Στο δεύτερο μάθημα, του ένατου κεφαλαίου, του βιβλίου της ιστορίας της Γ' Δημοτικού, με τίτλο "Το ανάκτορο της Κνωσού", θα μάθουμε για το έργο του μυθικού Αθηναίου αρχιτέκτονα Δαίδαλου, το ανάκτορο της Κνωσού και τη διαρρύθμισή του.
Στο μάθημα αυτό υπάρχουν τρεις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε:
1. Περιγράφω ένα μινωικό ανάκτορο (εικόνα 2). Δικαιολογείται η φράση «ήταν πραγματικός λαβύρινθος»;
Το ανάκτορο της Κνωσού ήταν τεράστιο, κι έμοιαζε με μια μικρή πολιτεία. Ήταν κτισμένο γύρω από μια πολύ μεγάλη αυλή, είχε πολλά κτίρια με τέσσερις και πέντε ορόφους και περίπου χίλια πεντακόσια δωμάτια, στολισμένα με τοιχογραφίες, που τα περισσότερα είχαν και βεράντες. Είχε μεγάλους διαδρόμους, πολλές σκάλες, κι αμέτρητα εργαστήρια, ενώ γύρω - γύρω από τα ανάκτορα, υπήρχαν τεράστιες αποθήκες.
Το ανάκτορο ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο, με πάρα πολλά κτήρια το ένα δίπλα στο άλλο, που θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε σαν πραγματικό λαβύρινθο.
2. Ποιοι ζούσαν στο ανάκτορο;
Στο ανάκτορο ζούσαν ο βασιλιάς με την οικογένειά του, καθώς και άλλα 500 άτομα, που ήταν υπηρέτες, τεχνίτες, αποθηκάριοι, ιερείς και καλλιτέχνες.
3. Παρατηρώ την τελευταία εικόνα. Ποια προϊόντα θα μπορούσαν να αποθηκεύουν στα πελώρια αυτά πιθάρια οι Μινωίτες;
Μέσα στα μεγάλα αυτά πιθάρια οι Μινωίτες, μπορεί να αποθήκευαν δημητριακά, μέλι, λάδι, κρασί, όσπρια και άλλα γεωργικά προϊόντα.
Το ανάκτορο της Κνωσού - Τετράδιο Εργασιών (Βιβλίο)
Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις σχετικές με το μάθημά μας:
1. Γράφω στη θέση των αριθμών τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, όπου υπήρχαν ανάκτορα (1. Κνωσός, 2. Φαιστός, 3. Μάλια, 4. Ζάκρος). Τι παρατηρώ για τη θέση που χτίστηκαν; Ποιο συμπέρασμα βγάζω;
Οι θέσεις που χτίστηκαν οι πόλεις και τα ανάκτορα, ήταν κοντά στη θάλασσα, επειδή η ναυτιλία και το εμπόριο ήταν η βασική ασχολία τους, να είναι εύκολο να μεταφέρουν τα προϊόντα.
2. Διαβάζω το κείμενο 5 και απαντώ. Ποιος ήταν ο ρόλος του βασιλιά στην οργάνωση του εμπορίου;
Ο βασιλιάς κανόνιζε τα πάντα, ποια προϊόντα έπρεπε να παράγουν, ποια από αυτά θα πουλούσαν, τι αντάλλαγμα θα έπαιρναν και τι θα έφερναν τα εμπορικά καράβια από τις άλλες χώρες.
3. Φτιάχνουμε με πηλό ή πλαστελίνη ένα μινωικό πλοίο σαν αυτό της εικόνας.
4. Φαντάσου ότι είσαι αγγειοπλάστης στην Κνωσό του 1600 π.Χ. και δέχεσαι την επίσκεψη ενός Φοίνικα εμπόρου που θέλει να αγοράσει αγγεία. Τι θα του έλεγες για να τον πείσεις να αγοράσει τα όμορφα αγγεία σου; Παριστάνουμε τον διάλογο στην τάξη.
Θα του έλεγα ότι έχω τα καλύτερα αγγεία του κόσμου, τα πιο όμορφα, με τα καλύτερα σχέδια και στην καλύτερη τιμή.
0 Σχόλια