Το Μετρό ή Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος είναι ένα σιδηροδρομικό σύστημα μαζικής μεταφοράς των μεγαλουπόλεων. Η λέξη είναι ελληνικής προέλευσης και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τους Γάλλους το 1900 στο Παρίσι για να περιγράψει το δίκτυο των υπόγειων σιδηροδρόμων τους. Η μόνη πόλη στην Ελλάδα που διαθέτει μετρό είναι η Αθήνα, ενώ ευελπιστούμε ότι κάποια στιγμή, θα έχει και η Θεσσαλονίκη. Στην Πάτρα, που είναι μικρότερες οι αποστάσεις, δεν έχουμε μετρό, αλλά ευελπιστούμε να υπογειοποιηθεί η επίγεια σιδηροδρομική γραμμή, ώστε να πάψει η πόλη να είναι χωρισμένη στα δύο.
Πέρα από αυτά, είναι καλό, ανεξαρτήτως πόλης διαμονής, να γνωρίζουμε τα βασικά για την χρήση του.
☛ Δεν πρέπει ποτέ να περνάμε την κόκκινη γραμμή της αποβάθρας. Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, γιατί μπορεί να γλιστρήσουμε και να πέσουμε στις ράγες.
Γι’ αυτό δεν περνάμε ΠΟΤΕ την κόκκινη γραμμή, όποιος και να είναι ο λόγος! Πρέπει να στεκόμαστε πάντα από πίσω της.
☛ Δεν χρειάζεται να σηκώνουμε το χέρι μας για να σταματήσει το μετρό, όπως κάνουμε με το λεωφορείο. Το μετρό σταματά σε κάθε σταθμό για να ανέβουν και να κατέβουν οι επιβάτες.
☛ Πρέπει πάντα να είμαστε προσεκτικοί όταν επιβιβαζόμαστε ή αποβιβαζόμαστε, για να μην πέσουμε στο κενό μεταξύ του συρμού και της αποβάθρας!
Το ίδιο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε όταν μπαίνουμε στον προαστιακό ή στο τραμ, καθώς και εκεί υπάρχει αυτό το κενό.
☛ Πρέπει να περιμένουμε πρώτα να βγουν όσοι κατεβαίνουν σε αυτή τη στάση και να μην τους σπρώχνουμε, προσπαθώντας να μπούμε.
☛ Λίγο πριν κλείσουν οι πόρτες, ακούγεται πάντα ένας ήχος, ο οποίος προειδοποιεί για την αναχώρηση του συρμού. Επειδή οι πόρτες κλείνουν αυτόματα, δεν προσπαθούμε ποτέ να μπούμε μέσα μετά τον ήχο, καθώς υπάρχει κίνδυνος να μας εγκλωβίσουν οι πόρτες και να τραυματιστούμε σοβαρά!
Πέρα από αυτά, είναι καλό, ανεξαρτήτως πόλης διαμονής, να γνωρίζουμε τα βασικά για την χρήση του.
☛ Δεν πρέπει ποτέ να περνάμε την κόκκινη γραμμή της αποβάθρας. Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, γιατί μπορεί να γλιστρήσουμε και να πέσουμε στις ράγες.
Γι’ αυτό δεν περνάμε ΠΟΤΕ την κόκκινη γραμμή, όποιος και να είναι ο λόγος! Πρέπει να στεκόμαστε πάντα από πίσω της.
☛ Δεν χρειάζεται να σηκώνουμε το χέρι μας για να σταματήσει το μετρό, όπως κάνουμε με το λεωφορείο. Το μετρό σταματά σε κάθε σταθμό για να ανέβουν και να κατέβουν οι επιβάτες.
☛ Πρέπει πάντα να είμαστε προσεκτικοί όταν επιβιβαζόμαστε ή αποβιβαζόμαστε, για να μην πέσουμε στο κενό μεταξύ του συρμού και της αποβάθρας!
Το ίδιο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε όταν μπαίνουμε στον προαστιακό ή στο τραμ, καθώς και εκεί υπάρχει αυτό το κενό.
☛ Πρέπει να περιμένουμε πρώτα να βγουν όσοι κατεβαίνουν σε αυτή τη στάση και να μην τους σπρώχνουμε, προσπαθώντας να μπούμε.
☛ Λίγο πριν κλείσουν οι πόρτες, ακούγεται πάντα ένας ήχος, ο οποίος προειδοποιεί για την αναχώρηση του συρμού. Επειδή οι πόρτες κλείνουν αυτόματα, δεν προσπαθούμε ποτέ να μπούμε μέσα μετά τον ήχο, καθώς υπάρχει κίνδυνος να μας εγκλωβίσουν οι πόρτες και να τραυματιστούμε σοβαρά!
0 Σχόλια