Όταν οδηγούμε στο δρόμο οποιοδήποτε όχημα και ειδικά ποδήλατο ή μοτοσικλέτα, ακόμα κι αν εμείς τηρούμε με ευλάβεια τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μπορεί κάποιοι άλλοι οδηγοί να μην το κάνουν και να κινδυνεύσουμε απλά και μόνο επειδή δε μας έχουν δει. Φροντίζουμε λοιπόν να είμαστε ορατοί στους άλλους οδηγούς. Επίσης, να πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα για να αντιδράσουμε άμεσα, έστω και απότομα, σε οποιαδήποτε έκπληξη μας επιφυλάσσει η κυκλοφορία.
Τα φορτηγά έχουν περισσότερες και μεγαλύτερες νεκρές γωνίες σε σχέση με τα αυτοκίνητα. Δεν πρέπει ποτέ να θεωρούμε δεδομένο ότι μας έχει αντιληφθεί ο οδηγός. Κρατάμε απόσταση από το φορτηγό σε στροφές και διασταυρώσεις και περιμένουμε να στρίψει, πριν συνεχίσουμε την πορεία μας.
Αποφεύγουμε πάντα να κινούμαστε δεξιά από λεωφορεία. Τα λεωφορεία για να κάνουν στάση προσεγγίζουν πολύ κοντά το κράσπεδο, με κίνδυνο να μας εγκλωβίσουν.
Σε στενούς δρόμους ή σε ανηφόρες, που δεν μπορούν να μας προσπεράσουν τα άλλα οχήματα, κάνουμε στην άκρη κατά διαστήματα για να μας προσπεράσουν, εφόσον αυτό είναι δυνατόν. Αν είναι αδύνατο, τότε είναι ασφαλέστερο να παραμείνουμε στο κέντρο της λωρίδας.
Προσοχή στα οχήματα που «πετάγονται» από δεξιά από θέση/ χώρο στάθμευσης ή στενό. Είναι πολύ επικίνδυνο!
☛ Δεν «πεταγόμαστε» ποτέ απότομα στο δρόμο.
☛ Ποδηλατούμε πάντα με τη φορά της κυκλοφορίας. Ο οδηγός του οχήματος Α κοιτάει αριστερά και ο οδηγός του οχήματος Β κοιτάει μπροστά. Και στις 2 περιπτώσεις ο ποδηλάτης που έρχεται αντίθετα δεν είναι στο οπτικό πεδίο κανενός.
Στις διασταυρώσεις, μείνουμε στο δρόμο και δεν ανεβαίνουμε στο πεζοδρόμιο.
Παραμένουμε ορατοί το βράδυ, φορώντας ανοιχτόχρωμα ρούχα ή ρούχα με ειδικά ανακλαστικά.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούμε κατά γράμμα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Τα ποδήλατα δεν αποτελούν εξαίρεση για τον νόμο, καθώς σύμφωνα με τον ΚΟΚ, και τα ποδήλατα είναι οχήματα!
Τα φορτηγά έχουν περισσότερες και μεγαλύτερες νεκρές γωνίες σε σχέση με τα αυτοκίνητα. Δεν πρέπει ποτέ να θεωρούμε δεδομένο ότι μας έχει αντιληφθεί ο οδηγός. Κρατάμε απόσταση από το φορτηγό σε στροφές και διασταυρώσεις και περιμένουμε να στρίψει, πριν συνεχίσουμε την πορεία μας.
Αποφεύγουμε πάντα να κινούμαστε δεξιά από λεωφορεία. Τα λεωφορεία για να κάνουν στάση προσεγγίζουν πολύ κοντά το κράσπεδο, με κίνδυνο να μας εγκλωβίσουν.
Σε στενούς δρόμους ή σε ανηφόρες, που δεν μπορούν να μας προσπεράσουν τα άλλα οχήματα, κάνουμε στην άκρη κατά διαστήματα για να μας προσπεράσουν, εφόσον αυτό είναι δυνατόν. Αν είναι αδύνατο, τότε είναι ασφαλέστερο να παραμείνουμε στο κέντρο της λωρίδας.
Προσοχή στα οχήματα που «πετάγονται» από δεξιά από θέση/ χώρο στάθμευσης ή στενό. Είναι πολύ επικίνδυνο!
☛ Δεν «πεταγόμαστε» ποτέ απότομα στο δρόμο.
☛ Ποδηλατούμε πάντα με τη φορά της κυκλοφορίας. Ο οδηγός του οχήματος Α κοιτάει αριστερά και ο οδηγός του οχήματος Β κοιτάει μπροστά. Και στις 2 περιπτώσεις ο ποδηλάτης που έρχεται αντίθετα δεν είναι στο οπτικό πεδίο κανενός.
Στις διασταυρώσεις, μείνουμε στο δρόμο και δεν ανεβαίνουμε στο πεζοδρόμιο.
Οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες και κατάλληλος εξοπλισμός
Ανάψτε τα φώτα! Ό,τι και αν φοράμε, αν δεν ανάψουμε τα φώτα του ποδηλάτου μας, ΔΕΝ θα μας βλέπει ΚΑΝΕΙΣ.Παραμένουμε ορατοί το βράδυ, φορώντας ανοιχτόχρωμα ρούχα ή ρούχα με ειδικά ανακλαστικά.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούμε κατά γράμμα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Τα ποδήλατα δεν αποτελούν εξαίρεση για τον νόμο, καθώς σύμφωνα με τον ΚΟΚ, και τα ποδήλατα είναι οχήματα!
0 Σχόλια