζουμε φωναχτά τις λέξεις σε συλλαβές και να ελέγχουμε τι έχουμε μάθει μετά το τέλος της κάθε ενότητας.

Πάμε να δούμε ποιες εργασίες και ασκήσεις έχει το βιβλίο μας, και πώς θα τις λύσουμε.

Στον δρόμο για το σχολείο - Βιβλίο μαθητή - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.comΠού νομίζεις ότι πηγαίνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι;
Κοιτάζοντας την εικόνα βλέπουμε πως οι άνθρωποι είναι αρκετά βιαστικοί. Οι μεγάλοι πηγαίνουν στις δουλειές τους, τα παιδιά στο σχολείο, ενώ άλλοι πηγαίνουν για ψώνια στα καταστήματα. Βλέπουμε επίσης ότι υπάρχουν και κάποιοι που ήδη δουλεύουν στον δρόμο.

Αν ήσουν μέσα στην εικόνα, ποιος θα ήθελες να είσαι; Γιατί;
Αν ήμουν στην εικόνα, θα ήθελα να είμαι ένα από τα παιδιά, στην αριστερή πλευρά της εικόνας, που τα πηγαίνει στο σχολείο ο παππούς τους, γιατί είναι πολύ ωραίο να περνάς χρόνο με τον παππού ή την γιαγιά σου.

Σε ποιον θα μιλούσες και τι θα του έλεγες;
Θα μιλούσα στην κυρία με το γκρι παλτό, που πατάει τα σκουπίδια της στον δρόμο (κάτω δεξιά μεριά της εικόνας). Θα της εξηγούσα ότι αυτό που κάνει είναι λάθος, γιατί μολύνει το περιβάλλον και δείχνει έλλειψη σεβασμού στους άλλους και θα την παρακαλούσα να το μαζέψει.

Διάλεξε έναν συμμαθητή σου ή μια συμμαθήτριά σου και φανταστείτε ότι ζείτε μέσα στην εικόνα. Τι θα έλεγε ο ένας στον άλλο;
Επιλέγουμε δύο από τα τέσσερα παιδιά που περιμένουν στην διάβαση πεζών και βλέπουν το ταξί.
- Κοίτα! Το ταξί σταμάτησε πάνω στην διάβαση.
- Μα αυτό δεν είναι σωστό!
- Ακριβώς! Εμποδίζει όλους εμάς του πεζούς να περάσουμε απέναντι με ασφάλεια.

Γίνεται στην εικόνα κάτι που δεν είναι σωστό; Τι;
Στην εικόνα βλέπουμε τρία λάθη:
☛ Απαγορεύεται να επιβαίνουν πάνω από δύο άτομα στη μοτοσικλέτα. Επίσης, οι επιβάτες πρέπει να φοράνε κράνος, ώστε να είναι ασφαλείς.
☛ Είναι λάθος και ασεβές να πετάμε τα σκουπίδια μας στον δρόμο. Μολύνουμε το περιβάλλον και δείχνουμε ασέβεια στους ανθρώπους που δουλεύουν στον δήμο και καθαρίζουν τους δρόμους.
☛ Τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να σταματάνε πάνω στη διάβαση πεζών, γιατί εμποδίζουν με αυτόν τον τρόπο τους πεζούς.

Μέτρησε πόσα πράγματα μπορείς να διαβάσεις σε αυτή την εικόνα. Έχεις δει κάποια άλλα που μοιάζουν με αυτά;
Τα πράγματα που μπορούμε να διαβάσουμε είναι:
☛ Εκδόσεις
☛ Ανδρικά ρούχα
☛ Ταχυδρομείο
☛ Ξένες γλώσσες
☛ Στάση
☛ Τσίρκο
☛ Οδός Χαριλάου Τρικούπη
☛ Προσοχή Έργα
☛ Ταξί

Τα περισσότερα από αυτά τα έχουμε δει και εμείς σε κάποιο δρόμο.

Βλέπεις κάποια πρόσωπα που ξέρεις; Ποια είναι αυτά;
Βλέπουμε τον Αρμπέν την Γαλήνη, τον Λουκά και την Χαρά, να περιμένουν στην διάβαση πεζών.

1. Η Χαρά, ο Αρμπέν, ο Λουκάς και η Γαλήνη μένουν στην ίδια γειτονιά και κάνουν πολλή παρέα. Όλο το καλοκαίρι έπαιζαν μαζί. Από αύριο όμως; Αύριο αρχίζει ξανά το σχολείο. Ευτυχώς που και οι τέσσερις θα είναι στην ίδια τάξη... Θέλετε να συνεχίσετε το παιχνίδι; Για να σας βοηθήσω, σας δίνω μερικές λέξεις:
☛ α-λε-πού
☛ κα-ρά-βι
☛ σο-κο-λά-τα
☛ πό-δι
☛ πι-νέ-λο
☛ μή-λο
☛ πα-ρά-θυ-ρο
☛ πε-λε-κά-νος

2. Ας διαβάσουμε ρυθμικά το ποίημα χωρίζοντας τις λέξεις σε συλλαβές.
Φθι-νό-πω-ρο φτά-νει,
τα φύλ-λα ό-λο πέ-φτουν.
Θα πά-νε τα-ξί-δι
πο-λύ μα-κρι-νό.
Το έ-να στη στέ-γη,
το άλ-λο στον κή-πο,
το τρί-το σε κά-ποιο
μι-κρού-λι σχο-λειό.

3. Πώς παίζεται το παιχνίδι «Από το τέλος στην αρχή»;
Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι απλοί:
☛ Κάθε παιδί ξεκινάει λέγοντας "Διαβάζω" και έπειτα λέει συλλαβιστά μία λέξη.
☛ Το επόμενο παιδί, συλλαβίζει μία λέξη που ξεκινάει με τη τελευταία συλλαβή της προηγούμενης λέξης.
Για παράδειγμα, αν το ένα παιδί πει την λέξη "πο-δή-λα-το", το επόμενο παιδί μπορεί να πει την λέξη "τό-πι".

Ποιος έκανε ζαβολιά στο παιχνίδι; Τι ζαβολιά έκανε;
Ο Λουκάς έκανε ζαβολιά. Απάντησε πριν να έρθει η σειρά του.

Τι λάθος έκανε η Χαρά στην τελευταία της απάντηση;
Ο Λουκάς διάβασε τη λέξη "Τα-ξί". Η Χαρά συνέχισε με την λέξη "Ξέ-νος", που ήταν λάθος. Η λέξη που θα πει το παιδί, πρέπει να ξεκινάει με την τελευταία συλλαβή της προηγούμενης, όχι με το πρώτο γράμμα της τελευταίας συλλαβής.
Τα-ξίΞένος Χ
Τα-ξίΞίφος

4. Όταν τελείωσε αυτό το παιχνίδι, η δασκάλα διάβασε στα παιδιά το παρακάτω ποίημα. Συζητήστε στην τάξη για τις συνήθειες και τις γιορτές του φθινοπώρου.
φθινόπωρο: Αρχαία ελληνική: φθινόπωρον φθίνω (=λιγοστεύω) + ὀπώρα (=φρούτο)

Γιορτές:
28η Οκτωβρίου του 1940: Στις 28 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την επέτειο του «ΟΧΙ».
Οι Ιταλοί, παρέδωσαν τελεσίγραφο στον Έλληνα Δικτάτορα που έφερε τίτλο Πρωθυπουργού, Ιωάννη Μεταξά, ζητώντας την άνευ όρων παράδοση της Ελλάδας, στον ιταλογερμανικό άξονα.
Οι Έλληνες του 1940 όμως, αρνήθηκαν να παραδοθούν και αντιστάθηκαν με αυταπάρνηση και γενναιότητα, αψηφώντας την αριθμητική υπεροχή των αντιπάλων.
Βροντοφώναξαν ΟΧΙ, πήραν τα όπλα και βρέθηκαν στην μάχη, στον πόλεμο, για να υπερασπίσουν την πατρίδα!
Στην αρχή οι Ιταλοί νικούσαν, όμως οι γενναίοι πολεμιστές μας κατάφεραν αρχικά να τους διώξουν από τα εδάφη μας, ενώ ακολούθως, ο ελληνικός στρατός απελευθέρωσε πολλές πόλεις της Βόρειας Ηπείρου.
Ο πόλεμος όμως στα Αλβανικά βουνά, ήταν πολύ δύσκολος, καθώς λόγω του χιονιού δεν μπορούσαν να φτάσουν στο μέτωπο ούτε τρόφιμα, ούτε πολεμοφόδια. Οι περίφημες γυναίκες της Πίνδου όμως, κουβαλούσαν στην πλάτη τους τρόφιμα και πολεμοφόδια, για τους στρατιώτες που πολεμούσαν, πάνω στα βουνά.
Για να καταφέρει να μας αντιμετωπίσει, ο Ιταλικός στρατός ζήτησε τη βοήθεια του Γερμανικού στρατού του αδίστακτου Χίτλερ.
Για άλλη μια φορά όμως, οι Έλληνες αντιστάθηκαν παρά τις  δύσκολες συνθήκες που αντιμετώπισαν (την πείνα, το κρύο, τις αρρώστιες) και μπόρεσαν τελικά να κερδίσουν την ελευθερία τους.
Η απελευθέρωση της Ελλάδας έγινε στις 12/10/1944.

Εξέγερση του Πολυτεχνείου: Η εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 ήταν η κορυφαία και μαζικότερη φοιτητική, και όχι μόνο, διαδήλωση ενάντια στο καθεστώς της Χούντας των Συνταγματαρχών και αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
Την κινητοποίηση ξεκίνησαν οι φοιτητές στις 14 Νοεμβρίου 1973, κλιμακώθηκε σε εξέγερση με τη συμμετοχή χιλιάδων Ελλήνων και έληξε με αιματοχυσία το πρωί της 17ης Νοεμβρίου, μετά από μια σειρά γεγονότων που ξεκίνησαν με την εισβολή αρμάτων μάχης και δυνάμεων καταστολής στον χώρο του Πολυτεχνείου.

Σεπτέμβριος:
Ο Σεπτέμβριος, ή Σεπτέμβρης είναι ο ένατος μήνας του έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και πρώτος μήνας του Φθινοπώρου. Περιλαμβάνει 30 ημέρες. Ο Σεπτέμβριος ήταν ο έβδομος μήνας του Ρωμαϊκού ημερολογίου εξ ου και η ονομασία του. Ο λαός μας συνηθίζει να λέει πως: «Από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνας». Oι καιρικές, όμως, συνθήκες που επικρατούν συνήθως τον Σεπτέμβριο δεν μας επιτρέπουν να το πιστέψουμε! Γιατί, παρ’ όλο που υποτίθεται ότι με την έλευση του Σεπτεμβρίου αρχίζει το φθινόπωρο, κάθε χρόνο φαίνεται ότι ακόμη και σε όλη τη διάρκεια του μήνα το καλοκαίρι καλά κρατεί. Ο καιρός όμως σιγά-σιγά αρχίζει ν’ αλλάζει και να μας προετοιμάζει για τον επερχόμενο χειμώνα. Στο τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, άλλωστε, ξεκινάει επίσημα και το φθινόπωρο, με την άφιξη του Ήλιου στο φθινοπωρινό ισημερινό σημείο της τροχιάς του στις 22 του μήνα.
Ο Σεπτέμβριος ονομάζεται επίσης Σταυριάτης ή Σταυρίτης λόγω της μεγάλης γιορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στις 14 του μήνα.
Κυρίως, όμως, ο Σεπτέμβριος είναι γνωστός με την ονομασία «Τρυγομηνάς» ή «Τρυγητής».
Ο τρυγητός των αμπελιών και η δημιουργία του κρασιού είναι, άλλωστε, μια πανάρχαια διαδικασία που ανάγεται στην περίοδο της γεωργικής επανάστασης πριν από περίπου 7.000 χρόνια, ενώ και οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν με την οινοποιία τουλάχιστον από το 1700 π.Χ.

Οκτώβριος:
Ο Οκτώβριος ή Οκτώβρης είναι ο δέκατος μήνας του έτους ανήκει στην εποχή του Φθινοπώρου κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες. Επειδή το πιο σημαντικό δώρο του Οκτωβρίου στους γεωργούς είναι οι πολλές βροχές του, γι’ αυτό σε πολλά μέρη ονομάζεται «Βροχάρης», αλλά και μήνας της σποράς, εξ ου και τα ονόματα «Σποριάτης», «Σποριάς» και «Σπαρτός». Ηταν ο τέταρτος μήνας του αττικού έτους. Ονομάστηκε Πυανεψιών από τα ιερά Πυανέψια ή Πυανόψια, εορτή προς τιμήν του Απόλλωνα. O Οκτώβριος αρχίζει την ίδια ημέρα του χρόνου με τον Ιανουάριο, εκτός από τα δίσεκτα έτη.
Ο Οκτώβριος είναι η εποχή με τα πρωτοβρόχια και τα χρυσάνθεμα, που βαφτίστηκαν αϊδημητριάτικα και στην Κύπρο οχτωβρούδια. Είναι η εποχή που πρωτανθίζουν τα κυκλάμινα σε πλαγιές και βράχια, όπως τόσο χαρακτηριστικά τραγουδάει ο Γιάννης Ρίτσος: «Κυκλάμινο, κυκλάμινο, στου βράχου τη σχισμάδα/ που βρήκες χρώματα κι ανθείς, που μίσχο και σαλεύεις;».
Η μεγάλη γιορτή του Αγίου Δημητρίου, στις 26 του μήνα, έχει δώσει στον Οκτώβριο την προσωνυμία «Αι-Δημητριάτης» ή «Αι-Δημήτρης». Όπως μας αναφέρουν οι Στράτος Θεοδοσίου και Μάνος Δανέζης: «Η γιορτή αυτή, που θεωρείται από το λαό μας ορόσημο του χειμώνα, συνδυάζεται με τη γιορτή του Αγίου Γεωργίου στις 23 Απριλίου. Στο γεωργικό καλαντάρι οι δυο αυτές γιορτές αποτελούν τις χρονικές τομές που χωρίζουν το έτος σε δυο ίσα μέρη, στο χειμερινό και στο θερινό εξάμηνο αντίστοιχα». Στα νησιώτικα του Αιγαίου ονομάζεται Τρυγομηνάς λόγω του τρύγου της αμπέλου.

Νοέμβριος:
Ο Νοέμβριος, ή Νοέμβρης είναι ο ενδέκατος μήνας του έτους ανήκει στην εποχή του Φθινοπώρου  κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 30 ημέρες. Ο Νοέμβριος ξεκινά κάθε χρόνο την ίδια ημέρα που αρχίζουν ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος, με εξαίρεση τα δίσεκτα έτη. Το λουλούδι του μήνα είναι το χρυσάνθεμο και η τυχερή πέτρα του μήνα το τοπάζι.
Από την αρχαιότητα ακόμη διάφορα ιδιαίτερα εμφανή ουράνια αντικείμενα προειδοποιούσαν τους ανθρώπους σαν σημάδια των αλλαγών του καιρού. Πάρτε, για παράδειγμα, το πανέμορφο ανοιχτό αστρικό σμήνος των Πλειάδων, γνωστότερο στο λαό μας με την ονομασία Πούλια. Ακόμη και από την εποχή του Ησίοδου η δύση των Πλειάδων αμέσως μετά την ανατολή του Ήλιου, που συμβαίνει στα μέσα Νοεμβρίου, σημάδευε και σημαδεύει την περίοδο της έλευσης του κρύου και «προειδοποιούσε τους γεωργούς να σπεύσουν να ολοκληρώσουν την σπορά, αλλά και τους κτηνοτρόφους να κατηφορίσουν στα χημαδιά». Όπως μας λέει η παροιμία: «Στις δεκαφτά ή στις δεκοχτώ πέφτει η Πούλια στο γιαλό, και πίσω παραγγέλνει: μηδέ στανίτσα στα βουνά, μήτε γιωργός στους κάμπους», ή σε μιαν άλλη παραλλαγή: «μήτε τσομπάνος στα βουνά, μήτε γεωργός στους κάμπους».
Εκτός από την δύση της Πούλιας, όμως, την μεταβολή του καιρού προς το χειρότερο «μηνάει» στο λαό η γιορτή του αγίου Μηνά, στις 11 Νοεμβρίου, ενώ στη γιορτή του αγίου Αντρέα, στις 30 Νοεμβρίου, το κρύο «αντριεύει». Οι ακατάστατες αυτές καιρικές συνθήκες που επικρατούν έδωσαν στον Νοέμβριο το όνομα «Ανακατωμένος», αν και είναι γνωστός στον λαό μας και ως Σποριάς ή Μεσοσπορίτης γιατί τότε γίνεται η σπορά των δημητριακών.
Στις άλλες γεωργικές ασχολίες περιλαμβάνεται επίσης και το λιομάζωμα. Σύμφωνα με τον Νίκο Ψιλάκη: «Στα ελληνικά λιόφυτα αρχίζει κάθε Νοέμβρη το πανηγύρι της ελιάς. Παλιότερα οι γυναίκες με τα καλάθια μάζευαν μία-μία τις πεσμένες ελιές. Αλλού οι μαζωχτάδες χτυπούσαν τα κλαδιά με ράβδους και μάζευαν τον καρπό από τα στρωμένα ελαιόπανα. Τελευταία η τεχνολογία αντικατέστησε την αρχαία ξύλινη ράβδο με μεταλλική περιστρεφόμενη». Αλλά το λιομάζωμα μπορεί να διαρκέσει μέχρι και τον Γενάρη ή ακόμη και τον Μάρτη.
Ανάμεσα στις γιορτές του μήνα περιλαμβάνεται και η εορτή των Ταξιαρχών Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ στις 8 Νοεμβρίου, γι’ αυτό ο Νοέμβριος ονομάζεται σε ορισμένες περιοχές της χώρας μας και Αϊ-Ταξιάρχης και Αρχαγγελίτης. Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ θεωρείται και ως «ο κατ’ εξοχήν ψυχοπομπός άγγελος» γι αυτό και σε ορισμένες περιοχές την παραμονή της εορτής του έφερναν τα παπούτσια τους μέσα στο σπίτι για να μην τα δει ο Μιχαήλ και έλθει να τους πάρει πριν την ώρα τους.

5. Έπειτα η δασκάλα είπε στα παιδιά: «Ελάτε να μαντέψουμε τι είναι αυτά που θα σας δείξω».
Μπορείς να βοηθήσεις τα παιδιά να απαντήσουν; Προσοχή! Κάθε φορά που απαντάς, πρέπει να λες και πώς το κατάλαβες.

Στον δρόμο για το σχολείο - Βιβλίο μαθητή - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
☛ Η πρώτη εικόνα είναι η πινακίδα από έναν φούρνο, από τον οποίο παίρνουμε ψωμί και άλλα αρτοσκευάσματα. Μπορούμε να το καταλάβουμε από το σιτάρι.
☛ Η δεύτερη εικόνα είναι η πινακίδα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία παραδίδουν την αλληλογραφία μας. Μπορούμε να το καταλάβουμε από το πρόσωπό του θεού Ερμή, που ήταν ο αγγελιοφόρος των θεών.
☛ Η τρίτη εικόνα είναι ένα η πινακίδα ενός φαρμακείου. Το καταλαβαίνουμε από τον πράσινο σταυρό και το φίδι.
☛ Η τέταρτη εικόνα είναι η πινακίδα ενός μικρού καταστήματος ή αλλιώς ψιλικατζίδικου. Από εκεί αγοράζουμε μικροπράγματα, όπως αναψυκτικά, περιοδικά, εφημερίδες, παγωτά κ.α.
☛ Η πέμπτη εικόνα είναι η πινακίδα ενός μανάβικου. Το καταλαβαίνουμε από τα φρούτα και τα λαχανικά.
☛ Η έκτη εικόνα είναι μία πινακίδα που μας ενημερώνει προς τα που πρέπει να πάμε, για να φτάσουμε σε έναν συγκεκριμένο προορισμό (Κόρινθο, Πειραιά και Οδ. Αχαρνών). Τέτοιες πινακίδες συναντάμε στον δρόμο. (Περισσότερες πληροφορίες για τις Πινακίδες οδικής κυκλοφορίας.)
☛ Η έβδομη εικόνα είναι μία πινακίδα που μας ενημερώνει ότι βρισκόμαστε στο Αρχαιολογικό Μουσείο.
☛ Η όγδοο εικόνα είναι μία πινακίδα, που μας ενημερώνει για το όνομα της οδού που βρισκόμαστε.
☛ Η ένατη εικόνα είναι μία πινακίδα ενός ανθοπωλείου.
☛ Η δέκατη εικόνα περιλαμβάνει τρεις πινακίδες. Οι δύο από αυτές γράφουν "φωτοτυπίες" και έτσι μας ενημερώνουν πως σε αυτό το κατάστημα μπορεί κάποιος να βγάλει φωτοτυπίες. Η τρίτη πινακίδα μας ενημερώνει σε ποια οδό βρισκόμαστε.

6. Τι συμβαίνει στον πλανήτη Μπεχ; Μπορείς να το πεις με δικά σου λόγια;
Στον δρόμο για το σχολείο - Βιβλίο μαθητή - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Στον πλανήτη Μπεχ, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ένα κυλιόμενο πεζοδρόμιο για να μετακινούνται στην πόλη. Κινείται πολύ αργά, ώστε να μπορούν να κοιτάξουν τις βιτρίνες με την ησυχία τους, αλλά και για να μην χάσουν την ισορροπία τους αυτοί που θέλουν να κατέβουν ή να ανέβουν. Υπάρχουν μάλιστα και παγκάκια, για όσους θέλουν να ταξιδεύουν καθιστοί, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
Χάρη στα πεζοδρόμια, οι άνθρωποι σταμάτησαν να χρησιμοποιούν τρόλεϊ, αυτοκίνητα και τραμ, κι έτσι οι δρόμοι είναι εντελώς άδειοι και τα παιδιά μπορούν να παίζουν μπάλα με ασφάλεια.  Αν μάλιστα κάποιος τροχονόμος προσπαθήσει να τους πάρει την μπάλα, παίρνει ο ίδιος κλήση.

Θα σου άρεσε να ζεις σε μια πόλη με κυλιόμενα πεζοδρόμια ή σε ένα χωριό με κυλιόμενους δρόμους;
Τι θα μπορούσες να κάνεις με ευκολία σε μια τέτοια πόλη ή σε ένα τέτοιο χωριό;
Τι δε θα μπορούσες να κάνεις και γιατί;
Σε αυτές τις ερωτήσεις το κάθε παιδί απαντάει ξεχωριστά. Εμείς θα παρουσιάσουμε τα θετικά και τα αρνητικά κάθε περίπτωσης και το κάθε παιδί, αποφασίζει αν θα του άρεσε ή όχι.

Θα μου άρεσε να ζω σε μία πόλη με κυλιόμενα πεζοδρόμια γιατί:
☛ Οι μετακινήσεις μέσα στην πόλη θα γίνονταν με ασφάλεια.
☛ Δεν θα γίνονταν τροχαία ατυχήματα.
☛ Θα μπορούσαμε να παίζουμε με ασφάλεια στους άδειους δρόμους.
☛ Οι μετακινήσεις θα ήταν πιο ξεκούραστες.

Δεν θα μου άρεσε να ζω σε μία πόλη με κυλιόμενα πεζοδρόμια γιατί:
☛ Η κίνηση και η άθληση είναι απαραίτητα για την ζωή μας και μας κάνει πολύ καλό να περπατάμε.
☛ Η διαδρομή θα ήταν κάθε μέρα η ίδια.
☛ Δεν θα μπορούσα να χρησιμοποιώ το ποδήλατό μου, που μου αρέσει πολύ! (Δείτε πώς οδηγούμε το ποδήλατό μας με ασφάλεια)
☛ Δεν θα μπορούσαμε να πάμε σχολική εκδρομή με το λεωφορείο, που είναι πολύ διασκεδαστικό.

Θα μου άρεσε να ζω σε ένα χωριό με κυλιόμενα πεζοδρόμια γιατί:
☛ Οι γεωργοί θα μπορούσαν να μετακινήσουν εύκολα τα προϊόντα τους.
☛ Οι κτηνοτρόφοι θα μπορούσαν να μετακινήσουν εύκολα τα ζώα τους.
☛ Οι γιαγιάδες και οι παππούδες, που λόγο ηλικίας δεν μπορούν να κάνουν μεγάλες αποστάσεις, θα διευκολύνονταν πολύ από τα πεζοδρόμια.

Δεν θα μου άρεσε να ζω σε ένα χωριό με κυλιόμενα πεζοδρόμια γιατί:
☛ Δεν θα μπορούσα να πάω με το τρακτέρ στα χωράφια!
☛ Δεν θα μπορούσα να κάνω βόλτες με το ποδήλατο.

7. Φαντάζομαι ότι σας ήρθαν στο μυαλό διάφορες ωραίες ιδέες! Και εμένα μου ήρθαν, αλλά ο αέρας μού πήρε τις λέξεις και μου τις ανακάτεψε. Αν θέλεις να μάθεις τι σκέφτηκα, βάλε τις συλλαβές στη σωστή σειρά.
☛ Θα παίζαμε «γύρω ρω-γύ όλοι». ⇒ Θα παίζαμε «γύρω γύρω όλοι».
☛ Θα μπορούσα να κάνω δή - το - πο - λα στον δρόμο. ⇒ Θα μπορούσα να κάνω ποδήλατο στον δρόμο.
☛ Θα πήγαινα από το τι - σπί στο σχολείο καθισμένη σε ένα γκά - πα- κι .  ⇒ Θα πήγαινα από το σπίτι στο σχολείο καθισμένη σε ένα παγκάκι.

8. Με τι άλλο θα μπορούσες να ταξιδέψεις; Ένωσε τις εικόνες με τις λέξεις.
Στον δρόμο για το σχολείο - Βιβλίο μαθητή - Γλώσσα Β' Δημοτικού - από το https://idaskalos.blogspot.com
Εσύ με τι από αυτά έχεις ταξιδέψει; Με τι θα ήθελες να ταξιδέψεις;
Το κάθε παιδί μοιράζεται τις δικές του εμπειρίες με τους συμμαθητές του.