Η τέχνη και η γραφή - 1η Ενότητα Γεωμετρικά χρόνια - από το «Ψηφιακός Δάσκαλος»
Στο τέταρτο μάθημα, του πρώτου κεφαλαίου του βιβλίου της ιστορίας της Δ' Δημοτικού, με τίτλο "Η τέχνη και η γραφή" θα μιλήσουμε για την τέχνη των Ελλήνων, για ποιον λόγο ονομάστηκε αυτή η εποχή ως "Γεωμετρική" και τέλος πως δημιουργήθηκε η γραφή.

Στο μάθημα αυτό υπάρχει μία ερώτηση που πρέπει να απαντήσουμε:

Γιατί, κατά τη γνώμη σου, ζωγράφιζαν πάνω στα αγγεία;
Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν καθημερινά τα αγγεία για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους, όπως την αποθήκευση της τροφής, του νερού, του λαδιού κ.τ.λ. Οι τεχνίτες λοιπόν, ζωγραφίζοντας σχέδια πάνω στα αγγεία, όπως σκηνές από τη μυθολογία, την καθημερινή ζωή των ανθρώπων ή και αντικείμενα, τα έκανα πολύ πιο όμορφα. Έτσι, οι άνθρωποι μπορούσαν να αποθηκεύουν ότι ήθελαν και παράλληλα, να έχουν στα σπίτια τους μερικά έργα τέχνης.


Η τέχνη και η γραφή - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)


Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τρεις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:

1. Να παρατηρήσεις το αγγείο.
α) Ποια γεωμετρικά σχήματα αναγνωρίζεις;
β) Σε τι χρησίμευαν τα αγγεία εκείνη την εποχή;
α) Τετράγωνα, κύκλοι και παραλληλόγραμμα.
β) Οι αρχαίοι Έλληνες, χρησιμοποιούσαν καθημερινά τα αγγεία. Μέσα σε αυτά, αποθήκευαν προϊόντα όπως: νερό, κρασί, λάδι, καρπούς, φαγητό κτλ.

2. Φαντάσου ότι είσαι ένας αγγειοπλάστης της γεωμετρικής εποχής. Διακόσμησε το αγγείο σου με τον τρόπο που συνηθίζεται στην εποχή σου.
Η τέχνη και η γραφή - 1η Ενότητα Γεωμετρικά χρόνια - από το «Ψηφιακός Δάσκαλος»

3. Στα μουσεία συνήθως υπάρχουν πολλά αγγεία. Πώς νομίζεις ότι βρέθηκαν εκεί;
Στα μουσεία υπάρχουν πάρα πολλά αγγεία και έργα τέχνης. Οι αρχαιολόγοι με ανασκαφές, φέρνουν στην επιφάνεια συνεχώς νέα ευρήματα, τα οποία μετά από την απαραίτητη διαδικασία συντήρησης, τα στέλνουν στα μουσεία. Έτσι, τα προστατεύουμε από τις καταστροφές και έχουμε την ικανότητα να τα θαυμάσουμε από κοντά.